Ah, så de har "låst upp" artikeln nu. Som "icke-betalande" hade jag redan börjat fantisera ihop artikeln själv:
Vi får en pratstund med Gandalf Gustafsson som precis rest sig ur barberarstolen.
- Varför är du här idag?
- Jag har precis fått en skäggpedikyr, men egentligen är jag här för motorcyklarna.
- Vad är det som gör dig så intresserad av motorcyklar?
- Jo, alltså... jag och några kompisar hade egentligen tänkt starta ett mikrobryggeri där vi skulle brygga öl på återvunnen surdeg, men sen upptäckte vi att det inte funkade, så vi ville söka oss till det äkta... till det genuina.
- Hur menar du då?
- Jo... eh... se på alla motorcyklister med skägg... vi tror att det är därifrån skägget kommer. Vi vill vara en del av kulturen, en del av det äkta och genuina.
- Vad är äkta och genuint för dig?
- Jo, alltså... att bygga om sin hoj och sådär.
- Vad är det för hoj du tänkt bygga om då?
- Eh... det måste vara retro, så att det blir äkta och genuint. Borde väl finnas någon app där man bygger om hojen och sen får den levererad färdigbyggd... som en prenumeration?
- Fast bygger inte idén på att man skall bygga om en gammal befintlig hoj?
- Jo, precis! Så det blir äkta och genuint. Fast jag hittade ingen app, så nu har jag börjat leta efter färdigbyggda hojar på blocket istället. Fast det går sådär. Jag vill ha en Tesla. Bensindrivna hojar känns sååå 1900-tal.
- Vad kör du för hoj idag då?
[TYSTNAD]
- Har du något hojkörkort, eller du kanske är på väg att skaffa?
- Jo, alltså... jag tänker att i framtiden är ju ändå alla hojar eldrivna och då kanske man inte behöver något körkort. Det skall väl ändå inte behövas på 2000-talet? Det borde väl vara statens ansvar att lösa på något sätt, eller så kanske Google har någon smart lösning. Kanske något automatiskt system eller så.
- Det låter inte som att du är speciellt intresserad av att köra hoj?
- Köra? Det är sååå 1900-tal. Det viktiga är att skapa den genuina och äkta känslan av hur det var förr, vara en del av kulturen, bygga sin hoj och sådär.
- Lycka till!