MC-mässa Älvsjö 2013

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Varit där och suttit, klämt, köpt, drömt, beundrar, förvånats och jämfört.
Men framför allt pratat med så många in-i-helvete trevliga människor! :)
Hojkollektivet måste faan vara de bästa människorna i världen. :tummenupp
 

nathe01

Ny medlem
Gick med
26 May 2011
Ort
Norr om STHLM
Hoj
lekhoj: Ducati 748, GSX 750 ES (såld), Triumph Legend TT (vandaliserad), senste: cb750-78
Man ska akta sig när det står mässpris, va skitsnack där jag kollade på nya stövlar, exakt samma pris som vanligt, ingen rabatt eller så öht utan enbart för att attrahera kunder. Däremot såg jag en hel del bra priser på ställ som hängde lite här och var. Och fanns mycket billiga "bonsuhjälmar" att inhandla om man behöver sådant.

En must see är Toymans monter. Står längst bort till höger INNAN man kommer in i hallen. Han satt där alldeles själv när jag tittade förbi men hade en trevlig pratstund och historielektion. TACK TOYMAN!!!

Sen finns en hel del riktigt coola byggen samt klassikerhojar spridda lite här och var i hela hallen. Tycker personligen sånt är roligare än att spana på senaste hyndan eller liknande.
 

ÜberHeinz

Learning by doing
Gick med
4 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSXR1000 07, KTM 660 SMC 04, KTM 450 EXC 03, Honda CB1300 06 Såld
Överreklamerat dravel.:mad:

Lika pinsamt dåligt som förra gången mässan var i Älvsjö? Mässan har bara blivit sämre och sämre för varje år som gått tycker jag. Men det är ju klart, allt beroende på vad man gillar
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Hojmässan i bilder:

Hojmässa 2013 037.jpg
 

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Älvsjö
Hoj
Ducati 900SS
En stor besvikelse... Klarade att avverka en timme där inne men då fick jag gå två varv och dessutom gå och kolla på bilar. 1/4 av hallen var vargtryckst-shirts och kohudar(!). 1/4 var som vanligt Lelles, MC-varuhuset och Handelsboden. Sen var det lite olika hojmärken också...

Ärligt talat, 160 spänn i inträde plus en hel del bortkastad parkeringstid senare är jag rätt övertygad om att jag inte kommer gå dit nästa år tyvärr.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Bilfälgar? Var du på rätt mässa? :confused:

Bilfälgar? Tjaa, när du säger det så... :glömdet Jag fjantade ju bara efter RRRRR som höll i kameran, så har ni frågor hänvisar jag till honom.

Fanns det inga brudar i bra form?

Håller med, varför måste de hyra in gamla saggiga tjerringar från den lokala vattenjumpan? :dummer Nästa mässa kan de väl åtm ringa Älvsjö Tantbrottare?!
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
En stor besvikelse... Klarade att avverka en timme där inne men då fick jag gå två varv och dessutom gå och kolla på bilar. 1/4 av hallen var vargtryckst-shirts och kohudar(!). 1/4 var som vanligt Lelles, MC-varuhuset och Handelsboden. Sen var det lite olika hojmärken också...

Ärligt talat, 160 spänn i inträde plus en hel del bortkastad parkeringstid senare är jag rätt övertygad om att jag inte kommer gå dit nästa år tyvärr.

Tack för att få det bekräftat. Det kommer att dröja innan jag besöker mc- eller bilmässor i Sverige. Jag har varit rätt besviken på de senaste mc och bilmässor jag besökt i Sverige. Sista mässan jag besökte var i Göteborg och det var då jag bestämde mig för att sluta åka till dem. Utbudet mc-handlare är tillräckligt stort och tätt mellan dem att man inte behöver vänta särskilt länge för att se dem i butikerna om det inte är något unikare som Ducati Desmosedici RR när den kom ut. Men inte ens en sådan skulle få mig att köra ca 110 mil tur & retur över dagen. Då lägger jag nog hellre tid och pengar på att besöka bilmässan i Geneve eller mc-mässan i Milano.

Trots min kritik vill gärna nämna att jag uppskattar jag eldsjälar som Toyman som ställer ut sin samling. Hade jag bott i Göteborg eller Stockholm hade jag gärna återkommit år efter år bara för att beskåda rariteterna och växla några ord. Hoppas att mc-mässan inser värdet av det Toyman gör. Det är sådana som honom som behövs för det där lilla extra.
 

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Tuono
En stor besvikelse... Klarade att avverka en timme där inne men då fick jag gå två varv och dessutom gå och kolla på bilar. 1/4 av hallen var vargtryckst-shirts och kohudar(!). 1/4 var som vanligt Lelles, MC-varuhuset och Handelsboden. Sen var det lite olika hojmärken också...

Ärligt talat, 160 spänn i inträde plus en hel del bortkastad parkeringstid senare är jag rätt övertygad om att jag inte kommer gå dit nästa år tyvärr.

Håller helt klart med dig, 2/4 av mässan bestod utav säljare som krängde tshirts med vargar och annat skit på. Spenderade 2h, helt klart besviken. Tur att man gick på förmiddagen, helvete vilket kaos det kommer bli under lör-sönd!
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Trots min kritik vill gärna nämna att jag uppskattar jag eldsjälar som Toyman som ställer ut sin samling. Hade jag bott i Göteborg eller Stockholm hade jag gärna återkommit år efter år bara för att beskåda rariteterna och växla några ord. Hoppas att mc-mässan inser värdet av det Toyman gör. Det är sådana som honom som behövs för det där lilla extra.

Absolut!

Toyman gör lika mycket för hojmässan som Mossberrk gör för racingen i Sverige. Eldsjälar var ordet! Lyssnade på historien om hur han tar bilen till Italien för att köpa en Bimota. Han kommer dit och upptäcker att mycket som säljaren sagt inte stämde.
När sen säljare inte "orkar" skruva bort kåpan, tog han (Toyman) bilen och drog och köpte en annan hoj. Här kör Toyman 200+ mil, enkel resa, och tokfan orkar inte skruva bort kåpan... Eldsjälar var det!

Såg henne vingla förbi SMCs monter på morgonen. Tyckte mest det var patetiskt.

För övrigt tyckte jag Toymans hojar var mest sevärt det lilla jag hann springa runt i pausen från SMCs monterarbete.

Ånä, här lyser avundsjukan igenom!

Nä, jag håller med dig. De ser lite ut som serifigurer med extremt förstorade... kroppsdelar. Det ser liksom inte ut att va på riktigt (och det är de ju inte heller). Men visst, de tar väl chansen att tjäna bra med pengar de åren de står ut med... dem.
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Tack för att få det bekräftat. Det kommer att dröja innan jag besöker mc- eller bilmässor i Sverige. Jag har varit rätt besviken på de senaste mc och bilmässor jag besökt i Sverige. Sista mässan jag besökte var i Göteborg och det var då jag bestämde mig för att sluta åka till dem. Trots min kritik vill gärna nämna att jag uppskattar jag eldsjälar som Toyman som ställer ut sin samling. Hade jag bott i Göteborg eller Stockholm hade jag gärna återkommit år efter år bara för att beskåda rariteterna och växla några ord. Hoppas att mc-mässan inser värdet av det Toyman gör. Det är sådana som honom som behövs för det där lilla extra.

Jag tvekar väldigt mycket till att åka pga samma anlednig som du, jag blir så jävla besviken varje gång man åker dit.
Jag vill även åka dit pga samma anlednig som du, kolla Toyman's hojjar å snacka lite skit med honom. Frågan är om det är värt att åka dit bara för att surra lite med honom?
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top