MC-livet på TV4 Sport!

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Undra varför det inte finns något sådant program .... jag menar vi är väl rätt många OCH köpstark grupp så reklam tid bör gå att sälja ganska enkelt..... åja det kanske kommer , McLivet är iaf en början på något som aldrig existerat tidigare.....förutom möjligeen dokumentärer om 1% klubbar :näsblod :hihi

Vem vill göra reklam hos en grupp som köper allt över nätet?

Jag gillar programmet, tror det är helt rätt program att visa för de som inte kör hoj men är nyfikna på att börja.

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010
Gnäll inte om programmet utan var glad att det överhuvud taget är något om motorsport i tv. Annars är det bara bara skidor, fotboll och hockey. Det kanske inte är den bästa kvaliteten men vad gör det? Får ju hoppas på uppföljning nästkommande år med om dom har bra tittarsiffror.

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1
Känns som att många missförstått programmets syfte. Ett dokumentärprogram vars syfte är att skildra hoj-livet och de som håller på. Tror att målgruppen är tänkt att vara aningen bredare än bara inbitna hojåkare som vill se tester och nyheter. Detta är ett typiskt sådan program som inspirerar vanliga människor att börja köra hoj...

Tycker precis tvärtom. Ett skittråkigt program som absolut inte skulle göra mig intresserad av hojar om jag inte redan var det. Vilken typ av program tror du t ex skapar mest bilintresse, Trafikmagasinet eller Top Gear? När bruden höll på att lära sig var koppling och gas satt så blev det så fruktansvärt tråkigt att jag blev tvungen att byta kanal.

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
Jag håller med om att ett hojprogram a´la TopGear hade varit mycket intressantare.
Men jag tror nog att Mc-folket "går hem" hos många.

Men (igen), de som bara vill se actionfilmer från banor/vägar kan ju bara frossa på youtube...

iceaway

Forgotten Hopes
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha XT660R -07
Jag har kollat på de första tre avsnitten nu och tycker det är helt okej, i brist på andra tv-program som handlar om hojar. Tyvärr är jag helt ointresserad av custom-byggen och freestyle mx så ungefär hälften av varje avsnitt kan jag zappa förbi. Att se nån övningsköra på manöverbana är kanske inte det mest spännande man kan kolla på heller....

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Tycker precis tvärtom. Ett skittråkigt program som absolut inte skulle göra mig intresserad av hojar om jag inte redan var det. Vilken typ av program tror du t ex skapar mest bilintresse, Trafikmagasinet eller Top Gear? När bruden höll på att lära sig var koppling och gas satt så blev det så fruktansvärt tråkigt att jag blev tvungen att byta kanal.

Vad tycker du att dom ska visa då? JJ(CBR)JJ's filmer i en halvtimme?

Själv tycker jag att serien har ett bra upplägg. Visar att det finns nånting inom "mc-världen" för alla.

Och vad gäller tjejen som ska ta körkort så tycker jag att det är superkul att se någon som vill och dessutom vågar visa upp sig i TV. Dessutom visar det lite hur det går till att ta MC-kortet, och med tanke på hur lång körkortstråden är varje år så är det väl inget fel med det?

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Och vad gäller tjejen som ska ta körkort så tycker jag att det är superkul att se någon som vill och dessutom vågar visa upp sig i TV. Dessutom visar det lite hur det går till att ta MC-kortet, och med tanke på hur lång körkortstråden är varje år så är det väl inget fel med det?

Hur var det nu? 2012 är året du ska lära dig HUMOR.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200

Med tanke på dina avatar så förstår jag att du är en helt annan målgrupp. Du är ju så übercool.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Lite konstruktiv kritik...det känns som man har lite klent med material, och vill dra ut på det...det känns som att teasern till nästa avsnitt är mer intressant än vad avsnittet blir s.a.s.

Det är lite "snart skall du få se Backlund brassa helvit" - men det blir mest snack och lite verkstad.

Det drabbar alla delarna, man får inte se tjejen köra riktigt, men får inte se några ihopsvetsade kromslädar, även om frog ÄNTLIGEN verkar ha släppt foampiten... :hihi

Tunt innehåll som breds ut över för lång tid verkar vara problemet. Man får hoppas de bygger upp till några riktigt intressanta avsnitt, annars kommer jag känna mig lurad, och risken finns att man skapar en tråd värdig SH-bladtet. :kreNgT

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Hoj
Slagskeppet

Skulle vara mycket bättre om de visar hur man gör Wheelies förbi skogis, i minst 200, Stoppies på Sveavägen vid Donken och hur man skrämmer barn och pensionärer i Vaxholm vid korvmojen. Glöm för i hel&%%e inte hur man bombar Bulten!!! :rock Yeeahh, skrevraket FOR LIFE!!

Summa: Det är kul att det gör ett program om MC överhuvudtaget, man får vara glad för det lilla! :)

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
bästa avsnittet än så länge :tummenupp

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Jag har nu kollat igenom de två avsnitt jag missade under den tid jag var i Prag.

Personligen så gillar jag programmet, och är glad att MC-kulturen får plats i tv-rutan! :tummenupp

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
BMW F 650 GS -01
Sett avsnitt 1 nu, tyckte väl det var helt okej.
Sen gillar jag ju personligen såna här porträtt av olika karaktärer inom mc-världen.
Men hoppas de kommer till äventyrsbitarna snart, tänker 1200gs som man skymtade i trailern. Sånt älskar jag att spana på!

Vill man ha tester får man väl fortsätta läsa Bike/Motorrad, vill man läsa om mc-politik kan man köra på SMC:s gratisblaska. Typ.

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Det var ett jävla gnällande! Det är omöjligt att göra en programserie som alla är hundra procent nöjda med. Jag är helnöjd att hojar får lite sändningstid alls, med bra tittarsiffror och visad uppskattning så kanske vi får se fler mc relaterade program i framtiden.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC