MC-mässa Älvsjö 2013

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Vågar man fråga vad det kostar?
Är handikappsparkeringen gratis? Brukar vara det på vissa ställen.

Jämfört med att parkera i stan så är det inte dyrt. Men för att parkera på en sketen storparkering ute i en förort är det dyrt. Timtaxan är väl ca 30 kr vill jag minnas. Men dagspriset är typ en hundring. Handikapp har jag nollkoll på, det brukar ju vara upp till kommun/parkeringsplatsens ägare om de är avgiftsbelagda.
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Jag tycker att det brukar vara ett helvete att hitta parkering, men kommer man tidigt så lär det gå bra.
Tips: Parkera inte vid Willys om ni inte hittar någon plats för där får man garanterat böter om man står mer än 90min.


Ni som går på mässan får gärna skriva här vad man absolut inte bör missa. Jag går dit på lördag så det vore kul att kunna planera lite besök innan.
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Ni som går på mässan får gärna skriva här vad man absolut inte bör missa. Jag går dit på lördag så det vore kul att kunna planera lite besök innan.

Tål att repeteras redan innan mässan ens börjat. Tonys Superbike Garage. Nog Sveriges bästa samling av klassiska sporthojar. Dessutom en forumprofil av rang.

Lelles MC brukar även ha bra med kläder/tillbehör och är lämpligt läge att prova nya hjälmar/stövlar/handskar mm inför säsongen.

Mässan är ju inte så värst stor, så man hinner ju givetvis titta på precis allt :banana
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Har man barn i skolåldern tycker jag att man ska passa på tillfället att få veta mer om 2 hjul och 1 attityd. SMCs monter.
 

GurraBurra

Ingen Kommer ihåg en fegis!
Gick med
3 May 2009
Ort
i stan
Hoj
-07 Husaberg 650fs *stulen* Husa 570 -11, Yamaha R6 -10
Jag ska gå på lördag, hoppas det är bättre än sist. Var som sagt mycket mumbojumbo och thirts med vargtryck..
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Gött!

Hur såg det ut på drömfångar och läderkjolsfronten då? :D

Jo då, det fanns så klart. Vill du livstidsbinda dig på Viasat går även det att ordna och jag fick skorna putsade också så du behöver inte oroa dig för dom viktigaste bitarna.

Men det var MYCKET mindre skit än vanligt faktiskt.
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Någon som kan skriva upp lite favoriter som man inte ska missa när man kommer dit i morgon?

Nej jag är verkligen inte intresserad av varg-tshirts, läderskärp eller glasögonrengöring
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
nån (Duells?) som har fått in en Shoei GT-Air å klämma på ?

finns nya KTM SuperDuper Duken på plats ?
 

cerveza

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2010
Ort
Söderköping
Hoj
2015 KTM Superduke 1290 R
Slänger ut ett sent desperat rop om någon som skall på mässan imorgon passerar Norrköping på vägen och har en plats över mot skälig bensin/dieselersättning? Det är ju så tråkigt att köra själv..
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top