Mc Olycka med Flera döda!

VTR-Johan

Muller o Buller
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Honda VTR1000F
KRAMAS I TRAFIKEN!

ALLA! måste ta det lugnare i trafiken!
Både bilister och motorcyklister. Idag råder ett tufft klimat i trafiken där allt för många tycker att de har bråttom från ställe A till B. Hade ALLA skruvat ned sig två varv och låtit någon köra före istället för att själv kasta sig fram hade antagligen färre olyckor inträffat. Hur mycket tid sparar man på att stressköra på låt oss säga en pendelsträcka på två mil? På sin höjd 30-60 sekunder. ÄR DET VÄRT ATT RISKERA LIV FÖR? Jag kör inte alltid som en ängel själv men tänker lite mer även i bilen sen jag köpte MC igen.

KRAMAS I TRAFIKEN!!!
 

Mav

Fattigast...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha FZR 1000
benkar skrev:
Och ur dagens Stockholm City

Jag körde förbi olycksplatsen igår nångång mellan klockan 16.40 - 17.00 och då fanns det inga spår kvar av vad som hänt. Där det hände kör verkligen ALLA för fort! Själv låg jag igår i ca. 140 km/h vid den aktuella platsen. :rodnar

Läbbigt om man kommit några timmar tidigare och sett eländet.

// mav
 

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
Du har helt rätt i att man inte tjänar tid på att åka fort VTR-Johan. Men med MC är det inte tidsvinsten man är ute efter när man ignorerar hastighetsbestämmelserna utan känsla. Dock bör man ju bedöma när och var man ska tänja gränser, korsningar och utfarter bör alltid respekteras liksom 50 och 30-sträckor som finns där av en anledning. Gasa friskt, men behåll hjärnan inkopplad.
R.I.P. alla arton som gått åt hitintills.
 

VTR-Johan

Muller o Buller
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Honda VTR1000F
Du har helt rätt i att man inte tjänar tid på att åka fort VTR-Johan. Men med MC är det inte tidsvinsten man är ute efter när man ignorerar hastighetsbestämmelserna utan känsla.


Jag syftade mest på bilisttrafiken. Visst är det kul att gasa på med sina hästar men precis som du säger bör man göra det där det är så "säkert" det kan vara.
 
Last edited:

Von Gordis

Nu med hjälmskrap!
Gick med
20 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
vfr 800 + cb 750 + minikina
Hightuned skrev:
Det är tragiskt när sådant händer men det måste väl hända innan folk fattar att dom inte är odödliga i sina plåtlådor och ser upp för hojar när dom innan dom svänger ut i vägen. Jag vet ju inte hur olyckan gick till men jag kan inte låta bli att se någon form av rättvisa i att det för en gångs skull inte bara var hojåkaren som stök med!. :(

Jag håller med!
Det var på tiden att bilisterna också fick sig en tankeställare.

Det är synd att en ung kille dog pga, att polisen ängnar mer tid till att jaga fartsyndare, än dåliga förare, som pga inkompitens inte klarar av att köra över hastighetsbegränsningarna.

Min åsikt är att det var klåparna i bilden som orsakade olyckan.

Dax att börja sparka in dörrarna på de bilister som inte vet hur man beter sig i trafiken, så att vi kan minska antalet mc-olyckor i traffiken. Jag vill inte dö för att ni inte tar erat ansvar och sparkar.
 

Skorpan

Guest
Von Gordis skrev:
Jag håller med!
Det var på tiden att bilisterna också fick sig en tankeställare.

Det är synd att en ung kille dog pga, att polisen ängnar mer tid till att jaga fartsyndare, än dåliga förare, som pga inkompitens inte klarar av att köra över hastighetsbegränsningarna.

Min åsikt är att det var klåparna i bilden som orsakade olyckan.

Dax att börja sparka in dörrarna på de bilister som inte vet hur man beter sig i trafiken, så att vi kan minska antalet mc-olyckor i traffiken. Jag vill inte dö för att ni inte tar erat ansvar och sparkar.
sparka in dörrar på bilar hjälper väl knappast men det kanske är läge och införa test (typ var 10e år)om man verkligen är "klar i skallen" för att behålla sitt kk.Många gamla åker bil utan att varken se eller höra nåt ju och det är en jävla stor olycksrisk bara det :fakta
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Von Gordis skrev:
Jag håller med!
Det var på tiden att bilisterna också fick sig en tankeställare.

Det är synd att en ung kille dog pga, att polisen ängnar mer tid till att jaga fartsyndare, än dåliga förare, som pga inkompitens inte klarar av att köra över hastighetsbegränsningarna.

Min åsikt är att det var klåparna i bilden som orsakade olyckan.

Dax att börja sparka in dörrarna på de bilister som inte vet hur man beter sig i trafiken, så att vi kan minska antalet mc-olyckor i traffiken. Jag vill inte dö för att ni inte tar erat ansvar och sparkar.

Säg att du inte är på riktigt. Snälla säg det.

"inte klarar av att köra över hastighetsbegränsningarna....."

Jösses.
 

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sweden, Håbo, Bålsta
Hoj
Brumm brumm
Som en av de få som faktiskt har erfarenhet av olycksplatsen så kan jag nog ställa mig på dem som anser att bilisten var den skyldiges sida. Man har llllåååånnnggg sikt åt båda håll, okey höll killen på hojen 170km/h + då är det knivigt att beräkna. Men helt klart så gjorde bilen lite av en chansning när den åkte ut i vägen, kostade 3 personer livet = Djävligt dålig chansning.

