MC-livet på TV4 Sport!

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Bump! :hej

Om 20 min allihopa (som inte retar sig på det).

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Fyra avsnitt & samma story. (nån som tycker lika?) :näsblod

Ja, vad är det du tror ska hända? Serien följer crossåkaren, Backlund, Greta och customsnubben. Det är liksom upplägget.

Jag anser att klippningen är feg så tempot blir onödigt lågt. Men jag gillar delen med Greta, den förmedlar att hojåka inte är så simpelt som det kan se ut.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja, vad är det du tror ska hända? Serien följer crossåkaren, Backlund, Greta och customsnubben. Det är liksom upplägget.

Jag anser att klippningen är feg så tempot blir onödigt lågt. Men jag gillar delen med Greta, den förmedlar att hojåka inte är så simpelt som det kan se ut.

Ja, de hade gärna fått klippa till det så det var lite moment i det. Blir lite lätt tråkigt emellanåt. Tycker Greta är rätt modig som vågar visa upp hur jävla klantig man är när man börjar köra. :)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj

Ja, de hade gärna fått klippa till det så det var lite moment i det. Blir lite lätt tråkigt emellanåt. Tycker Greta är rätt modig som vågar visa upp hur jävla klantig man är när man börjar köra. :)

Mattyyy

JJ(CBR)JJ Wannabe
Gick med
4 Apr 2012
Hoj
GasGas EC 125 SM -04
Ni som klagar över att det är tråkigt med delen med tjejen som lär sig köra så tänk på att det är nog bra för nya förare som ska ta/funderar på att ta kortet så att dom inser hur det är att ta det och får lite tips innan. Jag som ska ta kortet snart tycker iaf att det är bra att dom även fokuserar på den delen.

Men det skulle ha vart roligare om dom klippte det så det blev lite bättre fart på programmet och dom borde även inkludera lite fler personer för jag hade velat se lite stunting och lite motard åka :) .

Men i överlag så gillar jag programmet men tycker att det är synd att det hamnat på en ganska opopulär kanal samt dålig sändningstid men man får hoppas att det lockar tittare såväl som nya personer som vill ta kort så att programmet kan bli större , bättre sändningstid på en bättre kanal osv :)

Ska tilläga att Fredrik "Fredd" Johansson är riktigt trevlig i verkligheten och en bra lärare för crossåkare.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Ni som klagar över att det är tråkigt med delen med tjejen som lär sig köra så tänk på att det är nog bra för nya förare som ska ta/funderar på att ta kortet så att dom inser hur det är att ta det och får lite tips innan. Jag som ska ta kortet snart tycker iaf att det är bra att dom även fokuserar på den delen.

Men det skulle ha vart roligare om dom klippte det så det blev lite bättre fart på programmet och dom borde även inkludera lite fler personer för jag hade velat se lite stunting och lite motard åka :) .

Men i överlag så gillar jag programmet men tycker att det är synd att det hamnat på en ganska opopulär kanal samt dålig sändningstid men man får hoppas att det lockar tittare såväl som nya personer som vill ta kort så att programmet kan bli större , bättre sändningstid på en bättre kanal osv :)

Ska tilläga att Fredrik "Fredd" Johansson är riktigt trevlig i verkligheten och en bra lärare för crossåkare.

Jag lägger upp länkar på fejsbök till varje avsnitt för att de ska få lite tittare så att vi kanske kan få ett ordenligt MC-program i Sverige. :) Det här är en bra början, men det får gärna ta ett steg till eller två och bli ett fullblodsprogram istället. Nu känns det lite som om de försöker fylla ut tiden med vad som egentligen är lite för lite material emellanåt.

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Kul att se Greta övningsköra,har det själv färskt i minnet då jag övningskörde förra året,kommer ihåg hur jävligt krypkörning mm var, men nu funkar det kanon :tummenupp

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
När börjar offroad-segmenten med stora äventyrshojar och specialavsnittet om Rosenhills räkmacka?

Edit: såg nyss senaste avsnittet och vad är det jag ser!? Hojbyggaren kör utan hjälm på allmän väg! :mad:

Last edited:

BrodinS

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Suzuki Bandit 600 -96 *Såld NU : Yamaha R1 2005
Annars finns ju avsnitten på vimeo.com eller på mclivet.se ..

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Igår var det för jävla segt, annars är det kul att följa Fredrik och Backlund, coola typer. Starkt av Greta att ställa upp.

Aquaman

Det ska rulla på två hjul
Gick med
21 Jul 2011
Hoj
Yamaha r6 - 03
Gårdagens program:

+ Gretas övningskörning
+ Backlunds team berättade lite om racingen i depån och hur de byggde cyklarna
+ Gammelmotorcykeln som blev modifierad

- Vart är all åkning på landsväg med hojjarna? Vill ju se lite kurvor och sköna vyer, det ska visas på tv och inte på youtube
- Det ständiga pratet som drar ner tempot i avsnittet, och liksom vad hade en rockkonsert med hojjar att göra? :S
- För lite sporthojar som vart med ännu!

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Måste säga att jag tycker att det senaste avsnittet var riktigt bra! :)

Jag tycker hela serien är över förväntan, och glädjer mig åt motorcykelns plats i tv-rutan :tummenupp

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Avsnitt 5 var ju rätt ointressant för mig, och i nästa avsnitt så verkar det handla mycket om Guldvingar.... :död

Jag tycker serien bara skrapar väldigt lite på ytan utan att komma någonstans direkt, och genom att hoppa fram och tillbaka mellan segmenten så förlorar man en massa tid på att "introducera" vad dom håller på med varje gång.

Dom borde hellre satsa på renodlade avsnitt så det inte blir så utdraget så att man kan sätta sig in i något område ordentligt.
Fast då blir det väl att custom-folket bara ser custom-avsnitt och sporthoj ser bara sporthoj osv... Men nu känns ju varje avsnitt likadant i princip.

Hellre ser jag på Café racer-serien eller tittar på detta klipp om och om igen som visar vad en motorcykel verkligen kan betyda för en del människor.

Last edited:

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Avsnittet om sporthojar på gatan blir avsnitt nr 7, så får vi se vad det blir. Några som sitter och ylar arr "Vi har ingen lokal jö..."

Fredrik

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Hoj
KTM 890 r-2022
(storfot) underbar snyft film :gråta Fan man får börja o plocka ner Gixxern o hoppas att mina Döttrar plockar ihop den lagom tills man är gammal o Arbets Fri.. :)

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Nästa vecka smäller det, då handlar det om sporthojar...

Fredrik:rock

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Tyckte det var lite väääääl mycket moraliserande om just hur potaoes kör:död och sen det där jävla snacket om att köra på bana istället för landsväg... :huvet

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024