MC i Kungälv

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Pling plong!

Köpt kåk i ytterby och flyttar in till December.
Vore kul att ta en böj ihop någon gång.
P.S. Fyllde år i torsdags, blev så glad så jag åkte till Hondacenter och plockade ut en sprillans VFR 800, Kanske lite gubbig hoj för det här forumet men tycker den var kanon att köra. Må era fiender simma i hajrika vatten!(stulet citat)

Välkommen!

Man är inte gubbigare än man känner sig...

...o man känner sig lätt gubbig här på SH :tummenupp

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
Pling plong!

P.S. Fyllde år i torsdags, blev så glad så jag åkte till Hondacenter och plockade ut en sprillans VFR 800, Kanske lite gubbig hoj för det här forumet men tycker den var kanon att köra. Må era fiender simma i hajrika vatten!(stulet citat)

Välkommen till vår kommun :) :)

Grattis till hus och hojköp :tummenupp

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
Tackar tackar. Känns lite konstigt att flytta från GBG när man bott där i 37 år och några dagar.

Håller med om att det är skumt att byta kommun när man bott någon annan stans större delen av sitt liv... Själv kom jag från andra sidan älven till Kungälv för snart 5 år sedan... Tiden går fort när man har roligt :)

Men det är bara att se det från den positiva sidan... du flyttar inte så långt ifrån Götet ;-)

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
Tackar tackar. Känns lite konstigt att flytta från GBG när man bott där i 37 år och några dagar.

Äh... GBG är 10min bort om man har medvind ju :rolleyes:
Är också från götet från början faktiskt :)

Epzter

Med lem
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
VTR1000F Firestorm
Jaha, säsongen i princip slut. I alla fall så är mina däck det och jag tänker inte byta förrän till våren. Träffade en sporthojare vid sportex i lördags. Tjôtade lite om hojar och så. Kom fram till att det finns nog en del som kör hoj i kungälv. Jag hoppas kunna åka lite med er om det går för sig till våren. Hade varit skoj...

Explosive

Medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
Kawasaki Z 1000 utbytt mot Ktm 690 Superretard, Aprilia RS 250 SP samt en grussprättar Qvarna
Jaha, säsongen i princip slut. I alla fall så är mina däck det och jag tänker inte byta förrän till våren. Träffade en sporthojare vid sportex i lördags. Tjôtade lite om hojar och så. Kom fram till att det finns nog en del som kör hoj i kungälv. Jag hoppas kunna åka lite med er om det går för sig till våren. Hade varit skoj...

Ja det var jag det!
Jag tog en tur jag också det blev väl ca tio mil i söndags!
Men tror nog jag ställer in hojen för säsongen nu, börjar bli lite för kallt och halt.

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Ja det var jag det!
Men tror nog jag ställer in hojen för säsongen nu, börjar bli lite för kallt och halt.

Var inte du från Norrland:va :va

Man kan köra året runt... gjorde det förra året så det blir nog iår igen... och du.... du har ju en hoj som passar för året-runt-körning :tummenupp

Epzter

Med lem
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
VTR1000F Firestorm
Ja det var jag det!

Jag håller med, mina däck är dessutom slut som du kanske såg i lördags. Var ute en sväng i söndags och fikade vid kopparmärra. Satt faktiskt på uteserveringen. Inte ett dugg kallt om man har pulsen i skyn efter att ha försökt wheela på kalla slitna däck och (tro det eller ej) lagt en lakrits på bakhjulet! Trodde inte detta var möjligt...

Men nu blir det att fylla tanken till bredden, smörja in alla icke-rostfria delar och sätta batteriet på laddning samt en rejäl tvätt med dubbelt vax. Sen blir det nog ett par nya dämpare och racingdäck som skall sittat tills våren är kommen. För nästa år ska jag testa bana. Nån som vill med då kanske? 350-400kr för ett träningspass i Falkenberg.

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
Hmm... Skall in på fika med en :tuttar sen.
Semifint väder är det ju också.
Kan inte bestämma mig om jag skall ta hojen eller bilen :va

...ja, jag vet vad ni kommer säga. Haha!

Explosive

Medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
Kawasaki Z 1000 utbytt mot Ktm 690 Superretard, Aprilia RS 250 SP samt en grussprättar Qvarna
Var inte du från Norrland:va :va

Man kan köra året runt... gjorde det förra året så det blir nog iår igen... och du.... du har ju en hoj som passar för året-runt-körning :tummenupp

Jomenvisst!:D

Jag bara undrar du körde väll inte din aprilia hela året?
Du fuska ju med att åka kåteäm!
Jag hoppas inte att du menar att jag skall vara outlaw och åka obesiktad enduro på vägarna?:gnissla

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Jomenvisst!:D

Jag bara undrar du körde väll inte din aprilia hela året?
Du fuska ju med att åka kåteäm!
Jag hoppas inte att du menar att jag skall vara outlaw och åka obesiktad enduro på vägarna?:gnissla

obesiktad.. det är väl bara att laga den sedan förra marksynen :D och se till att besiktiga den.... eller?! :D :D

Klart inte aprilian får rulla när det finns salt på vägarna... men på fredag (i morgon) får den troligtvis rulla ner till Gbg... jobbigt att ta bilen ju :)

Vi ses väl i helgen?!

