MC-mässa Älvsjö 2013

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tja, det hade varit kul men var hade du tänkt att de skulle hålla till då. Det är ju inte översvämmat med områden som skulle kunna hysa ett sådant evenemang samt att det var ju istället för mässan som uteblev det året. Barkarby flygfält finns inte mer. Där byggs det bostäder.

ATT slår mig som en möjlighet.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Då skulle nog invånarna i Skoby bli glada :4skrika :mad: Tillräckligt mycket gnäll när SMC är där och kör.

Äsch, ATT får ge invånarna lite aktier, så de har en monetär anledning att glädas åt att banan används. ;D

robert77

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Hoj
KTM 990 Adventure R
Ska också gå dit i tron att det blir bättre än förra gången.
Saknar det man ser på bilmässor. Årets hetaste modell står på ett podie som snurrar med några tjejer som posar, lite rök o så. :Bugar
Har fått känslan att när man går o tittar på GSXR 1000 / R1 / CBR så står den i ett hörn och så ställer man en fråga och ingen verkar ha koll på grejerna. :7peta
Hittills har båtmässan vart hetare än hojmässan (problemet har ju varit priset på de största modellerna :tungan
Om inte annat så hoppas jag hojfesten efteråt blir en höjdare.

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
Tja, det hade varit kul men var hade du tänkt att de skulle hålla till då. Det är ju inte översvämmat med områden som skulle kunna hysa ett sådant evenemang samt att det var ju istället för mässan som uteblev det året. Barkarby flygfält finns inte mer. Där byggs det bostäder.
Åhh too bad, visste inte att barkarbyfältet också är dödat. Körde ju upp på mc där. :smasha

Phas

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2011
Hoj
just nu utan
Ska också gå dit i tron att det blir bättre än förra gången.
Saknar det man ser på bilmässor. Årets hetaste modell står på ett podie som snurrar med några tjejer som posar, lite rök o så. :Bugar
Har fått känslan att när man går o tittar på GSXR 1000 / R1 / CBR så står den i ett hörn och så ställer man en fråga och ingen verkar ha koll på grejerna. :7peta
Hittills har båtmässan vart hetare än hojmässan (problemet har ju varit priset på de största modellerna :tungan
Om inte annat så hoppas jag hojfesten efteråt blir en höjdare.

Läste jag hojfest?! :brynad

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Det var fan länge sen man skrev på SH nu så passar på att göra åter-entré på mc-mässan tråden!

Såklart man ska dit! jag tar inspiration från vad jag såg 09 i Älvsjö.
En tjock bonnlurk, som var ganska förfriskad, som satt på en polishoj och gjorde läten som just en sådan. Vilken idiot tänkte jag. Men några öl senare fattade jag precis vad det roliga var i det!

Skämt åt sido. Alltid kul att ta en öl, titta på hojar, hojbyggen, träffa branschfolk och snacka om deras nya modeller. Sen är det också kul att snacka med säljare som inte kan något om de dom försöker sälja.
Refererar till en Aprilia säljare i Götet förra året.

Jag: så om det är en v4 motor på 1000cc, måste det ju vara 250cc på varje cylinder?
Säljare: öh.. jag tror det..

Tino

Medlem
Gick med
4 Sep 2012
Hoj
BMW S1000R -17
Kommer det komma några ny nyheter på mässan eller kommer det bara att demonstrera nyheter som de redan släppt? Om ni fattar vad jag menar :)

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Kommer det komma några ny nyheter på mässan eller kommer det bara att demonstrera nyheter som de redan släppt? Om ni fattar vad jag menar :)

MC-fabrikaten presenterar inte nya modeller på någon svensk skit-mässa. De stora nyheterna är redan presenterade på Milano och Köln. Vi har förmånen att iaf få se nyheterna :)

Tino

Medlem
Gick med
4 Sep 2012
Hoj
BMW S1000R -17
MC-fabrikaten presenterar inte nya modeller på någon svensk skit-mässa. De stora nyheterna är redan presenterade på Milano och Köln. Vi har förmånen att iaf få se nyheterna :)
Misstänkte det men gick även i tankarna att de kan via ny nya saker som de ej han få ut till Milano och Köln eller saker som inte fick plats på dessa.

