MC i Kungälv

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Det var så för ett par år sedan. Samling vid fästningen. Var vi ett gäng så körde vi själva. Ville man bli fler åkte man in och mötte upp med göteborgarna.

Nu har jag köpt hoj också! Den lär dock inte rulla på nåt år. Skall bygga caféracer :yoparty
 

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
Ja, vad är problemet!:)

Har du känt på kroppen än då Linda?? Jag har varit ute och kört halva påsk, yippie jaja.... :banana

Jajamensan... testade förra helgen...
wow säger jag bara :yoparty
Inte nog med att kroppen funkade igen, vi har ju uppenbarligen köpt oss ett grymt kul åk :banana

men nu i påsk blev det snöskoter-körning istället för mc-körning, och det var/är minst lika kul :D

om vi är så många här i kungälv som kör hoj .. hur kommer det sig att vi aldrig sammlas ,, vid en samlingplats .. på helger .. så som man gör i göteborg

Det är precis som Cathy och Tarmac säger... vi har försökt men intresset har verkligen inte funnits.
Vi har väl träffats någon gång men då har det blivit åka ner mot GP för att sedan när man väl åker därifrån åter igen åka norr över på E6:an och sedan mot Lilla Edet...

Men vem vet... kanske kan det bli ett Kungälvsgäng som kör tillsammans iår :tummenupp
 
Last edited:

Hanzzon

Den långe Den snygge Å Den vackre
Gick med
21 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
R1 03, sådär Blå/Svart
Jo man är ju nu mera också Kungälvs-bo, så ses också gärna nånstan i kungälv för lite grupp... körning
 

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
Varför inte "återuppta" fästningen som samlingspunkt??? :confused:

Låter som en bra idé :tummenupp

Och för er som vill kommer vi dra igång med torsdagsburgare på Hojride MC i maj/juni. För bättre uppdatering kolla in vår hemsida www.hojridemc.com
Kommer även att utgå för gemensam körning ibland och då är det bara att hänga på :)
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Vi kanske är för självständiga här utanför city-trycket:p
Eller dåliga på planering? Bara hela grejen att lägga tid på att åka tråkig väg in till centrala Göteborg för att sedan ta sig därifrån igen gör ju att man (jag) skiter i det istället...

Själv föredrar jag att inte åka i för stor flock eller med massa folk jag inte vet hur de kör.. men visst skulle det kunna va kul ha en samlingsplats i Kungälv ändå!

Jo du har rätt i det ..
men vi är ändå rätt många som kör här i kungälv ..nåt borde man kunna ordna ..Många gånger när man sitter hemma på kvällarna .känner man inteför åka ner till gbg för en timmes körning, man borde ju kunnna klubba för en samlingplats .att där sammlas man om man nu vill hitta nån för å köra med.

Det är precis som Cathy och Tarmac säger... vi har försökt men intresset har verkligen inte funnits.
Vi har väl träffats någon gång men då har det blivit åka ner mot GP för att sedan när man väl åker därifrån åter igen åka norr över på E6:an och sedan mot Lilla Edet...


Vi har väl träffats någon gång men då har det blivit åka ner mot GP för att sedan när man väl åker därifrån åter igen åka norr över på E6:an och sedan mot Lilla Edet...
Men vem vet... kanske kan det bli ett Kungälvsgäng som kör tillsammans iår :tummenupp[/QUOTE]
 
Last edited:

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Jo du har rätt i det ..
men vi är ändå rätt många som kör här i kungälv ..nåt borde man kunna ordna ..Många gånger när man sitter hemma på kvällarna .känner man inteför åka ner till gbg för en timmes körning, man borde ju kunnna klubba för en samlingplats .att där sammlas man om man nu vill hitta nån för å köra med.

Det är precis som Cathy och Tarmac säger... vi har försökt men intresset har verkligen inte funnits.
Vi har väl träffats någon gång men då har det blivit åka ner mot GP för att sedan när man väl åker därifrån åter igen åka norr över på E6:an och sedan mot Lilla Edet...


Vi har väl träffats någon gång men då har det blivit åka ner mot GP för att sedan när man väl åker därifrån åter igen åka norr över på E6:an och sedan mot Lilla Edet...
Men vem vet... kanske kan det bli ett Kungälvsgäng som kör tillsammans iår :tummenupp
[/QUOTE]

Gänget från GP tar ju ofta Kornhall färjan, bara att kommunicera och möta upp på ena eller andra sidan!?
 

Epzter

Med lem
Gick med
8 Mar 2007
Ort
Kungälv
Hoj
VTR1000F Firestorm
Jag läser mest denna tråden, men jag är nog intresserad av att åka också.

