Mc-olycka

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Fan, jag hatar när det händer !!!

Jag menar.., jag ramlar omkull och glider under polisbilar det är sååå dryyyygt !
 

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Intressant... det ena befälet säger att han "råkade" hamna under. Det andra säger att han rivstartade och ramlade av, men han vet inte. Det enda sättet han hade kunnat hamna under är om polisbilen stått stilla, och att han bromsade på sig och gått omkull för att han först inte såg denna polisbil... Inte så troligt va.
 

CAS

Tough People Never Die
Gick med
10 May 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
R1
Det kan inte vara så att mc-föraren har kört för fort, sett trafikkontrollen, panikbromsat, fått sladd och brakat rakt in i polisbilen?

Nja, det är nog mest troligt att polisen svängde rakt ut för att snabbt och enkelt stoppa honom...

Ganska underhållande att läsa alla svar där man direkt antar att det är polisens fel...För så måste det ju vara, en mc-förare gör aldrig fel!
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
saxat från aftonbladet....

Men olyckan skedde inte i samband med någon poliskontroll vilket man inledningsvis trodde.

– Vi har inte jagat honom, utan det är någon olycklig incident som gjorde att mc:n föll omkull och hamnade under polisbilen, säger Hellström.

Utan hjälm
– Men det var heller inte så att poliserna stod still. De såg väl föraren och han såg poliserna. Vi spekulerar i att han kanske försökte åka och sedan ramlade omkull – men vi vet inte än. Problemet var att han inte hade någon hjälm och det var därför han skadades så allvarligt.
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Utan hjälm
– Men det var heller inte så att poliserna stod still. De såg väl föraren och han såg poliserna. Vi spekulerar i att han kanske försökte åka och sedan ramlade omkull – men vi vet inte än. Problemet var att han inte hade någon hjälm och det var därför han skadades så allvarligt.

Om det är en sporthoj, och killen kör utan hjälm? Då sätter jag 100 spänn på att det itne var ägaren på cykeln. Om så är fallet, låt han ligga. Lägg inte skattepengar på fanskapet. Av statistiken att säga, så var han säkert inte svensk heller.

Till er alla som inte tycker att det är rätt att säga & tycka som jag gör. Skit ner er, jag önskar mer än gärna döden åt den som stjäl min eller andras egendomar.
 

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Ort
Stränkan
Hoj
Gammal och slö
Om det är en sporthoj, och killen kör utan hjälm? Då sätter jag 100 spänn på att det itne var ägaren på cykeln. Om så är fallet, låt han ligga. Lägg inte skattepengar på fanskapet. Av statistiken att säga, så var han säkert inte svensk heller.

Till er alla som inte tycker att det är rätt att säga & tycka som jag gör. Skit ner er, jag önskar mer än gärna döden åt den som stjäl min eller andras egendomar.

offroad
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
Poliserna är ju monster som alltid vill dräpa motorcyklister.
Och samtidigt vet vi ju alla att det alltid är helt ofarligt att köra ifrån poliser.
En motorcykel blir ju bevisligen bara säkrare ju fortare man kör.
*ironi*

Fokusera på killen som är skadad istället, låter inte bra för han
 

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Daytona 675
Snubben körde utan hjälm. Stabilt. Nåja. Hoppas han klarar sig i alla fall.
 

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Poliserna är ju monster som alltid vill dräpa motorcyklister.
Och samtidigt vet vi ju alla att det alltid är helt ofarligt att köra ifrån poliser.
En motorcykel blir ju bevisligen bara säkrare ju fortare man kör.
*ironi*

Fokusera på killen som är skadad istället, låter inte bra för han

Hehe, ska börja använda mig av dina *ironi* , håller med dig på nåt konstigt sätt. Ger man sig in i leken och försöker dra snuten får man fan leken tåla också.
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Ännu en spekulationstråd där det slutar med att invandrare är tjuvar , polisen är svin o motorcyklister har all rätt i världen eftersom de står utanför lagen. Tror man varit med lite för länge på SH.... Känns som en förutsägbar kopia på "Rocky" eller nåt......:rolleyes:
 

NiXX

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2006
Ort
Ö-vik
Hoj
sv1000s -06
Hehe, ska börja använda mig av dina *ironi* , håller med dig på nåt konstigt sätt. Ger man sig in i leken och försöker dra snuten får man fan leken tåla också.