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Tråkig typ som kör på första frågan:

Vi kör fredagen, planerar någon/några bira vid 18-tiden inne i mässhallen. Dyk gärna upp som sagt i annan tråd.
Jag tänker kolla igenom Yamaha för sakens skull men hoppas den nya SuperDuken är på plats även om det kanske inte är så troligt. Strosa. Tjata med säljare om grejer jag troligen inte har råd med. Försöka hitta ett par rejsboots till vettigt pris. Ev ett par goa handskar till.
Kanske något mörkt visir för det saknar jag.

Titta på stuntsen om det blir några i år. Det vanliga alltså.

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Hoj
Hamamatsu
Blir första gången för mig, men vilka ska dit på lördag? Någon som är sugen på ett par kalla och lite skitsnack? :fyllisar

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Jag ska självklart dit. Gillar mässor -har under karriären stått i en jävla massa montrar, delat ut pennor till finniga studenter och dödförklarat hela konceptet men ändå verkar det inte att bli omodernt att träffa folk irl. Känns sunt på något sätt i en tid när folk tom sitter och messar mellan seten på gymmet...:gnissla

Antar att det kommer av vara mer nedtonat än förra året pga av det ekonomiska läget. Precis som många andra tänker jag inte missa att kolla in Toymans SBK samling:tummenupp:Bugar Bara den är värt inträdet...

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Jaha, då vare dags!

Kommer insladdandes med färdtjänten vid tiorycket imorrn (tors), sen blir det åtta njutbara timmar på mässan! Fan, jag har längtat sen förra året!

Såg nånstans att Toyman hade fått plats längst bort i korridoren, stämmer det?

Last edited:

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Jag kommer om planerna håller att droppa in vid 10.00 på fredag morgon.

Dock kommer jag ha tre små talibananer i släptåg. :banana:banana:banana :rolleyes:
Varning utfärdas. :crash

Ser ni någon med norra klotets spejsigaste glajjor är det jag.
Bara att ropa hej! (eller varför inte :ligga? :tungan)

Skall även försöka komma loss till lördagsbalunset! :rock

:hej

/e

Last edited:

ZX9xpress

Medlem
Gick med
7 Oct 2011
Hoj
Aprilia RSV Mille 2001 (turbo), GSXR1000 k8, Kawa ZX9 turbo
Jag ska på min första hojmässa på fredag. Tänkte leta Dunlop Sportsmart+Motul olja. Hoppas på bigtime mässrabatt.. Hoppas även på att fira detta på plats:yoparty

Risken finns att denna eviga sanning införlivas när det gäller mina förhoppningar om grandiosa rabatter:
"Nu i efterhand så vet man, hon ser ut som Tore Wretman och lagar mat som Dolly Parton gör.." (Iggesundsgänget)

ZX9xpress

Medlem
Gick med
7 Oct 2011
Hoj
Aprilia RSV Mille 2001 (turbo), GSXR1000 k8, Kawa ZX9 turbo
Farfars memoarer.jpgApropå att sitta och messa på gymmet../Daniel
Jag ska självklart dit. Gillar mässor -har under karriären stått i en jävla massa montrar, delat ut pennor till finniga studenter och dödförklarat hela konceptet men ändå verkar det inte att bli omodernt att träffa folk irl. Känns sunt på något sätt i en tid när folk tom sitter och messar mellan seten på gymmet...:gnissla

Antar att det kommer av vara mer nedtonat än förra året pga av det ekonomiska läget. Precis som många andra tänker jag inte missa att kolla in Toymans SBK samling:tummenupp:Bugar Bara den är värt inträdet...

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring