MC-mässa Älvsjö 2013

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Finns det någon som har Knox-handskar för test? Ryggskydd? Alpinestars/Sidi-Stövlar?
Hade hoppats på att kunna fynda om det är möjligt?
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Finns det någon som har Knox-handskar för test? Ryggskydd? Alpinestars/Sidi-Stövlar?
Hade hoppats på att kunna fynda om det är möjligt?
Vartex har Knox, flera sålde level2 ryggskydd för 500 kr. Flera hade Sidi. Jag tyckte att mässan var ok och lite kul med bilmässa samtidigt så man kunde drömma lite om och sitta i Porsche Panamera GTS, Dodge Hemi pickup mfl
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
La några timmar på mässan under dagen idag. Helt ok, klart värt besväret att ta sig dit. Visst, det är inte lika stort som det var för 10 år sedan. Visst hade man gärna sett nya SuperDuke, fått pilla på hela Suzukis modellprogram, fått gratis öl/käk, sluppit trängas med fransar samt gärna blivit buren runt på en bår. Men överlag en välbehövlig MC-dos i vintertristessen.


IMAG0290.jpg


Glöm inte:
* Om du mot förmodan missat, Tonys Superbike Garage. Mässans höjdpunkt. Hälsa på gubben, han är värd en eloge för att han tar sig tiden och pengarna att exponera sin fantastiska samling. :tummenupp
* Touratech har 20% på Kriega-prylar. Köpläge för ryggsäck om du inte redan äger en i deras R-serie. Tom billigare än att köpa via Europa.
* Vulgära plasttuttar i B-hallen (Zatzy-style) :va
* Har du tid, lyssna på en föreläsning hos SMC.
* Norpa ett gratisexemplar av Bike om du inte redan är prenumerant.

Noterat:
* Hittade knappt en ledig parkering kl 14:00 på fredagen. Läge att vara i tid om man ska dit på lördag/söndag.
* Motorjournalisten (DN) Jacques Wallner visade stort intresse for Tonys Superbike Garage. Skägget och kameran i högsta hugg.
* Hyfsat utrustningsutbud, många aktörer representerade. Fanns mycket, men ingen Shoei Hornet DS på hela mässan. :huvet
 
Last edited:

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Pratade lite med en av gubbarna i en av de stora märkesmontrarna, tydligen har man stora tveksamheter över att ens ställa ut på MC-mässan i framtiden.

Kostnaderna har skenat, budgeten börjar närma sig miljonen med utställningskostnaderna (montern, mässan m m), personal och förberedelser och det ger inte tillräckligt med affärer för att det ska löna sig. Hojåkare är ju ganska märkestrogna och har ofta redan bestämt sig. Eftersom mässan alltid ligger mitt i vintern går ju inte att ha provkörningar heller.

Om MC-firmorna drar är det ju bara t-shirts, och krimskramset kvar...

Var där igår, lagom med folk och visst fanns där en del att titta på men så värst imponerad blev jag inte. 2 timmar räckte... Blev dock "välsignad" av en skäggig gubbe med gitarr i högernäven och den helige handboken i vänsternäven. Tänkte att det kan aldrig skada att vara tjenis med "the-man-upstairs". Skön snubbe, hängiven....
 

Mussli

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Mönsterås
Hoj
BMW S1000R 2017
Jag å brorsan åker upp i morgon för första gången, 36mil enkel resa. Man behöver väl inte vara orolig för att bli utan biljett vid entrén?:va
 

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
Jag hade det väldigt trevligt på mässan :rolleyes:
Mässan.jpg
Fick 2 pussar av blondinen men fick bara bild på ena :tuttar

DSC_0006.jpg
Och hon och den andra såg så jäkla överdriven ut, men aldrig fel med kvinnliga bröst :gnissla

Frågade även om man kunde få en puss av dom, men hon sa att dom inte delade ut pussar... Men när jag sa att man fick det i det andra båset så sa den andre, "Men ge han en puss då" Men fick ingen ändå :gråta
 
Last edited:

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Och hon och den andra såg så jäkla överdriven ut, men aldrig fel med kvinnliga bröst :gnissla

Inget illa om din by och dess biologiundervisning, men det var inte mycket kvinna i dessa bröst. Nära på en sådan nivå att hon skulle behöva källsorteras vid eventuell begravning.
 
Last edited:

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
Inget illa om din by och dess biologiundervisning, men det var inte mycket kvinna i dessa bröst. Nära på en sådan nivå att hon skulle behöva källsorteras vid eventuell begravning.

Gillar faktiskt inte heller fake, men dom satt iaf på en kvinna :tummenupp
 

waldorf

Singel och sökande
Gick med
2 Jun 2012
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Honda CB500 1998
Inget illa om din by och dess biologiundervisning, men det var inte mycket kvinna i dessa bröst. Nära på en sådan nivå att hon skulle behöva källsorteras vid eventuell begravning.

I ett modernt och miljömedvetet sverige så kommer 95% av henne att återvinnas för att bygga upp en ny plastbimbo. (hon såg faktiskt bättre ut på bild är på mässan :crash )
 

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
I ett modernt och miljömedvetet sverige så kommer 95% av henne att återvinnas för att bygga upp en ny plastbimbo. (hon såg faktiskt bättre ut på bild är på mässan :crash )

Tyckte faktiskt att blondinen såg rätt så bra ut, men hon skulle haft lite hull på kroppen och ett par andra läppar, för dom såg inte riktigt riktiga ut :näsblod

BTW, någon som vet vad dom heter? Vet bara att blondinen heter Frida och något på F :gnissla
 
Last edited:

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
Inget illa om din by och dess biologiundervisning, men det var inte mycket kvinna i dessa bröst. Nära på en sådan nivå att hon skulle behöva källsorteras vid eventuell begravning.

1318369988001.jpg
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Gillar faktiskt inte heller fake, men dom satt iaf på en kvinna :tummenupp

Det gäller att inte ha för höga krav helt enkelt. :rolleyes:

Själv var jag på mässan i 4 timmar och tittade på hojar i minst 30 minuter.
Övrig tid gick åt att jaga ungarna som fick någon slags kollektiv dampattack.

Bäst var 3-åringen som helt plötsligt bara drog iväg.
Ena sekunden där andra sekunden borta.

Ja ja, bara att gå till informationen och efterlysa.

Fast man behövde ju inte gå så fort, de fanns ju
en massa att titta och klämma på på vägen.

Väl kommen till infodisken möter jag junior som sitter
på axlarna till en mycket stilig kvinna. :tuttar

-"Hej, var har du varit?"
-"Jag skulle gå till lekrummet men blev trött och la mig ner."
-"Jaha, blev du inte ledsen när du kom bort då?"
-"Näe, jag träffade den här mamman som bärde mig så att jag kunde se hela världen."

Tack och bock till stiliga damen.
Sedan gick vi och torrbröt lite Ducati:
_MG_9153.jpg

Helt ok för att vara mc mässa.

:hej

/e
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Tyckte faktiskt att blondinen såg rätt så bra ut, men hon skulle haft lite hull på kroppen och ett par andra läppar, för dom såg inte riktigt riktiga ut :näsblod

BTW, någon som vet vad dom heter? Vet bara att blondinen heter Frida och något på F :gnissla

Tänkte du försöka ordna en dejt måntro? Rätt ok, överdriven, för lite hull, andra läppar etc. Du är duktig på att bedöma tjejerna... Intressant kan vara vad de tycker om dig, fast jag tror inte de skulle lägga ut bilder på dig på något forum och skriva det. Pröva och bjud dem på en dejt i Enånger, lycka till :)
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top