MC-livet på TV4 Sport!

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Tyckte det var lite väääääl mycket moraliserande om just hur potaoes kör:död och sen det där jävla snacket om att köra på bana istället för landsväg... :huvet

Ja,, fast trevligt med en positiv bild av sporthojfolk. Reportern var inte så blyg på sin salumoppe. :hihi

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Vi ville inte göra ett fenomenalt självmål genom att sitta och yla "Vi har ingen lokaaaal jö..." eller andra mer eller mindre begåvade uttalanden. Klart vi kunde åkt ut, bombat sönder bulten, burnat på sveavägen och stått och gett hela världen fingret men det får någon annan göra.
Jag tyckte det speglade PMC som det är idag, vi är idag gamla, feta och luktar kiss...
Dessutom syns man i TV under sådana förhållanden så kan det bli tjurigt på annat håll också.

Fredrik:)

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Tyckte det var lite väääääl mycket moraliserande om just hur potaoes kör:död och sen det där jävla snacket om att köra på bana istället för landsväg... :huvet

Vad tycker du att man ska säga när man sitter i TV? Det är ingen förutom ett fåtal på SH som hade tyckt att rena bombarstories hade varit ballt. Så varför göra bort sig och få skämmas för omgivningen?

Tycker att dom lyckades bra och framstod som vettiga istället för pajasar!

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Var en helt OK bild av sportisar. :tummenupp
Dom kan jue inte gärna sitta där och säga "vi kör alltid enligt gällande fartgräns".
Sköna kurvor och härliga bilder från ombord.

Kul kommentar av Ålands-pojkarna.
-"Det här är mer av en gourmé resa"
åsså halsa Xanté och käka spagetti! :rofl

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vad tycker du att man ska säga när man sitter i TV? Det är ingen förutom ett fåtal på SH som hade tyckt att rena bombarstories hade varit ballt. Så varför göra bort sig och få skämmas för omgivningen?

Tycker att dom lyckades bra och framstod som vettiga istället för pajasar!

Tack, det var det som var meningen, vad är poängen att sitta och "representera" sporthojarna (vilket vi gör i den här situationen) och bara vara asocial?
Det skulle bara leda till mer elände, förbud på sikt och en hetsjakt på oss sporthojsåkare.

Gick med
29 Sep 2007
Hoj
NC30
Kul att se lite sporthojar och inspirerad körning. Tycker att att det visade en bra balans mellan hur många sporthojar används, men också att dom kör är medvetna om att det dom gör inte är helt lagligt och man inte heller förnekar det.

Jag gillade när körskolläraren förklarade hur Greta skulle köra genom generatorböjen, där hade dom kunnat spara lite tid genom att visa RoLLERs instruktionsvideo från samma kurva.:hihi

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Tack, det var det som var meningen, vad är poängen att sitta och "representera" sporthojarna (vilket vi gör i den här situationen) och bara vara asocial?
Det skulle bara leda till mer elände, förbud på sikt och en hetsjakt på oss sporthojsåkare.

Fråga:

Gick det fortare utanför kameran sen? Och vad tyckte Cralle? Hur snabb han än är på bana så är det ju en annan sak att dundra in i en blind kurva när man inte kan vägen...

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Ja tycker GR borde representera sporhojskollektive...d har han ju gjort i ett sådant där "publicistiskt" program. Han verkar ha medial erfarenhet och det kunde bli RIKTIGT bra !

Last edited:

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Vi ville inte göra ett fenomenalt självmål genom att sitta och yla "Vi har ingen lokaaaal jö..." eller andra mer eller mindre begåvade uttalanden. Klart vi kunde åkt ut, bombat sönder bulten, burnat på sveavägen och stått och gett hela världen fingret men det får någon annan göra.
Jag tyckte det speglade PMC som det är idag, vi är idag gamla, feta och luktar kiss...
Dessutom syns man i TV under sådana förhållanden så kan det bli tjurigt på annat håll också.

Kollade just på avsnittet, tycker ni gjorde det riktigt snyggt. Det är så jävla lätt att det blir tokigt i TV.

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fråga:

Gick det fortare utanför kameran sen? Och vad tyckte Cralle? Hur snabb han än är på bana så är det ju en annan sak att dundra in i en blind kurva när man inte kan vägen...

Cralle har inte kört gata på ganska många år, men han redde sig bra, han var ganska noga med att inte hetsa oss också...
Christian har lovat att ge mig allt material och jag lovar att det finns att ta av, så det kan bli något kompletterande för oss nördar.
Men jag har hela tiden haft en dialog med Christian och varit överens om vad vi vill spegla, och jag är nöjd.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Cralle har inte kört gata på ganska många år, men han redde sig bra, han var ganska noga med att inte hetsa oss också...
Christian har lovat att ge mig allt material och jag lovar att det finns att ta av, så det kan bli något kompletterande för oss nördar.
Men jag har hela tiden haft en dialog med Christian och varit överens om vad vi vill spegla, och jag är nöjd.

Haha.. Kan tänka mig att det går åt båda håll där ja.

Dels få "köra ifrån" legenden Cralle, dels att det måste va lite märkligt att ställa om från bana och de förutsättningar som gäller där till en tjälskadad väg med grushögar och mötande Saabar på fel sida..

Tycker ni gjorde ett bra jobb utan att framstå som alltför skenheliga.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...är det bara jag, eller var det potatisar som svängde lite tidigt, och var på väg ut över mittlinjen i böj? :hihi Illa...

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
BMW S1000RR

Jag tycker ni gjorde det där riktigt bra, såg avslappnat ut när ni satt och pratade med Cralle!

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
...är det bara jag, eller var det potatisar som svängde lite tidigt, och var på väg ut över mittlinjen i böj? :hihi Illa...

Nej, det var Cralle på vit BMW med vitt ställ, och ja, det är skillnad på gata och bana...

Fredrik

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Hoj
Ingen
Där lyckades ni presentera vad det handlar på ett riktigt balanserat sätt, med sakliga argument varför ni kör som ni gör. :tummenupp

CsabaM

Medlem
Gick med
11 Sep 2012
Hoj
Suzuki GSR600 -06 (såld) szuzuki gsr750 -14 (till salu) Suzuki GSXR 1000 K5
tänkte liva upp tråden med en fråga. nån som vet om det blir en säsong 2.

jag gillade programet intressant men framförallt fick det tjejen att bli intresserad av att skaffa hoj kort.

+1 i min bok :)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...