Jag satsar också på torsdagen och det är inte bara för att det är trångt vid hojarna. Det är ju lika trångt vid matställena och nästan omöjligt att komma fram med rullen.
Tips till alla som lackar på mässköer:
Ta en stämpel och gå över gångbron till Focushuset.
ICA Focus har en riktigt bra lunchrestaurang, öppen under vardagarna.
Meny här: https://www.ica.se/butiker/kvantum/goteborg/ica-focus-1735/focus-restaurang/lunch-/
På samma plan finns även en rätt ojämn kines: Wing-Wah.
http://www.restaurangkartan.se/011068/Kinarestaurang_Wing_Wah
Båda har öl och vin om så önskas.
Jag nämner dessa ställen för att det kan vara väldigt skönt att komma från mässorlet om man är ovan, och ladda batterierna för "del 2" av mässbesöket.
Sedan har man mässans och Gothias mer exklusiva restauranger som Heaven 23 och Incontro - även dessa under samma tak, men kräver stämpel ut från mässan.
Ja, eller alla restaurangerna i kvarteret väster om huvudentrén / Korsvägen.
Ät och drick! Det gör mässbesöket så mycket bättre, och är det trista köer så erbjuder Göteborg otroligt mycket fler alternativ än Stockholmsmässan.
MC-Mässan 2018.
Det ska bli härligt kul att gå runt som bara.... besökare med ett gäng vänner och kolla hojar. Klämma och känna lite. Någon provsittning blir det väl. Knö lite i kaffe och matköer. Kan nog tänka mig en stor pilsner. Känna hur det känns efter några timmars mäss-walkaround. Skaka tass med lite folk! Kommer nog att gå igång mest på retro-klassiker, sporthojar och racehojar. Klubbmontrar gillar jag starkt. Entusiastmontrar också???? Kolla allt som inte är i svart i tillbehörs-butikerna, färg-glada skinnställ och hjälmar.
Är nog inne på att det kan bli 2 besök.
Mvh Toyman......... på rymmen ;-)
View attachment 441039
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|