MC-Mässa Göteborg 2018! (25-26-27-28 jan)

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
MT-09
Jag och en gammal kompis åker upp från Skåne till mässan på lördagen. Ser verkligen fram emot det,

Gbg-mässan är för övrigt bäst i landet tycker jag (å jag borde veta eftersom jag är född i Götet).
 

Raderad medlem 51742

Guest
Kommer undvika den stora folkstormen och gå dit på torsdag med en kompis :)
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Jag satsar också på torsdagen och det är inte bara för att det är trångt vid hojarna. Det är ju lika trångt vid matställena och nästan omöjligt att komma fram med rullen. :huvet
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Blir torsdag. Som tidigare att klämma och känna på nya tillbehör och mkt troligt torrköra nått gött inne hos Kawasaki :yoparty
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Jag satsar också på torsdagen och det är inte bara för att det är trångt vid hojarna. Det är ju lika trångt vid matställena och nästan omöjligt att komma fram med rullen. :huvet

Tips till alla som lackar på mässköer:

Ta en stämpel och gå över gångbron till Focushuset.
ICA Focus har en riktigt bra lunchrestaurang, öppen under vardagarna.
Meny här: https://www.ica.se/butiker/kvantum/goteborg/ica-focus-1735/focus-restaurang/lunch-/

På samma plan finns även en rätt ojämn kines: Wing-Wah.
http://www.restaurangkartan.se/011068/Kinarestaurang_Wing_Wah

Båda har öl och vin om så önskas.
Jag nämner dessa ställen för att det kan vara väldigt skönt att komma från mässorlet om man är ovan, och ladda batterierna för "del 2" av mässbesöket.

Sedan har man mässans och Gothias mer exklusiva restauranger som Heaven 23 och Incontro - även dessa under samma tak, men kräver stämpel ut från mässan.

Ja, eller alla restaurangerna i kvarteret väster om huvudentrén / Korsvägen.

Ät och drick! Det gör mässbesöket så mycket bättre, och är det trista köer så erbjuder Göteborg otroligt mycket fler alternativ än Stockholmsmässan.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Tips till alla som lackar på mässköer:

Ta en stämpel och gå över gångbron till Focushuset.
ICA Focus har en riktigt bra lunchrestaurang, öppen under vardagarna.
Meny här: https://www.ica.se/butiker/kvantum/goteborg/ica-focus-1735/focus-restaurang/lunch-/

På samma plan finns även en rätt ojämn kines: Wing-Wah.
http://www.restaurangkartan.se/011068/Kinarestaurang_Wing_Wah

Båda har öl och vin om så önskas.
Jag nämner dessa ställen för att det kan vara väldigt skönt att komma från mässorlet om man är ovan, och ladda batterierna för "del 2" av mässbesöket.

Sedan har man mässans och Gothias mer exklusiva restauranger som Heaven 23 och Incontro - även dessa under samma tak, men kräver stämpel ut från mässan.

Ja, eller alla restaurangerna i kvarteret väster om huvudentrén / Korsvägen.

Ät och drick! Det gör mässbesöket så mycket bättre, och är det trista köer så erbjuder Göteborg otroligt mycket fler alternativ än Stockholmsmässan.

Bra tips där, tackar! :tummenupp
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
2012 MC-mässa i Göteborg, deltagit
2013 MC-mässa i Stockholm deltagit
2014 MC-mässa i Göteborg deltagit
2015 MC-mässa i Stockholm deltagit
2016 MC-mässa i Göteborg deltagit
Lätt ångest....
2017 MC-mässa i Stockholm, ej deltagit.
2018 MC-mässa i Göteborg, deltager ej!.......
Önskemål....
2019 MC-Mässa i Stockholm vill deltaga
2020 MC-mässa i Göteborg vill deltaga

2018 MC-Mässa i Göteborg, ska gå dit med 10 gobbar. De som hjälpte mig 2016 att få till SuperBike-montern då.

Ifrån album på Facebook!

Fantastiska vänner och kamrater.
MC-MÄSSAN 2018, 25-28 januari! NU som vanliga besökare! Nu ska vi dit, 10 stycken på torsdagen och några på annan mässdag.
Bilder här ifrån MC-Mässan i Göteborg 2014 och 2016. Gänget som hjälpt till vid ett flertal tillfällen att genomföra mina jätteprojekt att få in alla WSBK hojar ur samlingen till MC-mässor i Göteborg och Stockholm, som mest har vi haft 26 hojar i öppen monter. Lite mindre hojar har vi haft på olika mässor i Halmstad, Borås, Jönköping, Mariestad och Tjolöholm. Göteborgsmässan i Göteborg 2014, den bästa hitintills. 2015 i Stockholm var också jättebra. 2016 i Göteborg efter dessa, lite mindre avlång monter utmed vägg, men där gavs tillfälle hänga upp 25 skinnställ och tillhörande hjälmar.

Mången tack till er som hjälpt till med era bilar, släp och sett till att logistiken fungerat. Hans-Erik, Morgan, Anders, Håkan, Sam, Henry, Kent, Ingemar, Stig,
Bengt som ställt upp med stor lastbil..
Mika, Magnus, Roland, Pelle som bidragit med hojar vid några tillfällen

Peter, mässarrangör som ordnat plats, matta, ljus och annat som behövs.
Det var även Peter som hörde utav sig innan mässan nu 2018 och ville bjuda oss på mc-mässan för lång och trogen tjänst skulle man kunna säga. Tack så mycket, alla hänger på!

Tack till min familj, Bodil, maria och Christian som hjälper till, bästa supporten

Bild-länk. https://www.facebook.com/tony.donge...1073741974.100000295589332&type=3&pnref=story
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
MC-Mässan 2018.

Det ska bli härligt kul att gå runt som bara.... besökare med ett gäng vänner och kolla hojar. Klämma och känna lite. Någon provsittning blir det väl. Knö lite i kaffe och matköer. Kan nog tänka mig en stor pilsner. Känna hur det känns efter några timmars mäss-walkaround. Skaka tass med lite folk! Kommer nog att gå igång mest på retro-klassiker, sporthojar och racehojar. Klubbmontrar gillar jag starkt. Entusiastmontrar också???? Kolla allt som inte är i svart i tillbehörs-butikerna, färg-glada skinnställ och hjälmar.
Är nog inne på att det kan bli 2 besök.
Mvh Toyman......... på rymmen ;-)

Mc-mässan_49 160129.JPG
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
MC-Mässan 2018.

Det ska bli härligt kul att gå runt som bara.... besökare med ett gäng vänner och kolla hojar. Klämma och känna lite. Någon provsittning blir det väl. Knö lite i kaffe och matköer. Kan nog tänka mig en stor pilsner. Känna hur det känns efter några timmars mäss-walkaround. Skaka tass med lite folk! Kommer nog att gå igång mest på retro-klassiker, sporthojar och racehojar. Klubbmontrar gillar jag starkt. Entusiastmontrar också???? Kolla allt som inte är i svart i tillbehörs-butikerna, färg-glada skinnställ och hjälmar.
Är nog inne på att det kan bli 2 besök.
Mvh Toyman......... på rymmen ;-)

View attachment 441039

Näe vad tråkigt, det är ju dina hojar som är ett av de stora dragplåstren! Men på sätt och vis förstår jag dig, det är ett stort projekt att transportera tjugofem cyklar från A till B, det sköter sig väl knappast själv? Dessutom stå och vara trevlig mot alla som ställer konstiga frågor i fyra dar!
Å andra sidan får du väl så mycket beröm för hojarna att det förhoppningsvis väger upp allt roddande.

Hoppas du kommer igen till Älvsjö 2019! :)
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Det börjar röra på sig:

6Nd9RE3.jpg


Ännu så länge är det bara de utställare som bokat "tidig inflyttning" som syns till.
Onsdagen brukar det vara rejält hetsigt, och kärror/pallyftare/tomburar måste låsas med klass III kJEttinglås för att inte bara försvinna ut i tomma intet.

Idag är det stor andel mässproffs som bygger. Den typen av rallare som följer de stora montrarna, river på ett ställe och bygger upp samma monter igen veckan därpå. Montermänniskor, som egentligen inte bryr sig vem dom bygger för.

Alltid spännande att se en mässa växa fram.

För Svenska Mässans del är just MC-mässan en extra anspänning.
Redan veckan efter invigs båtmässan, årets riktigt stora event.
Man har tagit emot och lagrat upp båtar och gods i veckor nu, som alla står och stampar för att komma in i mässhallarna. Det är bara den där MC-mässan som skall klaras av först...
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag vet att jag kommer att bli frustrerad på alla köer och allt folk, men jag kan inte låta bli att se fram mot att knöka runt på MC-mässan på lördag. Möjligen hinner jag med en snabbis på fredag eftermiddag också. Om ni ser någon som går runt i BG-hoodie och börjar se irriterad ut så kom fram och säg till mig att skärpa till mig. :)
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Skall testa något nytt i år och vara utställare. Att min halvdant tvättade 450 kommer vara huvudattraktion vet jag redan :)

Kom förbi A3:04 (Svemo samt klubbar i regionen) och få reda på hur du för ett pinsamt låg summa kan få sveriges mest framgångsrika crossförare (som lever) som din tränare under 2018. Det interna arbetsnamnet "gubbdagis" är nu ersatt med det i 2018 mer "PK" Big Bikes crosskola i Stenungsunds MS regi. Väl mött!
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Fifan, imorrn är det dags! Ska bli riktigt kul att komma till Götet igen. Har försökt memorera vad man inte får missa men tyvärr är det alltid nåt som glöms. Hoppas bara man får med sig en stadig bunt broschyrer att gotta sig i. :tummenupp
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Vi är taggade.......
Ett gäng gobbar ifrån Kungsbacka.
Mina vänner som hjälper till när mina hojar åker in på mässa.
Inte i år, då åker vi in ändå och njuter.
IMG_2162 KOMPLETT TEAM namnxx (1280x940).jpg
Mvh Toyman
 

Raderad medlem 51742

Guest
Precis hemkommen från mässan. Alltid trevligt att gå runt och klämma och känna på alla nyheter så här mitt i vintern när det är som mörkast. Lagom med folk där på torsdag förmiddag, även om det var långt ifrån folktomt.

Några personliga favoriter bland de hojar jag inte sett i verkligheten förut:
- Nya Honda CB1000R. (Riktigt snygg och hög detaljfinish. Vill provköra.)
- Ducati Panigale V4S
- BMW HP4 Race
- Husqvarna Vitpilen 701 (riktigt snygg, men förmodligen rätt så oanvändbar)

Inte mycket att klaga på. Bra hamburgare på plan två. På samma plan fanns även provkörningsbana som var större i år och denna gången gick det att provköra inte bara mopeder utan riktiga tunga hojar.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Kommer dit i morgon vid lunch, hoppas på måttligt me köer o att flertalet förmiddagsbesökare gått på lunch :)
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jodå Toyman såg jag allt =) I övrigt så är det i mitt tycke sjukt dåligt med grejer till sporthojar såsom helställ rejshandskar o stövlar osv riktigt besviken på det, hittade inte ett enda spidiställ på hela mässan. Favoriterna va Ducati v4s riktigt snygg. Cbr1000rr va riktigt snygg... 199k o då får man inte ens en quickshifter?" Samtliga yamaha såklart.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top