benkar skrev:Och ur dagens Stockholm City
Du har helt rätt i att man inte tjänar tid på att åka fort VTR-Johan. Men med MC är det inte tidsvinsten man är ute efter när man ignorerar hastighetsbestämmelserna utan känsla.
Hightuned skrev:Det är tragiskt när sådant händer men det måste väl hända innan folk fattar att dom inte är odödliga i sina plåtlådor och ser upp för hojar när dom innan dom svänger ut i vägen. Jag vet ju inte hur olyckan gick till men jag kan inte låta bli att se någon form av rättvisa i att det för en gångs skull inte bara var hojåkaren som stök med!.
sparka in dörrar på bilar hjälper väl knappast men det kanske är läge och införa test (typ var 10e år)om man verkligen är "klar i skallen" för att behålla sitt kk.Många gamla åker bil utan att varken se eller höra nåt ju och det är en jävla stor olycksrisk bara detVon Gordis skrev:Jag håller med!
Det var på tiden att bilisterna också fick sig en tankeställare.
Det är synd att en ung kille dog pga, att polisen ängnar mer tid till att jaga fartsyndare, än dåliga förare, som pga inkompitens inte klarar av att köra över hastighetsbegränsningarna.
Min åsikt är att det var klåparna i bilden som orsakade olyckan.
Dax att börja sparka in dörrarna på de bilister som inte vet hur man beter sig i trafiken, så att vi kan minska antalet mc-olyckor i traffiken. Jag vill inte dö för att ni inte tar erat ansvar och sparkar.
Bandit600 skrev:Åka med hellyset på jämt?
Von Gordis skrev:Då är det bara en tidsfråga när polisen stoppar en.
Vilket kan vara jobbit om man kör utan kk...
Von Gordis skrev:Jag håller med!
Det är synd att en ung kille dog pga, att polisen ängnar mer tid till att jaga fartsyndare, än dåliga förare, som pga inkompitens inte klarar av att köra över hastighetsbegränsningarna.
Dax att börja sparka in dörrarna på de bilister som inte vet hur man beter sig i trafiken, så att vi kan minska antalet mc-olyckor i traffiken. Jag vill inte dö för att ni inte tar erat ansvar och sparkar.
Fredda66 skrev:Som en av de få som faktiskt har erfarenhet av olycksplatsen så kan jag nog ställa mig på dem som anser att bilisten var den skyldiges sida. Man har llllåååånnnggg sikt åt båda håll, okey höll killen på hojen 170km/h + då är det knivigt att beräkna. Men helt klart så gjorde bilen lite av en chansning när den åkte ut i vägen, kostade 3 personer livet = Djävligt dålig chansning.
//Fredda
Fredda66 skrev:Som en av de få som faktiskt har erfarenhet av olycksplatsen så kan jag nog ställa mig på dem som anser att bilisten var den skyldiges sida. Man har llllåååånnnggg sikt åt båda håll, okey höll killen på hojen 170km/h + då är det knivigt att beräkna. Men helt klart så gjorde bilen lite av en chansning när den åkte ut i vägen, kostade 3 personer livet = Djävligt dålig chansning.
Håller med om att man skulle behöva göra om sitt körkort var 10e år bara för att se att personen faktiskt har kört lite under dessa 10 år och fortfarande är kapabel att framföra fordonet trafiksäkert.
R.I.P Tommy
//Fredda
Von Gordis skrev:Jag håller med!
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|