MC-Olycka utanför Linköping

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Bjork skrev:
2102227 Kan inte fatta vad som har hänt, har dragit mig för att skriva i tråden tills nu. Jag har suttit och tittat på skärmen, läst alla era fina inlägg och verkligen reflekterat över vad som har hänt. Idag känns det varken bättre eller sämre allt känns så overkligt. Kom hem efter att ha sålt min hoj, och jakten på den nya skulle börja. Känns som den här säsongen tog slut nu. Jag vet att du skulle säga jävla pucko KÖP den där R1 du ville ha. Senast i måndags tjafsade vi om högskoleprovet, ville ju ha med dej när jag skulle skriva i höst, du tyckte jag skulle plugga men jag sa det löser sig alltid, du bara skratta och sa jävla idiot nu hör du va jag säger börja plugga för det är inte lätt.
Allt som vi planerade och tänkte göra i sommar då? Åka hoj, festa spela in en shjysst film där jag lärt mig åka på bakhjulet. Kommer ihåg när du och jag var på wheelie rakan och övade. Du tjatade och tjatade, kommer verkligen att sakna dig. Kollade igenom lite film snuttar från förra året, tror du skrattade i varje klipp. Har en film där du jag och Steffe är vid Rusta vid träningskurvan, och tre små grabbar på cyckel kommer förbi och kollar när du kör, man kan bara se hur det glänser i ögonen på dem. Du frågade om du fick låna en av deras cycklar för att visa hur man åker på bakhjulet. Sen tränade dom på sina cycklar hela tiden vi var där. Dom ville ju ha samma hoj som dej då!(Motard) Sitter bara framför datorn och väntar på att ditt namn ska dyka upp på MSN men du står bara som utloggad och allt känns så orättvist. Vet inte vad jag vill säga egentligen känns bara bra att få skriva av sig lite. Vi är ju många som tänker på dig Martin, din hjälpsamhet ditt engagemang och positva tänkande har jag inte mött hos många människor. Jag eller vi i Norrköping som åkte med dig, kommer aldrig glömma dig. Du kommer alltid finnas med oss vare sig det är i garaget eller på vägen. Hoppas att du ser oss och håller ett vakande öga på oss, jag vet att vi kommer ses igen.
Martin Björk

Hade sett fram emot att åka med speedbully i sommar. Stefan o Martin pratade mycket om hur fantastiskt kul sommarn skulle bli.. Vi pratade om möjliga utfllykter och om våra nyinköpta hojar när vi tog tid på stefan i tisdags på sviestad..Men en vacker dag blir ingenting som förr.. Hade verkligen sett fram emot att lära känna er i norrköpingsgänget i sommar. Förstår att det känns helt hopplöst för er som kännt honom länge. Beklagar såå mycket!
 

heke

Getting there...
Gick med
23 Jun 2005
Ort
malmoe
Hoj
KTM 660 SMC, Dekaltrimmad till maxx ;o)
Usch, verkligen hemsk detta! Vila i frid. Kände inte dig heller, bara sett ngt inlägg här och där.

Märkligt, började följa tråden i går, satte på winampen och fortsatte läsa idag, och när jag läste inlägget om att det inte gick som vi alla hoppats på gick Motörhead - Killed by death varm. Får en att tänka till.

Förlorat en nära vän i en bilolycka, och själv voltat med en bil. Får en att fundera lite på vad som styr det hela, varför klarar vissa sig medan det går värre för andra?

Väldigt rörande även om jag aldrig träffat dig. Varma tankar till familj och vänner! Vila i frid! Alla ska vi dit någongång, bara så trist när någon rycks från en så tidigt och hastigt. Njut nu på de oändliga vägarna utan rullgrus som inlägget ovan beskrev så ses vi alla senare i SH-Valhalla!



:3freak
 

Thomb

Hellre amortera än reparera o renovera!
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
SV650S for sail...
Blir oerhört berörd och det mista jag/man kan göra, utan att känna vederbörande, är att läsa när sorg tar vid.

R.I.P Bike-Brother! :(
 

Von Vettet

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
hemma
Hoj
cykel
Har förlorat ett par goda vänner i mc-olyckor de senaste åren och kan bara säga att det suger..........

Vila i frid

Von Vettet :(
 

EricMetal

aka Snickarn
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Klippan
Hoj
VTR Fajerstårm
Fan va hemskt

Blir inte så sugen att sätta sig på hojen när man vet att precis vad som helst kan hända, visst att det är lite spännande men sånt här får verkligen inte hända. tankar går till hans vänner och familj..
 

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Supersport(touring)
Von Vettet skrev:
2102393 Har förlorat ett par goda vänner i mc-olyckor de senaste åren och kan bara säga att det suger..........

Vila i frid

Von Vettet :(

Kan bara instämma. Sedan vi här i Örebro började köra ihop för 3 år sedan har vi haft 2 dödsolyckor bland folk omkring oss. Unga människor med hela livet framför sig. För jävligt...
 

Klintan

Ganska liten, men riktigt snabb
Gick med
12 Dec 2003
Ort
Hemma i huset med Lill-Klintan
Hoj
Doris får duga så länge....
Har läst igen hela tråden och sitter som många andra med en stor klump i magen, påminns igen av vår kompis som gick bort i en hojolycka för 3 år sedan. Det känns så meningslöst på något sätt, man blir så ledsen varje gång det händer!! Käslorna sköljde över mig igen nu när jag läste denna tråden.

Låt olyckorna bli så få som möjligt iår tack!!

Skickar varma hälsningar till familj, vänner och alla berörda.
Jag vet vad ni går igenom :gråta

R.I.P :angel
// Tobias
 

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Östergötland
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Tankar går till familj och vänner.
Sitter med en klump i halsen just nu,

//Gumpa
"Finspång"
 

apbot

ECC Crü
Gick med
13 Aug 2004
Ort
11XXX
Hoj
säxsäxsti
RIP

Hoppas du får göra allting nu som du inte han med i jordelivet.
Om jag kunde skulle jag skicka upp en hoj till dig i himlen.
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
Jag känner inte killen men blir mycket berörd eftersom det inte är långt hemifrån alls som olyckan inträffade... jag åker där väldigt ofta.. Dessutom har jag oxå en gul/svart 954:a och allt det får mig att tänka att det lika gärna kunde vart jag.... Tänker på hur hämskt det måste vara för föräldrar, syskon, flickvän och kompisar...

Jag tänker åka till olyksplatsen efter jobbet och tända ett ljus...
 

Malmö-motard

Radical Riders
Gick med
16 May 2005
Ort
Lite här o där...
Hoj
ja
Känns verkligen jobbigt att läsa att ännu en hojbroder lämnat oss. Fan ta det lugnt i sommar kompisar.. :(

Till sajk´s vänner och familj vill jag beklaga sorgen.

Vila i frid.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top