MC-mässa Göteborg 2016!

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Ni som varit där innan, hur är det med priser och dylikt, kan man göra några fynd eller är det minimala rabatter som man ändå hittar på nätet?

Vissa handlare satsar hårt med stora montrar och mycket prylar. Du kan har tur och hitta t ex förra årets modell på handskar för bra pris. Jag hittade en byxa från Jofama för 995 kr istället för det tidigare butikspriset 1600 kr. Köpte för några år sedan stötdämpare för mässpriset 3500 kr som annars kostade 4500 i den vanliga handeln.
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
Ni som varit där innan, hur är det med priser och dylikt, kan man göra några fynd eller är det minimala rabatter som man ändå hittar på nätet?

jämför du med nätet är det nog svårt att fynda, men jämfört med vanliga butiker brukar priserna vara ganska ok, ibland kan man hitta nån av dom stora säljarna som dumpar nåt parti av nåt schysst.. men väldigt sällan..

hoppas förövrigt på lite intressanta el-hojar, har varit väldigt tunt med sånt tidigare och dessutom med personal som (enligt dom själva tom) inte kan ett skvatt om hojar.. :3freak
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Meh...! Trodde det skulle räcka med en mässtråd på SH?! :7peta ;)
http://www.sporthoj.com/forum/showt...san-i-G%F6teborg-2016-(-Januari-28-29-30-31-)


Såg iallafall att Toyman glädjer oss med ännu ett års medverkan på mässan. Skitkul tycker jag, som för mitt välmående behöver en årlig dos superbikes irl!


Jobbar inte under mässorna. Finns inget för oss dödliga att göra då.

Antingen kör man utomhus på lastplattan, stor som en fotbollsplan. Eller så kör man i A eller F hallen, troligen den sistnämnda, där har det körts hoj förut. De hade nått fiddy-motard race där för några år sedan men jag undrar om ventilationen är tillräcklig för att agera provkörningsarea. :va

Man kan köra i V-hallen också, där ligger det redan asfalt men sist jag var nere där fick den hallen agera lager.

Har du fått reda på var det ska vara nånstans, det blir väl rätt så inomhus iaf?
Sen har jag försökt förklara för mina assistenter var krimskramset brukar finnas, men det verkar svårt att få in... Finns det ingen översikt av lokalerna nånstans? :va



Fifan va jag vill dit! :tungan:rofl:banana
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Måste vara i F-hallen. Det är på övervåningen längst åt öster. Stora ingång mot korsvägen ligger i det sydvästra hörnet och entrén mot Liseberg i det sydöstra hörnet. Går man in där kommer man in i A-hallen som alltså ligger under F. Rörigt?
 

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Om vädret tillåter ska jag dit. Har 2.5 timme enkelresa framför mig så bra väglager är ett måste.
 

A7meD

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2016
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki Z800
Detta blir min första MC-mässa. Någon som vet om butikerna/utställarna tar kortbetalning eller är det bättre att ta med sig kontanter?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag tänkte se om KTM 390RC för 2016 är något att ha. Slirkoppling är nytt, o lite motortrim (utjämning av kurvan). Behöver nån liten nätt banhoj som inte kostar så mycket att äga och köra med.
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
F-hallen är platsen för provkörning. Blir ingen asfalt att köra på men dom har iaf slipat betonggolvet så vi slipper den hala färgen. Annars är det rätt tomt i hallarna ännu, volvo har någon "code red" grej, någon ny modell som ska visas antagligen...

DSC_0154.jpg


För er som inte hittar: http://www.batmassan.se/Global/svenskamassan/pdf/Kalla_Fakta_2.5.pdf
 
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Meh...! Trodde det skulle räcka med en mässtråd på SH?! :7peta ;)
http://www.sporthoj.com/forum/showt...san-i-G%F6teborg-2016-(-Januari-28-29-30-31-)


Såg iallafall att Toyman glädjer oss med ännu ett års medverkan på mässan. Skitkul tycker jag, som för mitt välmående behöver en årlig dos superbikes irl!

Fifan va jag vill dit! :tungan:rofl:banana

Hej! Trodde ett tag att min årliga mässdos skulle utebli. Men fick besked om outhyrt utrymme dan innan nya året. Så jag och mina vänner i Kungsbacka jobbar på och försöker finna en bra lösning på logistik-problemen..... 20 superbikes, blir några mil tur retur med bil och släp.... samtidigt som vi gjort det tidigare och har lite vana ;-). Allt hänger ju på goda vänners vilja och möjlighet att lägga sin fritid på detta...

Bild ifrån 2012.... 1 Kangoo och hyrd släpvagn, 3 hojar åt gången... 18 hojar..... 42 mil blev det totalt, jag min son och dotter... det tog en stund....... Nu har jag tillgång till 2 bilar och 2 släp, 10 hojar i en vända. Å så är vi 8 personer!

IMG_7378 (1280x960).jpg
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Hej! Trodde ett tag att min årliga mässdos skulle utebli. Men fick besked om outhyrt utrymme dan innan nya året. Så jag och mina vänner i Kungsbacka jobbar på och försöker finna en bra lösning på logistik-problemen..... 20 superbikes, blir några mil tur retur med bil och släp.... samtidigt som vi gjort det tidigare och har lite vana ;-). Allt hänger ju på goda vänners vilja och möjlighet att lägga sin fritid på detta...

