MC-mässa Göteborg 2016!

Geban

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
2000 Triumph Daytona 955i & Solex Knallert
Apropå mässan ska jag avgå aptidigt från Enköpng på Söndag och åker hem på eftermiddagen igen, och har plats kvar i bilen om någon är sugen på en söndagsutflykt. :hihi

Har ingen att åka med, så jag kan vara sugen att haka på, vilken tid tänkte du åka?
Måste köra från Sthlm bara. :gråta

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Har ingen att åka med, så jag kan vara sugen att haka på, vilken tid tänkte du åka?
Måste köra från Sthlm bara. :gråta

Typ 6 på morgonen är väl planen nu. :hihi
Om inte tidigare då. Tänkte anlända i god tid, slå dank några timmar och sen dra hemåt igen.

Last edited:

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Såhär i sista stund; vad får man inte missa?
Det skulle ju va en riktig tavla om man kom hem och hade missat... ja inte vet jag, men hjälp till lite här. Är nojig. :gnissla

Geban

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
2000 Triumph Daytona 955i & Solex Knallert
Typ 6 på morgonen är väl planen nu. :hihi
Om inte tidigare då. Tänkte anlända i god tid, slå dank några timmar och sen dra hemåt igen.
Ouch, då måste jag åka senas kl 05:00 härifrån.. :3freak
Det vet jag inte om jag orkar.
Måste fundera på den tror jag.. :va

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Drömhojen är på plats!

DSC_0198.jpg

Det är fälgarna som gör hojen...

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Nordgren gör det snyggt som vanligt iaf :tummenupp Kul!
Tack Swedie! Sånt värmer när det kommer från en gammel rejser som dig...:tummenupp

Kommer du ta med lite gadgets till försäljning?
Jajemen! Att ta chansen att få in några kronor extra till racebudgeten får inte missas om det ska bli något mer Isle of Man...:)

fasen va coolt, och jodå det finns RRR fans i sverige också och iaf jag kommer förbi eran monter och luktar på dom torkade flugorna :banana :tummenupp
Haha... jag visste väl att det borde finnas någon mer som lider av samma diagnos som mig...;)
Presentera dig gärna med ditt sporthojsnick när du letat dig fram till Nordgren-montern i E-hallen så jag vet vem du är.
Väl mött!
/BG

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
En oplanerad resa ner så jag kommer förbi den gula montern trots allt! :tummenupp

Har man tur kanske jag hittar en kille med rulle att bjäla med också. :)

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
En oplanerad resa ner så jag kommer förbi den gula montern trots allt! :tummenupp

Har man tur kanske jag hittar en kille med rulle att bjäla med också. :)

Fler som är vakna?! :)

Haha, du får fråga alla du ser i rullstol "Är det du som är laidback?". Leta efter en medelålders halvflint i elrulle, så har du begränsat sökområdet lite.

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Hoj
TV4 Fact. -17
Fler som är vakna?! :)

Haha, du får fråga alla du ser i rullstol "Är det du som är laidback?". Leta efter en medelålders halvflint i elrulle, så har du begränsat sökområdet lite.

Jajamensan varit vaken i en timme...
Problemet är att jag är vid fel mässa, vaknade upp på scandic Elmia i Jönköping :3freak

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tack Swedie! Sånt värmer när det kommer från en gammel rejser som dig...:tummenupp

Jajemen! Att ta chansen att få in några kronor extra till racebudgeten får inte missas om det ska bli något mer Isle of Man...:)

Haha... jag visste väl att det borde finnas någon mer som lider av samma diagnos som mig...;)
Presentera dig gärna med ditt sporthojsnick när du letat dig fram till Nordgren-montern i E-hallen så jag vet vem du är.
Väl mött!
/BG

Woohoo! :banana
Jag behöver en ny tisha, tomtarna på ackis klippte sönder min. :gråta

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Nu öppnar de snart!!!!!! :banana

Inget jobb idag - bara hojar! :krama:tummenupp:rock

Kom just på att min R1:a åker upp på operationsbordet i detta nu.....:gnissla:gråta
Lycka till! Det kommer att gå fint. :kär

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Nu öppnar de snart!!!!!! :banana

Inget jobb idag - bara hojar! :krama:tummenupp:rock

Kom just på att min R1:a åker upp på operationsbordet i detta nu.....:gnissla:gråta
Lycka till! Det kommer att gå fint. :kär

Stjäl nu inte MT-10 som står där. Vill gärna se den när jag kommer dit på lördag ;)

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Nu har jag förköpt biljetter.
Ska dit med en kompis imorgon. Ska bli kul :banana

Parkera i focus P-hus så är det nära in till mässan och under tak hela vägen. Dock inte uppvärmt i garaget förstås. Men att lämna en jacka i bilen och gå och hämta den om man ska ut på stan är inga problem alls

@GuessWho: ett par tankar från en van mässgångare! :)

1. Skall du handla något så handla. Hittar du en t ex hjälm i rätt storlek och till rätt pris kl. 11.30 så är det inte självklart att samma hjälm ligger kvar osåld kl. 17.30.

2. Att släpa på en jacka en hel dag känns inte som rätt grej när det finns garderob för 20 kr.

EDIT: parkera i Fokus funkar kanske om du kommer tidigt, tidigt, tidigt. Det finns ju några tusen till som hade tänkt att parkera på samma ställe...

Så räkna realistiskt att parkera ytterligare några kvarter bort. Detta gäller såklart särskilt på lördagen, då det brukar var överfullt på mässan. Söndagen är lite bättre. Fredag är ännu bättre och bäst är torsdagen - då är det minst folk.

Tack för era svar. :)

Lillencb 1

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2016
Hoj
KTM 1290R 2016
Känns som att det kommer bli ett jävla tryck där på lördag. Varenda jävel ska ju dit då

Ja, jag skulle fan åkt på söndag ändå:crash men jag blev så jävla sugen så jag köpte biljett till lördag morgon, kommer nog vara packat. Fanns inte en ända tågbiljett i andra klass med morgontåget så jag fick köpa en första klass biljett, hem fans det andra klass. Kommer bli kul som fan hoppas man kommer fram där inne bara:)

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Stjäl nu inte MT-10 som står där. Vill gärna se den när jag kommer dit på lördag ;)

Nädå, men den är ganska nersutten nu......:krama Vill ha!:Bugar

8h blev det på mässan. Helt slut i rygg o ben. :)

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.

Väl mött!
/BG

Scheisse! Jag stressade upp mig när din kompis dök upp, jag tänkte köpt någon lite grej ju!
Hoppas du är där på lördag (och att inga planer skiter sig).

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati