Mc Olycka med Flera döda!

AngelX

Snällare
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Falun
Hoj
Kommer
Ännu ett R.I.P inlägg...

:(

Nu blir de oroliga timmar innan man får veta om
de va någon vän som var inblandad...

Tyst i Insjön...
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Hightuned skrev:
Det är tragiskt när sådant händer men det måste väl hända innan folk fattar att dom inte är odödliga i sina plåtlådor och ser upp för hojar när dom innan dom svänger ut i vägen. Jag vet ju inte hur olyckan gick till men jag kan inte låta bli att se någon form av rättvisa i att det för en gångs skull inte bara var hojåkaren som stök med!. :(

Mina tankar går till ALLA anhøriga...

tycker att detta inlægg var onødigt... speciellt innan vi vet vad som hænt... och om man læser det som skrivits hitills så verkar det som att det inte gick speciellt sakta...

men inget spelar roll just nu... folk ær døda... medmænniskor.
Oavsett vems fel det ær så ær det en tragedi utan dess like...

det gør ont i sjælen...

tyst minut på stureplan!

Johan
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Visst är det synd att någon dör man visst fasiken har man sig själv satt skylla när man kör i hastigheter så att man klyver en bil på allmän väg:mattias
 

Heffaklumpen

Kör helst ganska långsamt.
Gick med
4 Jun 2003
Ort
På jobbet
Hoj
1 tysk liter och några oranga i olika storlekar.
Marals76 skrev:
Visst är det synd att någon dör man visst fasiken har man sig själv satt skylla när man kör i hastigheter så att man klyver en bil på allmän väg:mattias

Visst har man sig själv att skylla. Men allvarligt, varför utsätta andra för sina egna vansinneskörningar.

Vill inte vara moraltant.

Lider med alla anhöriga och vänner.

Tyst minut i Sollentuna :(
 

Deefred

Garage på Grosse Freiheit.....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hamburg/Nyköping/Sevilla
Hoj
FZ750-85, Aprilia Mille R -02, Aprilia Futura -01
Detta bör kanske vara en separat tråd men...

OM det framkommer att det varit en yngre MC-förare på en effektstark sporthoj så känns det att det är dags att mota olle i grind om man vill kunna framföra dylika fordon i framtiden.

Vad sägs om ytterligare en nivå på körkortet för extrema mc?
Det kanske skulle höja statusen på ansvar och förarskicklighet.

Det är som med skjutvapen, helt ofarliga egentligen men i fel händer så....

Det är många familjer idag som har en traumatisk stund just nu.
Usch, :(
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Det mest tragiska är i mitt tycke att killen lekte ihjäl tre andra människor förutom sig själv. Sen kan alla hålla honom om ryggen för att han körde hoj om dom vill. Klyver/välter man en bil på femtiväg är det antagligen ingen tvekan om skuldbördan.
 

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Från DN:
"Motorcykeln står i princip fickparkerad i bilen så den måste kommit med oerhört hög fart, säger Björn Pihlblad på polisens länskommunikationscentral."

Fan ta det lugnt därute och akta er för utfarterna :(

Vila i frid broder och rejsa på banan däruppe!
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
I slutet av året när statistik räknas ihop så lär det blir en hel del diskussioner angående motorcyklar :(

\Masonit
 

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Africa Twin -02
Hightuned skrev:
Det är tragiskt när sådant händer men det måste väl hända innan folk fattar att dom inte är odödliga i sina plåtlådor och ser upp för hojar när dom innan dom svänger ut i vägen. Jag vet ju inte hur olyckan gick till men jag kan inte låta bli att se någon form av rättvisa i att det för en gångs skull inte bara var hojåkaren som stök med!. :(

Som andra tidigare har nämnt, så kändes detta inlägg något magstarkt. Av den informationen man fått tag på i nuläget så tyder det starkt på att mc-föraren hållit en mycket hög hastighet. Vilket i mina ögon gör honom till den som bär ansvaret. Tycker snarare det är många av oss mc-förare som måste lära oss att vi inte är ute på avlyst bana och att andra trafikanter kanske inte räknar med att det ska komma andra fordon i 200+km/h...
Sen är det oerhört tragiskt att någon får betala ett sånt här högt pris, speciellt för de anhöriga.

:(
 

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
Masonit skrev:
I slutet av året när statistik räknas ihop så lär det blir en hel del diskussioner angående motorcyklar :(

\Masonit
Det värsta är att det nog inte är fler än vanligt som omkommit i år. Bara mer uppmärksammat för oss som hänger på forum.
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Men för helvete inte igen... Hur fan kör folk....
Ta det lugnt nu för fasiken ut med vägarna..
Gör som Red Ninja sa till mig när han va här på besök..
Tänk att alla belister är älgar.. Dumma älgar.. :mad:
Tänk både 1 och 2 gånger, och titta 2 eller 3 gånger för att vara säker... om det kommer bilar..

Vill inte ha fler sånna här inlägg.... :(

Ta det lugnt nu gubbar och tanter, så att vi alla kan få en trevlig hoj sommar med mycket nöje, och inte bara tråkigheter...

Oxo en tyst minut här i Västerås, och en tanke till dom anhöriga...
Vila i frid...... :(
 

buLLit

Evil......Not!
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Boråstrakten.
Hoj
R1 -00
benkar skrev:
Och inträffade tydligen ytterligare en olycka med MC inblandad lite senare: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=158997&previousRenderType=6

I år är inget bra hojår :(

/B

Jag lider också med alla inblandade, otroligt tråkigt att så många människor dör varje år i trafiken.

Det snackas en massa om unga mc-förare som kör alldeles för fort, vilket dom/vi ganska ofta gör. MEN, alla dessa halvblinda bilister som svänger av och större vägar från diverse köpcentrum på sina "shoppingrundor" (som om det vore deras egna garaginfart) nämns det inte så mycket om! GRRRR

Så om alla motorcyklister kunde tagga ner några steg och bilisterna ÖPPNA ögonen så skulle trafiken bli en bättre plats!
 

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Jävligt tråkigt så fort någon dör! Jag lider med anhöriga!

Ni kan väll ta diskussionen o vems fel det var i en annan tråd. Det finns exempel på folk som ändrar åsikt när dom får reda på att det var kompisen som strök med! Så försök att va lite nyanserade! det är ALLTID fruktansvärd att någon skall stryka med!

/Krama varandra i trafiken!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top