Apropå baseball: Nån här som ska till Lelle på söndagen med 21-färjan?
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000

Gänget från GP tar ju ofta Kornhall färjan, bara att kommunicera och möta upp på ena eller andra sidan!?[/QUOTE]

Säger du det oj det visste jag inte:klappar


Jag säger inte att det är nåra problem med å möta upp nån från gbg eller nåt .. Tänkte bara att det skulle vara skoj å dra ihop nåt här i Kungälv..
Men det verkar inte vara intressant.
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Gänget från GP tar ju ofta Kornhall färjan, bara att kommunicera och möta upp på ena eller andra sidan!?

Säger du det oj det visste jag inte:klappar


Jag säger inte att det är nåra problem med å möta upp nån från gbg eller nåt .. Tänkte bara att det skulle vara skoj å dra ihop nåt här i Kungälv..
Men det verkar inte vara intressant.[/QUOTE]

Men dra då åt...försökte bara vara hjälpsam :glömdet
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Säger du det oj det visste jag inte:klappar


Jag säger inte att det är nåra problem med å möta upp nån från gbg eller nåt .. Tänkte bara att det skulle vara skoj å dra ihop nåt här i Kungälv..
Men det verkar inte vara intressant.

Men dra då åt...försökte bara vara hjälpsam :glömdet[/QUOTE]

Såja nu ska vi inte vara såna mot varandra :krama
 

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
Gänget från GP tar ju ofta Kornhall färjan, bara att kommunicera och möta upp på ena eller andra sidan!?

Säger du det oj det visste jag inte:klappar


Jag säger inte att det är nåra problem med å möta upp nån från gbg eller nåt .. Tänkte bara att det skulle vara skoj å dra ihop nåt här i Kungälv..
Men det verkar inte vara intressant.[/QUOTE]

Jag är klart intresserad :)
 

Black Pearl

Vem tror du att du e då?
Gick med
21 May 2006
Ort
Mölndal
Hoj
Yamaha TTR 600, Honda cr250, Honda cr80 ovh ombyggd virago 535.
Håller med! Vi får hoppas på bättre uppslutning detta år... Vet oxå att det bor flera än vad jag tror i Bohus som har hoj (såg er nog förra året vid Netto!) Så det skulle vara kul att träffa er med!
 

Lazy

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Ort
Surte
Hoj
03, Honda CBR 600RR
Se där, kryllar ju av inavlade bonnläppar här! May I join? :)
Samir, 25, Surtebo med en CBR600RR -03. Kör så mycket och ofta jag kan.
Brukar bränna med "Chimpy".
Du förresten din lilla apa, passa på att rasta retarden nu när jag är i Halmstad, när ja e tebax äre räääser som gäller, skrapa fotpinnar som sist ;)
 

Chimpy

Inte som alla andra :P
Gick med
23 Mar 2008
Ort
Kungälv
Hoj
Oljehoj med bockstyre
Jag är också på :banana . Kan köra efter 19 mån-fredag, efter 15 lördagar. Söndagar mmmm mest hela tiden :tuttar :yoparty . Retard eller sportig dam cykel? Välj själv!
 

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
Suck o åter suck ser mörkt ut för min mc säsong mycket sjukskrivnigar o skit pga paj rygg samt en truck olycka på jobbet i november med ev kroniska smärtor tills man lämnar in. Har för mycket jag behöver till hojjen så får la se hur det går. inngen som har ett par bättre beggade däck? och finns det ngn som är tilltäckligt elite på o skruva som kanske kan hjälpa mig o kolla så ventilerna står rätt över en kaffe eller 2 eller bärs eller samlag kanske går med på det mesta bara hojjen blir körduglig :( .... måste komma ut o åka annars blire repet......
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Suck o åter suck ser mörkt ut för min mc säsong mycket sjukskrivnigar o skit pga paj rygg samt en truck olycka på jobbet i november med ev kroniska smärtor tills man lämnar in. Har för mycket jag behöver till hojjen så får la se hur det går. inngen som har ett par bättre beggade däck? och finns det ngn som är tilltäckligt elite på o skruva som kanske kan hjälpa mig o kolla så ventilerna står rätt över en kaffe eller 2 eller bärs eller samlag kanske går med på det mesta bara hojjen blir körduglig :( .... måste komma ut o åka annars blire repet......

Illa illa :gnissla

Ventiler har jag dessvärre ingen koll på.
Låter kanske galet, men testa youtube. En polare justerade ventilerna på sin 525 till en DIY på tuben :tummenupp
 

Black Pearl

Vem tror du att du e då?
Gick med
21 May 2006
Ort
Mölndal
Hoj
Yamaha TTR 600, Honda cr250, Honda cr80 ovh ombyggd virago 535.
Någon mer som e ledig i dag som vill köra runt lite? Ska ut vid 12. Ingen långkörning/race då jag inte tycker det e så kul att ligga i 110 med motarden =/
 

hef

Medlem
Gick med
31 Jul 2008
Ort
Norr om stan..
Hoj
CB1000RA
Hallå!
Jag är gärna med på lite turer som utgår från Kungälv.
Framför allt kortare turer på vardagskvällar!
// Bohusbo
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top