MC-livet på TV4 Sport!

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Snyggt. de var snabba med att lägga ut avsnitten också. Vimeo, smidigt och bra.

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
Jag tror inte serien primärt är för oss som redan kör hoj, utan för de som kanske är nyfikna på eller vill börja köra.
Syftet är att få upp intresset och återväxten, därför är innehållet avdramatiserat och "avcoolat".
Man vil visa "vanligt" folk som har kul på hoj, utan att wheela i trafik eller skrapa knä på allmän väg etc.

Jag tycker de har lyckats ganska bra under givna förutsättningar. Lite synd bara att varje avsnitt är så kort.

Avcoolat!? Blir kätting runt halsen imorgon till jobbet!

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Tummen upp till tjejen som körde hoj för första gången. Otroligt duktigt gjort! Trodde garanterat att någon som aldrig ens kört moppe skulle göra så bra ifrån sig. :Bugar

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Skulle precis "skriva av mig" här efter att jag nu insåg att tv4.se/play krävde nåt jävla premiumkonto. Har ju lovat mig själv att boosta tittarsiffrorna genom att se till att bli med i statistiken, men det sket sig.

Så får jag se det första som dyker upp att det ligger ute på mc-livet.se :) Idag ska bli en bra dag!

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Fick nog träna lite innan tror jag.

Edit: Hupps, ang tjejens filmade premiärtur, det är ju TV liksom.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...sett ur en vanlig människas ögon - kanonprogram som avdramatiserar motorcyklar, och kanske får fler sugna. :)

Men för eget intresse är det väl lite rocknroll, det är lite trafikmagasinet över det hela (minus Glenning på grusväg med senaste saaben, för det var :metal det :hihi ).

Kaxig tjej som vågar inför tvkameror. :yoparty

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Instämmer. Bra med detta fokus, vi som redan är i gröten kan nog tycka det är lite kul ändå. Det gör jag ivf.

Hoppas det ger återväxt!

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Hoj
2008, Suzuki Intruder C1800
Skulle inte förvånas om någon paragrafryttare anmäler dem för gretas körning utan vare sig övningskörningsskylt eller någon giltig handledare..

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Skulle inte förvånas om någon paragrafryttare anmäler dem för gretas körning utan vare sig övningskörningsskylt eller någon giltig handledare..

varför då? Dom körde väl inte i trafik?
Dom höll väl till bredvid depån på Gotland Ring vilket är innanför grindar och räknas som inhägnat område. Eller missade jag att dom körde någon annan stans:confused:

/Nitrous

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Hoj
2008, Suzuki Intruder C1800
Ah hade ingen aning om att man fick köra om det var ett privat område
Fränt!

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Ah hade ingen aning om att man fick köra om det var ett privat område
Fränt!

Du kan taxa runt med ett Boeing om det sker på inhägnat område med markägarens tillstånd :tummenupp (inte i luften dock, då är det LFV som bestämmer).

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Såg det nu, tycker faktiskt produktionen är riktigt bra. Även om "nivån" är låg så finns ett klart underhållningsvärde. De har ju lyckats hitta sköna personer som inte förlöjligar sig själva eller framstår som arroganta idioter också :tummenupp (vilket mkt är en fråga om hur man klipper förmodligen).

Skulle va kul om det kom mer detaljerat HUR Backlund förbereder sig och styr med allt, mer än att konstatera att han har mkt att göra!

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Avsnitt två är mer beskrivande, meningen är att ge en inblick i MC-åkarnas tillvaro, inte att ngn ska spela Allanballan, jag tycker det är lysande! Som någon sa så handlar det inte så mycket om att frälsa oss utan att skapa ett intresse bland dom som inte kör hoj, och det tror jag dom lyckas med.

Fredrik:rock

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...