Håller med om att man skulle behöva göra om sitt körkort var 10e år bara för att se att personen faktiskt har kört lite under dessa 10 år och fortfarande är kapabel att framföra fordonet trafiksäkert.


R.I.P Tommy


//Fredda
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Fredda66 skrev:
Som en av de få som faktiskt har erfarenhet av olycksplatsen så kan jag nog ställa mig på dem som anser att bilisten var den skyldiges sida. Man har llllåååånnnggg sikt åt båda håll, okey höll killen på hojen 170km/h + då är det knivigt att beräkna. Men helt klart så gjorde bilen lite av en chansning när den åkte ut i vägen, kostade 3 personer livet = Djävligt dålig chansning.

//Fredda

Fredda mfl, min åsikt/tankar om det HÄR!

/B
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Har man nu sån fri sikt så borde väl mc-föraren lika väl ha sett bilen och bromsat ner till en för sträckan lämplig hastighet?
 

Mav

Fattigast...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha FZR 1000
Fredda66 skrev:
Som en av de få som faktiskt har erfarenhet av olycksplatsen så kan jag nog ställa mig på dem som anser att bilisten var den skyldiges sida. Man har llllåååånnnggg sikt åt båda håll, okey höll killen på hojen 170km/h + då är det knivigt att beräkna. Men helt klart så gjorde bilen lite av en chansning när den åkte ut i vägen, kostade 3 personer livet = Djävligt dålig chansning.

Håller med om att man skulle behöva göra om sitt körkort var 10e år bara för att se att personen faktiskt har kört lite under dessa 10 år och fortfarande är kapabel att framföra fordonet trafiksäkert.


R.I.P Tommy


//Fredda

Inte så genomtänkt svar va?!?

Klart som fan att det var motorcyklistens fel!!! Det är STOR skillnad på att susa fram i 170 och att susa fram i 70. Bilen hade ju LÄTT hunnit över om motorcyklisten kört i laglig hastighet. Hur ofta räknar en icke mc ägande bilist att nån kommer i 170? Kör man 170 och dör så får man skylla sig själv och hoppas att man är ensam när man går i graven...

// Mav
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Jag läste artikeln i DN och där står det att det var landsväg 840 och att det var 70km/h på sträckan där bilen gjorde en vänstersväng över hojens körbana. Då kan alla ni moralkakor här hoppa av era höga hästar för nar jag åkte en sväng Alby-Gnesta-Skanssundet-Rosenhill med ett gäng från forumet frö några veckor sedan så körde nästan alla gladeligen +180 på precis likadana landsvädsvägar, vilket jag anser som normalt tempo på landsväg med en sporthoj. Att någon sedan tror att dom ska hinna över eller gör en vänstersväng när man påbörjar en omkörning är en situation som jag tror att vi alla varigt med om, så sluta hacka på killen som körde hojen R.I.P när det likagärna kunder varigt eran begravning!. :mad:

p.s. Förövrigt har dom tillfrågat något spån vin namn Pekka Stenvall på Honda MC i Kungsbacka som säger :Honda RC 30 är en SPORTTOURER med en toppfar på 170-180km/h". Han ska no hålla sig till att sälja gräsklippare i framtiden med sådant MC-kunnande. RC 30 är förihelvete en gamal SUPERBIKE och även om den har ett par år på nacken så gör den garanterat +240km/h!. :fakta
 

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
Von Gordis skrev:
Jag håller med!
Det var på tiden att bilisterna också fick sig en tankeställare.

Det är synd att en ung kille dog pga, att polisen ängnar mer tid till att jaga fartsyndare, än dåliga förare, som pga inkompitens inte klarar av att köra över hastighetsbegränsningarna.

Min åsikt är att det var klåparna i bilden som orsakade olyckan.

Dax att börja sparka in dörrarna på de bilister som inte vet hur man beter sig i trafiken, så att vi kan minska antalet mc-olyckor i traffiken. Jag vill inte dö för att ni inte tar erat ansvar och sparkar.

Du verkar ju veta allt å ändå har du inget körkort.... mycket underligt... :eek:
 

Gandalf

# 51
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1 -07, 660 -04
Killen I Bro

Var en "bekant" till mig..
Träffade han senast på midsommarfesten som jag och min bror hade..

Killen va i 30 år åldern..
Har inte vart den lugnaste killen men styrt upp sitt liv rätt bra..

Tror inte han va aktiv på detta forum..

Hojen va en RC 30 "castrol" Honda 750 cc
Som hans att ihop själv en fruktansvärt fin och pigg sak..

Man kan bara beklaga det som hänt och skänka en tanke till anhöriga.
Ta det åt oss och förhoppningsvis lära oss nått..

Så onödigt men ändå så lätt hänt.




P.s Övriga frågor besvaras via pm D.s
 

Sedis

Har nog gått vilse...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
KTM 950 - 06=)
R.I.P

Mina tankar går till anhöriga och vänner...

Tycker det är tragiskt att läsa dessa trådar men det får en att tänka till...

Trist när det ska spåra ur som i denna tråden...

Det är aldrig bra att någon dör....

Sedis
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top