Är det klart att han försökte dra ifrån snuten!? Nej, tror inte det! :arsele
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Oavsett vad som hänt så har inte polisen "rätt" att köra över killen. Om killen haft hjälm och blivit överkörd så hade du nog snackat annolunda. Nästa gång är det du som ligger under hjulet på en ivrig polisbil.
Bara dom som var på plats kan vittna om det var en olycka eller vårdslöshet som förorsakade detta.

Det är precis det jag sa, OM
 

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ludvika
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Ännu en spekulationstråd där det slutar med att invandrare är tjuvar , polisen är svin o motorcyklister har all rätt i världen eftersom de står utanför lagen. Tror man varit med lite för länge på SH.... Känns som en förutsägbar kopia på "Rocky" eller nåt......:rolleyes:


Ja du joinade mar 2003 du med ser jag. ;)
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Ja du joinade mar 2003 du med ser jag. ;)


Japp ! Är väl dags att regga sig på Lunarstorm istället. Kan inte tänka mig att nivån kan bli lägre i alla fall...:tråkad
 

NiXX

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2006
Ort
Ö-vik
Hoj
sv1000s -06
Och varför har de inte blivit hörda än?

Om det hade varit någon annan än polisen som kört över honom så hade de väl hunnit förhöra personerna som kört på motorcyklisten 3 gånger vid det här laget...

Poliserna hittar väl på någon bra historia om det inte finns så många civila vittnen... :näsblod

Hoppas killen vaknar upp igen! (med minnet i behåll)

edit: http://www.wighsnews.se/nyheter.php?nyhet=Stockholm-Olycka-vid-trafikkontroll&notisid=21582
 
Last edited:

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Är det klart att han försökte dra ifrån snuten!? Nej, tror inte det! :arsele

Oj, glömde disclaimern.

Snackade inte om detta fall när jag menade att man får ta smällen om man drar snuten såklart !

Förmodligen har snuten åkt ut framför honom, han har klotat på gruset och lagt ikull hojen.

"oj, han snubblade på min knytnäve" kanske funkar som försvar i rätten om man skulle råka klippa till nån ?

PS

och jo aftonbladet är ju si och så, man vet ju aldrig vad som hänt egentligen men det visar sig nog.
Synd att så tidigt redan så många hojåkare klotat :(
 
Last edited:

IronMike

Guest
Vid mc-krockar i Hjulsta brukar inte körkort vara så vanliga. Inte regbevis heller (eller hjälm)

Exakt vad en polare sa... "säkert en turre på stulen hoj".

Undrar vad som egentligen hände, jag tror knappast polisbilen varit vållande. Den stog ju tydligen still iom någon slags poliskontroll?

Ännu en i statistiken, som inte är mc-åkare men som bidrar till statistiken? Eller var det verkligen en olycka, krock i korsning med mc-förare som har körkort, rel. laglig fart och full utrustning?

Sen är aftonbladet skriver mc, betyder det inte alltid mc.. Det kan ha varit en trimmad, stulen moppe... :huvet

Tragiskt iaf..
 

Ess2

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
Flera
Och varför har de inte blivit hörda än?

Om det hade varit någon annan än polisen som kört över honom så hade de väl hunnit förhöra personerna som kört på motorcyklisten 3 gånger vid det här laget...

Poliserna hittar väl på någon bra historia om det inte finns så många civila vittnen... :näsblod

Glöm det, har erfarenhet av detta.
Det går bra att köra över både förare och hoj utan att polisen ställer en enda fråga. Inte ens en reaktion när den som körde över sa sig ha hållt 40 km över tillåten hastighet och totalskrotade sin hoj
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top