Bild ifrån 2012.... 1 Kangoo och hyrd släpvagn, 3 hojar åt gången... 18 hojar..... 42 mil blev det totalt, jag min son och dotter... det tog en stund....... Nu har jag tillgång till 2 bilar och 2 släp, 10 hojar i en vända. Å så är vi 8 personer!

View attachment 426484
Samlar på hojar eller vadå?
Ser läckert ut..
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
F-hallen är platsen för provkörning. Blir ingen asfalt att köra på men dom har iaf slipat betonggolvet så vi slipper den hala färgen. Annars är det rätt tomt i hallarna ännu, volvo har någon "code red" grej, någon ny modell som ska visas antagligen...

DSC_0154.jpg


För er som inte hittar: http://www.batmassan.se/Global/svenskamassan/pdf/Kalla_Fakta_2.5.pdf

Jäklar så stort det ser ut när det är tomt!

Hej! Trodde ett tag att min årliga mässdos skulle utebli. Men fick besked om outhyrt utrymme dan innan nya året. Så jag och mina vänner i Kungsbacka jobbar på och försöker finna en bra lösning på logistik-problemen..... 20 superbikes, blir några mil tur retur med bil och släp.... samtidigt som vi gjort det tidigare och har lite vana ;-). Allt hänger ju på goda vänners vilja och möjlighet att lägga sin fritid på detta...

Bild ifrån 2012.... 1 Kangoo och hyrd släpvagn, 3 hojar åt gången... 18 hojar..... 42 mil blev det totalt, jag min son och dotter... det tog en stund....... Nu har jag tillgång till 2 bilar och 2 släp, 10 hojar i en vända. Å så är vi 8 personer!

View attachment 426484

Kanon att du fixar det i år igen!

Hur går tankarna sådär i november-december när det börjar dra ihop sig, i vilken ordning börjar "Projekt Hojmässa" varje år?
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Jag och en kompis har tänkt att gå på årets mc mässa. :)

En fundering bara. Om man skulle bli sugen på att köpa något på mässan, typ mc kläder eller dyl. Måste man ta det i slutet när man är på väg hem eller kommer man in igen utan att betala inträde en gång till?
Och sen garderob ? Mässan är i Sverige i Januari... troligtvis inte jätte varmt ute, så ska man gå till bilen vill man ha jacka. Måste man lösa garderob igen eller går det att tillfälligt hämta ut jackan, gå till bilen och lämna prylar och sen gå tillbaka och få sin jacka i garderob utan att betala igen ?

För alternativet att gå runt och släpa på för mycket grejer någon längre tid låter inte så roligt heller.
 

victuhh

Sporthojsnörd
Gick med
4 Mar 2015
Ort
Kalmar
Hoj
VFR 800 07 // DRZ 400S
Jag och en kompis har tänkt att gå på årets mc mässa. :)

En fundering bara. Om man skulle bli sugen på att köpa något på mässan, typ mc kläder eller dyl. Måste man ta det i slutet när man är på väg hem eller kommer man in igen utan att betala inträde en gång till?
Och sen garderob ? Mässan är i Sverige i Januari... troligtvis inte jätte varmt ute, så ska man gå till bilen vill man ha jacka. Måste man lösa garderob igen eller går det att tillfälligt hämta ut jackan, gå till bilen och lämna prylar och sen gå tillbaka och få sin jacka i garderob utan att betala igen ?

För alternativet att gå runt och släpa på för mycket grejer någon längre tid låter inte så roligt heller.

Du får ett kort så du kan gå in och ut hur mycket du vill efter du betalat. Det där med garderoben är tveksamt, men vet du att du ska handla får du väl hålla i jackan ett tag och betala garderob när du shoppat klart :tummenupp

Brukar det vara några bra erbjudanden på mässan på kläder eller hjälmar?
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Du får ett kort så du kan gå in och ut hur mycket du vill efter du betalat. Det där med garderoben är tveksamt, men vet du att du ska handla får du väl hålla i jackan ett tag och betala garderob när du shoppat klart :tummenupp

Brukar det vara några bra erbjudanden på mässan på kläder eller hjälmar?

Vet inte om det kommer vara några bra erbjudanden.
Men tänkta kolla om det finns något av intresse för mig. Så jag vet inte att jag ska handla, men jag vet inte att jag inte ska handla heller. Jag är öppen för möjligheten att det kan bli något. Därav mina funderingar/frågor.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Jag och en kompis har tänkt att gå på årets mc mässa. :)

En fundering bara. Om man skulle bli sugen på att köpa något på mässan, typ mc kläder eller dyl. Måste man ta det i slutet när man är på väg hem eller kommer man in igen utan att betala inträde en gång till?
Och sen garderob ? Mässan är i Sverige i Januari... troligtvis inte jätte varmt ute, så ska man gå till bilen vill man ha jacka. Måste man lösa garderob igen eller går det att tillfälligt hämta ut jackan, gå till bilen och lämna prylar och sen gå tillbaka och få sin jacka i garderob utan att betala igen ?

För alternativet att gå runt och släpa på för mycket grejer någon längre tid låter inte så roligt heller.

Parkera i focus P-hus så är det nära in till mässan och under tak hela vägen. Dock inte uppvärmt i garaget förstås. Men att lämna en jacka i bilen och gå och hämta den om man ska ut på stan är inga problem alls
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top