Mc-olycka

Elsmedo

Har påven en strutluva?
Gick med
23 Apr 2005
Ort
K-dala
Hoj
trajumf äräss!!
Muhahaha! Fortsätt grabbar å tjejer med era korkade inlägg, dumma kommentarer och skruvade händelseförlopp. Denna tråd blir bara bättre å bättre:tummenupp
 

Turture

Naken,blästrad och skitsur.
Gick med
18 May 2003
Ort
Landvetter
Hoj
Fireblade 929RR,Husaberg 350,xt660-07.
Oavsett, så är det alltid tragiskt när en olycka sker, och med personskador som följd.

Det blir inte mindre tragiskt när det dessutom blir svåra personskador.
Jag tycker det är så gott när det kommer en lugn och sansad människa å styr upp tråden igen:tummenupp .Asså, ja menar det:pannkyss
 

Vurpan 40

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA-08
Coolt....med fyra sidor spekulationer...*asg*
Har man tråkigt ska man definitivt ta och läsa några sidor som spårar ur på Sporthoj...
Skärp er lite nu....
Det är tragiskt att hojsäsongen knappt startat och det har skett så många hojolyckor redan.

Ta vara på er..det är en farlig hobby vi har...men guuud så kul.. :)
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Hmmm, vem av er skulle ge sig ut och köra utan hjälm en kväll i månadsskiftet mars/april?
Varför gör man det?

Ungefär den frågan ställer jag mig också. Man kör inte motorcykel utan hjälm om man inte är sugen på att dö eller bli förlamad/hjärnskadad. Alternativt korkad.
 
Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Ungefär den frågan ställer jag mig också. Man kör inte motorcykel utan hjälm om man inte är sugen på att då eller bli förlamad/hjärnskadad. Alternativt korkad.
Jag åker utan hjälm ibland utanför garaget, i gånghastighet när jag vill se att den startar, eller för att för att flytta den i depån på en bandag. Men ge sig ut på E18? Nej! :fakta Han borde ju om inte annat ha fått allvarliga köldskador? :va
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Alltså...
Kör man utan hjälm, då är man bevisligen inte heller sugen på att använda hjärnan, så det är ju knappast någon förlust med en hjärnskada. Så resonerar jag.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Jag åker utan hjälm ibland utanför garaget, i gånghastighet när jag vill se att den startar, eller för att för att flytta den i depån på en bandag. Men ge sig ut på E18? Nej! :fakta Han borde ju om inte annat ha fått allvarliga köldskador? :va

Ja. Det är ju en viss skillnad på att provstarta hojen utanför garaget och att ut och dra på E18. Jag är väldigt noga med att ha hjälmen på mig men visst kan jag provstarta hojen utan hjälm.
Dessutom är det nog lite kallt utan hjälm nu som du skriver.

Om man redan e hjärnskadad hur gör man då:va

Då får någon hjälpa en upp på hojen och lägga i växel så man kommer iväg. :tungan
 
Last edited:

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Örebro
Hoj
Ducati MS 1100S
Han kanske kommer från USA. Där får man köra utan hjälm i ett flertal stater. Är alla som kör utan hjälm i dessa stater puckon? Ja, kanske. Såg t.o. m. en sjuksköterska i ett program som körde hoj utan hjälm......
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Han kanske kommer från USA. Där får man köra utan hjälm i ett flertal stater. Är alla som kör utan hjälm i dessa stater puckon? Ja, kanske. Såg t.o. m. en sjuksköterska i ett program som körde hoj utan hjälm......
En granne, som är sjuksköterska och har jobbat på allt från akuten till canceravdelningen, frågade varför jag hade skinnställ på sommarn, de va ju så varmt ute? Så såna finns här också!
 

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Skit i hjärnan, krashar jag dör jag ändå.

Men, det är rätt coolt att ha hjälm faktiskt speciellt med spegelvisir.
Dessutom att köra utan hjälm är inte särskilt skönt, fatta vinddraget man får öroninflammation direkt och blir förkyld.
Flugor i munnen också.. BLÄ

Hjelm for president :)
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Hjelm for president :)

Usch!

image030.jpg
 

Vrooom

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2007
Ort
Göteborg
Hoj
1078s
Kom igen nu!

Det man _vet_ är att en hjälmlös motorcykelförare (eller i alla fall förare av tvåhjuling) blivit överkörd av en polisbil.

Jag är ingen anhängare av konspiratrionsteorier. Men det låter inte som en olyckshändelse. Hur stor är sannolikheten att en snutbil _inte_ efterföljer en hjälmlös motorcykelförare? Liten eller hur? Hur stor är sannolikheten att föraren hamnar under polisbilen utan någon form av agressiv körning av polisen? Liten eller hur?

Det låter väldigt mycket som vållande till annan död om han inte överlever, tycker jag.

En hjälmlös motorcykelförare som bara "råkar" bli mos under en polisbil? Pyttsan.

Snutar _är_ svin. Den läggningen är ett av intagskraven till Polishögskolan. Har du varit mobbad? Bra. Har du mindervärdeskomplex? Bra. Är du kort? Bra. Är du intelligent? Inte bra. Har du empatisk förmåga? Inte bra. Kan du resonera och har kritisk förmåga? Inte bra.
 

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Han kanske kommer från USA. Där får man köra utan hjälm i ett flertal stater. Är alla som kör utan hjälm i dessa stater puckon? Ja, kanske. Såg t.o. m. en sjuksköterska i ett program som körde hoj utan hjälm......

American Idol. Fan, hon kunde ju sjunga.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Han kanske kommer från USA. Där får man köra utan hjälm i ett flertal stater. Är alla som kör utan hjälm i dessa stater puckon? Ja, kanske. Såg t.o. m. en sjuksköterska i ett program som körde hoj utan hjälm......

Men sjunga kunde hon, när väl slutade plagiera Janis Joplin!

(Erkänner, kollade liite på American Idol, jag också).


Trådämnet;

Är detta ett forum speciellt för medium och folk med liknande "talanger", eller finns Saidas teknik som högskolekurs? Mytomanin som florerar är ju faktiskt ganska underhållande, om än ensidig!

Man kan spekulera över vad som hände, men inte veta. Jag råkar däremot veta att Torkel Petterssons roll i "Kops", är helt verklighetsbaserad...

Bästa och absolut mest insiktsfulla kommentar måste vara den om att; "Ingen dör oskyldigt i laglig fart, så är det".

(Bör väl tala om att inlägget inte bör uppfattas helt bokstavligt, lär ju ngn göra annars. Tar ju udden av visserligen, lite som att bli tvungen att förklara poängen i en sk rolig historia).
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Minst sagt konstiga reaktioner på något så tragiskt som en olycka, istället för att visa empati så spekuleras det hejvilt om vad som eventuellt kunde ha orsakat olyckan.

Det är inte en sak som gått sönder, det är en människa.
 

Asdum

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
en MC
... Är alla som kör utan hjälm i dessa stater puckon? ...

ja!!! det är ju riktigt puckat att köra utan hjälm, det är ju faktiskt jävligt puckat att köra utan "skyddskläder", ryggskydd etc etc också - om man nu ska vara jävligt förnuftig :näsblod

Hur som - hoppas killen överlever och kan återhämta sig ordentligt. Han lär ju inte kör utan hjälm igen i alla fall.

PS -:va så jävla trist att läsa alla dessa smygrasistiska inlägg här på sh hela tiden, det är tråkigt att veta att så många motorcyklister inte har mer förstånd än så!! DS
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top