Explosive

Medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
obesiktad.. det är väl bara att laga den sedan förra marksynen :D och se till att besiktiga den.... eller?! :D :D

Klart inte aprilian får rulla när det finns salt på vägarna... men på fredag (i morgon) får den troligtvis rulla ner till Gbg... jobbigt att ta bilen ju :)

Vi ses väl i helgen?!

Ja jag är nog tvungen till det, har ju lärt mig att betvinga metall i veckan!:tummenupp
Vad tror du om att klä om hojen i aluminium i stället för plast och kanske sätta på sånna där släta däck och döpa om den till mattias super retard:)

Va ska du göra i stan imorn då?

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Ja jag är nog tvungen till det, har ju lärt mig att betvinga metall i veckan!:tummenupp
Vad tror du om att klä om hojen i aluminium i stället för plast och kanske sätta på sånna där släta däck och döpa om den till mattias super retard:)

Va ska du göra i stan imorn då?

*skrattar* låter helt klart skojsigt... super retard :D :D :D glöm inte av att sätta ett turbokitt på den också... Staffan kan allt om turbo på stånkor :D :D

Ska träffa mr tatuerare och diskutera ritningen... så att allt blir som jag vill... har ju höga krav på det mesta :rolleyes: :D .. hmmm eller något iaf:D

vi har ju snart en racebuss som behöver lite plåtarbete... bara att komma förbi och praktisera :tummenupp

Föresten... Jobbar inte du nu?! :arsele

Explosive

Medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
*skrattar* låter helt klart skojsigt... super retard glöm inte av att sätta ett turbokitt på den också... Staffan kan allt om turbo på stånkor :D

Ska träffa mr tatuerare och diskutera ritningen... så att allt blir som jag vill... har ju höga krav på det mesta :rolleyes: .. hmmm eller något iaf:D

vi har ju snart en racebuss som behöver lite plåtarbete... bara att komma förbi och praktisera :tummenupp

Föresten... Jobbar inte du nu?! :arsele

Turbo är alltid skoj,:yoparty men jag vet inte om det är en höjdare på pappsmällemaskinen som sitter på idag! Det luktar liksom övervarv stickande stakar olja och poppcorn:näsblod

Hmm det vankas tatooos, tyvärr så har jag copyrightskyddat alla avbilder på mig så du får allt välja nått annat att kladda ner din kropp med:D

Vet du vad du ber mig om när du låter mig få komma nära er buss och fritt få spåna fram ett nytt utseende, det kommer att sluta med att ni har ett åk som ser ut mer som en scooby doo buss än en VW med förhöjt tak:D

Jobbe!??

Det händer väl någon gång mellan alla kaffekoppar skitprat mailande och toalett besök!:D :yoparty

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Pling plong!

Välkommen :tummenupp och krattis i efterskott :)

Ja VFR är skitgubbigt :D men so what, det är en riktigt najs hoj. Och Ripper kör ju Beemer...för att inte tala om alla som åker rejshoj men kör gubbigt...:D :D

H-C

socio #1067
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
Ducati 996 -99
Välkommen :tummenupp och krattis i efterskott :)

Ja VFR är skitgubbigt :D men so what, det är en riktigt najs hoj. Och Ripper kör ju Beemer...för att inte tala om alla som åker rejshoj men kör gubbigt...:D :D

En hoj går dock ej fortare än man ger gas:)
Körde en vtx 1800!!! tidigare i år, hängde med en superduke på gamla vägen till trollhättan i våras:D med påföljd av en märkbart irriterad förare som ej lyckades skaka av sig ett sådant ånglok på en såpass kurvig väg:gnissla

Ripper

---------
Gick med
13 Oct 2005
Hoj
CRF250R
*saxa*...Och Ripper kör ju Beemer...för att inte tala om alla som åker rejshoj men kör gubbigt...:D :D

Mmm... :) Man blir lika lycklig av knäskrap oavsett vad man åker på :D :D

Tänkte på en sak...
SÄRSKRIVNINGSHJÄLP: Ord som uttalas som ett (1) ord sitter ihop. T.ex försäkringsskador, personskador. Underlätta läsning, tack!

Borde det inte heta ihopskrivningshjälp? :va

Oavsett så är det ett bra initiativ. sär skrivning är inge kul... :)

D.C

998cc Ren Ondska
Gick med
21 Dec 2006
Hoj
Yamaha R1 2004
Tjena!

Bättre sent än aldrig:)

Dejan var namnet kör en R1 o bor i Kungälv.....:yoparty

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...