MC-livet på TV4 Sport!

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Såg det för första gången igår, tycker de har hittat gemytligt folk som ger en bred bild av det vitt varierande MC intresset som finns i vårt avlånga land :tummenupp

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Möjligt att "MC-Livet" kommer att bli bättre men det verkar lite risigt när det enda jag sett efter två avsnitt är lite äldre roadracing klipp, en kille som envisas med att hoppa med en cross hoj ner i en låda full med skumgummi, en tjej som ska ta mc kort och nu lärt sig var gas och koppling sitter samt en mc mekaniker som försöker loda två metallstänger rätt.Allt samman tryckt i ynkliga tjugominuters avsnitt.

Var är t ex alla dessa landsvägshojar i olika tester och var är tips och råd till olika underhåll på hojen eller det ska fortsätta med frihopp rakt ner i en skumgummi fylld låda för evigt.Ett avsnitt till eller två sedan får det vara om ingen förändring tillkommer. :va :crash

Aquaman

Det ska rulla på två hjul
Gick med
21 Jul 2011
Hoj
Yamaha r6 - 03
Håller med, kan dem inte skippa allt snack i 5 minuter, och istället lägga dessa få minuter på typ något annat kul, inte en kille på en strand som snackar

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
Jag tycker det är ett trevligt program så här långt. Ser fram emot att se säsongen blomma ut i sin fulla prakt.
Lugnt tempo, bra speaker och en bra bredd. Dokumentärt.
Skön motvikt till de mer adrenalinstinna youtubeklippen jag vanligtvis konsumerar.

//Johan

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Jag skulle vilja se Jörgen mekandes sin Harley och ge massa tips och tricks och fördömma alla "mckonsumeter" :tummenupp

Popcorn

På sidan
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Italiensk Scooter och Spansk Enduro
Jag tyckte detta avsnitt var bättre men jag tycker fortfarande att det är ganska dåligt...

Smirnoff

Sporthojsnörd
Gick med
23 Aug 2010
Hoj
CB1000RA TT600RE
Känns lite billigt enligt mig. Filmkvalitet som från en äldre videokamera, filmningskvalitet som om någon från första året på mediaprogrammet på gymnasiet höll i ovan nämnda kamera. Samt allt för långa utläggningar som nästan hinner dö ut av sig själva minuter innan man klipper till nästa scen...

Håller tummarna för bättring framöver!

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Dom bitar där man får följa en lr annan karaktär tycker jag är rätt OK.
Men tycker dom kunde gjort plats för tester och nyheter också. :va
Testa: hanskar, ställ, hjälmar, hojar osv. :fakta
Lite nyheter kring allt som hör MC till. :7peta
Programmet hade isf behövt vara dubbelt så långt.

Vilket ju hade varit perfekt! :tummenupp

Makish

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2011
Hoj
Hojlös
Första avsnittet:

Roadracingkille (Kul att se vad han har åstadkommit)
Gubbe som svetsar (Ok? försöker man ta efter O.C Choppers?)
En snubbe som hoppar ner i en låda (Ja ok, kul att se några stunts samt vad han har lyckats med i livet)
En tjej som ska ta körkort (Kul med lite kvinnligt i programmet)

Avsnitt nummer två:

Samma roadracingsnubbe + någon annan som gör samma sak (Hmm..ok vi har fattat nu, NEXT!)
Gubben fortsätter och svetsa sina pinnar (BORING!)
Snubbe som FORTSÄTTER hoppa ner i en låda (Ööh.. tycker att Lets Dance är mer spännande)
Tjej som fortsätter ta körkort och får lära sig att gasa (Hmm, ja ok, kul att se hur det går...kanske? Eller?)

Nää, mer tester, roliga inslag, komik, lite mer som Top Gear fast för hojar! DET VORE KUL!!

mattsster

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2008
Hoj
KTM DUKE 690 2010
Känns som att många missförstått programmets syfte. Ett dokumentärprogram vars syfte är att skildra hoj-livet och de som håller på. Tror att målgruppen är tänkt att vara aningen bredare än bara inbitna hojåkare som vill se tester och nyheter. Detta är ett typiskt sådan program som inspirerar vanliga människor att börja köra hoj...

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Som sagt så är programmet i första hand inte avsett för oss som redan kör MC.

Dom bitar där man får följa en lr annan karaktär tycker jag är rätt OK.
Men tycker dom kunde gjort plats för tester och nyheter också. :va
Testa: hanskar, ställ, hjälmar, hojar osv. :fakta
Lite nyheter kring allt som hör MC till. :7peta
Programmet hade isf behövt vara dubbelt så långt.

Vilket ju hade varit perfekt! :tummenupp

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Som sagt så är programmet i första hand inte avsett för oss som redan kör MC.

Undra varför det inte finns något sådant program .... jag menar vi är väl rätt många OCH köpstark grupp så reklam tid bör gå att sälja ganska enkelt..... åja det kanske kommer , McLivet är iaf en början på något som aldrig existerat tidigare.....förutom möjligeen dokumentärer om 1% klubbar :näsblod :hihi

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det svämmar ju inte direkt över av MC-magasin som sagt. :(
Så när det kommer ett kan man ju passa på att önska lite. :)
Skall man nå den breda målgruppen som inte kör hoj skall man nog visa det på TV4 istället.

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
Känns som att många missförstått programmets syfte. Ett dokumentärprogram vars syfte är att skildra hoj-livet och de som håller på. Tror att målgruppen är tänkt att vara aningen bredare än bara inbitna hojåkare som vill se tester och nyheter. Detta är ett typiskt sådan program som inspirerar vanliga människor att börja köra hoj...

fast sådär tråkigt som programmet skildrar är det ju inte att köra hoj?

om dom försöker locka in folk till MC åkande med detta så kan man nog inte misslyckas mer än genom att ta bort allt som är spännande, friskt och fritt :confused:

frugan satt brevid när jag kollade och hon bara skakade på huvet "det här måste man VERKLIGEN vara MC intresserad för att orka titta på"..

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Jag tycker det är ett bra program, man får ta det för vad det är. En dokumentär som skildrar mc livet från många vinklar, min sambo tyckte till skillnad från föregående inlägg att det var mkt bra!

Jag kommer se alla avsnitt med nöjje :tummenupp

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Gixxer
Kul att se i senaste avsnittet att det är okej att skjutsa på Gotland Ring om man är kompis med Filip Backlund :)

skjuts.jpg

Goofy

Hög fart spar tid
Gick med
5 May 2008
Hoj
ZX 10 2010
Alla ni som inte gillar programmet vilken tur ni har
att det finns en knapp som man kan stänga av med.

/J

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
GSX400
Någon som kan ladda upp dagens avsnitt? Var i garaget så jag missade det på tv och inte är man ju premium eller vad det nu hette på tv4play. :huvet

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC