Mc-olycka

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Snälla ge mig tillbaka sporthoj som det var för några år sedan.
Nope, så blir det inte. Sporthoj skall byta namn och inriktning. Det nya namnet blir Gnällröv. Målgruppen blir dock ungefär som nu: misslyckade existenser som skyller sina personliga tillkortakommanden och misslyckanden på politikerna, invandrarna, länstrafikgrupperna, skattesystemet och daltandet med brottslingar. Mottot blir: "Gemensamt lipande hörs mer - kanske tar någon notis!"

Edit: glömde skattesystemet i ver 1.0.

Last edited:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Nope, så blir det inte. Sporthoj skall byta namn och inriktning. Det nya namnet blir Gnällröv. Målgruppen blir dock ungefär som nu: misslyckade existenser som skyller sina personliga tillkortakommanden och misslyckanden på politikerna, invandrarna, länstrafikgrupperna och daltandet med brottslingar. Mottot blir: "Gemensamt lipande hörs mer - kanske tar någon notis!"

:rofl

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Nope, så blir det inte. Sporthoj skall byta namn och inriktning. Det nya namnet blir Gnällröv. Målgruppen blir dock ungefär som nu: misslyckade existenser som skyller sina personliga tillkortakommanden och misslyckanden på politikerna, invandrarna, länstrafikgrupperna, skattesystemet och daltandet med brottslingar. Mottot blir: "Gemensamt lipande hörs mer - kanske tar någon notis!"

Du glömde bidragstagarna.

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CC Dominator

kan inte annat än att hålla med.

men jag tror att gnällhoj.com är ett mer passande namn, just för att behålla anknytningen till siten ,

förstår inte varför detta händer, förmodligen så har väll lunarstorm infört en lägre övre åldersgräns, och de som nu föll utanför ramarna där försöker hitta en ny knytpunkt i livet, varför alla hamnade på sporthoj är höljt i dunkel och kommer vi nog aldrig få reda på.

det smakar som sand i munnern när man loggar in.. kan inte förstå varför:va

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CC Dominator
Du ska väl för fan inte yttra dig, vad jag sett av dig den tiden jag har varit medlem är ju inte direkt positiva saker. Du är otrevlig, dryg, gnällig och omogen samt allmänt jävligt otrevlig mot folk... inte alltid, men ofta...

Jag antar bara att min tes är bevisad och att någon tog åt sig :pannkyss

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Målgruppen blir dock ungefär som nu: misslyckade existenser som skyller sina personliga tillkortakommanden och misslyckanden på politikerna, invandrarna, länstrafikgrupperna, skattesystemet och daltandet med brottslingar.
:D :tummenupp

max 3

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2004
Hoj
Hm... :D
Några nya uppgifter på vad det är som faktiskt skett?

Men jag måste säga att jag känner mig lite illa till mods över hur en del människor resonerar här på forumet. Verkar som att folk glädjs och finner nån slags sjuk tillfredställelse i att folk skadar sig/omkommer när dom hittat på nåt korkat. Man FÅR göra korkade saker utan att folk ska behöva önska livet ur en... det är en del av att vara människa, växa som människa och mogna. Vissa överpretentiösa, självgoda, skenheliga as tycker tydligen att fortkörning är ett av dom grövsta brotten man kan begå. Tonen i lynchmobben är ofta värre än vad man kan tänka sig att den var om man diskuterade gruppvåldtäkter eller pedofili.... och då ska det vara sporthojsfolk som hänger här. Denna totala avsaknad av empati från vissa håll....DET skrämmer mig.

+1!!!

Tokan

Har blivit omvänd =)
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
HARLEY-DAVIDSON XL883N
ursäkta mig, men är det någon som vet hur det har gått med personen eller?? Eller har jag missat det i all denna gröt av påståenden...

NiXX

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2006
Hoj
sv1000s -06
Har missat när denna tråd spårade, även om jag tidigare började lite med att jag ansåg att det var brottsligt att köra över en hojåkare, med eller utan hjälm. Det jag tyvärr anser ofta är anmärkningsvärt (även om Nova säkert inte håller med) är att polisen aldrig gör fel. Min bästa tjejkompis är polis, vi träffade varandra när vi jobbade som ordningsvakter, och en sak har jag sett med egna ögon, poliser (och ov) håller varandra om ryggen. Om, och jag menar om, (som i OM, alltså inte säkert, eventuellt) poliserna orsakade denna olycka anser jag det vara brottsligt. Vad fick jag nu denna befängda idé ifrån? Jo, för att alla uppgifter gick isär, inledningsvis var det prat om att polisbilen åkte efter, sedan stod den still. Å andra sidan, stod den still, varför behövde de två poliserna i bilen som han åkte under hjälp av krishanterare, men inte alla andra i trafikkontrollen som befann sig på platsen. Jag bara undrar... Jag hatar på inget sätt poliser dock, de fyller sin funktion (oftast), och det är bra att någon vill göra skitjobbet för låg lön, men som sagt, har de gjort fel anser jag att de ska straffas.... OM!

Bra inlägg, är inne på ungefär samma spår...

Någon som vet hur det går/gått för den olycksdrabbade? :confused:

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC

Klockrent, tyvärr.

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Det är intressant att så många dömer ut någon som kör utan hjälm som puckad, värd att råka illa ut och lite andra mindre smickrande epitet.

Man skulle kunna uttrycka det så att om man kör utan hjälm, utsätter man sig för en ökad risk.

Man skulle oxå kunna uttrycka det så att om man kör mc, utsätter man sig för en ökad risk.

Av någon anledning tycker vissa människor som utsätter sig för högre risk att andra som utsätter sig för en högre risk (fast på ett annat sätt), är mer eller mindre värda att råka illa ut, för att de är så korkade att de usätter sig för en högre risk.

Jag hoppas inte att ex. myndigheter har samma inställning. Eller det kanske är det ex. Vägverket har, då de sätter upp vajerräcken. De kanske tänker "Är man så jävla dum att man kör mc, så kan man fan lika bra skylla sig själv om man rasslar in i ett vajerräcke".

Att köra mc utan hjälm är ändå en ganska "snäll" form av ökat risktagande, iom att det mest är man själv som råkar illa ut om det går fel. Iofs drabbas möjligen samhället av ökade kostnader, men det är en annan diskussion.

Jag hoppas i alla fall att om jag nånsin råkar illa ut i en mc-olycka slippa höra "ditt jävla pucko, det där kan du fan ha, om du är så dum att du kör hoj". Jag skulle hellre vilja bli lite snällt omhändertagen just i det läget.

Last edited:

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
Det är intressant att så många dömer ut någon som kör utan hjälm som puckad, värd att råka illa ut och lite andra mindre smickrande epitet.

Man skulle kunna uttrycka det så att om man kör utan hjälm, utsätter man sig för en ökad risk.

Man skulle oxå kunna uttrycka det så att om man kör mc, utsätter man sig för en ökad risk.

Av någon anledning tycker vissa människor som utsätter sig för högre risk att andra som utsätter sig för en högre risk (fast på ett annat sätt), är mer eller mindre värda att råka illa ut, för att de är så korkade att de usätter sig för en högre risk.

Jag hoppas inte att ex. myndigheter har samma inställning. Eller det kanske är det ex. Vägverket har, då de sätter upp vajerräcken. De kanske tänker "Är man så jävla dum att man kör mc, så kan man fan lika bra skylla sig själv om man rasslar in i ett vajerräcke".

Att köra mc utan hjälm är ändå en ganska "snäll" form av ökat risktagande, iom att det mest är man själv som råkar illa ut om det går fel. Iofs drabbas möjligen samhället av ökade kostnader, men det är en annan diskussion.

Jag hoppas i alla fall att om jag nånsin råkar illa ut i en mc-olycka slippa höra "ditt jävla pucko, det där kan du fan ha, om du är så dum att du kör hoj". Jag skulle hellre vilja bli lite snällt omhändertagen just i det läget.
Kloka ord, min själ.

BULLENRAKET

Pölsa=president,Stiffmies ter just rules!
Gick med
13 Sep 2007
Hoj
Buell XB12ss long-08
Kloka ord, min själ.

håller med,,så om man får vara aningen kall i `känslan`så, borde dom dra snubbens sjukvårdskostnad på snutarnas lön då ("OM") dom typ preja han me flit eller nåt? men nu snackar vi ju inte riktiga stålars.. utan skattestålars!

FOLK SOM HAR ETT YRKE ATT UTÖVA MAKT BORDE LÄRA SEJ SKILJA MELLAN ATT SKADA OCH SKYDDA!:huvet Lite såndär etik/moral, rätt/fel,,eller höftar man bara o hoppas på d bästa.. Verkligen ingen som är lite förgrymmad över det inträffade? Och om en annan tror att blåbären var ute för att statuera exempel.?. ska man fundera på en ursäkt till pappablå då....
tack för ordet.

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
håller med,,så om man får vara aningen kall i `känslan`så, borde dom dra snubbens sjukvårdskostnad på snutarnas lön då ("OM") dom typ preja han me flit eller nåt? men nu snackar vi ju inte riktiga stålars.. utan skattestålars!

FOLK SOM HAR ETT YRKE ATT UTÖVA MAKT BORDE LÄRA SEJ SKILJA MELLAN ATT SKADA OCH SKYDDA!:huvet Lite såndär etik/moral, rätt/fel,,eller höftar man bara o hoppas på d bästa.. Verkligen ingen som är lite förgrymmad över det inträffade? Och om en annan tror att blåbären var ute för att statuera exempel.?. ska man fundera på en ursäkt till pappablå då....
tack för ordet.

Vad jag förstår så vet vi väl egentligen ingenting om vad som har hänt?
Eller vet du mer än vad som stått i tidningarna?
Lägg korten på bordet...

Är det någon som vet hur illa däran motorcyklisten är?
Kommer han klara sig? Eller har jag missat något...

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)

tack för ordet.

Tror alla verkligen att poliserna har prejat , ställt sig i vägen eller på värsta tänkbara sätt fått stopp på killen på hojen ? Är det så att poliser alltid har mord i sinnet o gör allt för att sätta dit en mc-åkare ? Verkar som de flesta här tar det för givet.... Skrämmande !

I teknikforumet står :

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta din hjälp i ett (1) inlägg istället för flera.

Det borde fan gälla i alla forumen... Fakta is king !

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
Verkligen ingen som är lite förgrymmad över det inträffade?
Såklart är det väldigt tråkigt, precis som alla allvarliga olyckor, men eftersom jag inte har en aning om vad som hände så väntar jag lite med att bli förgrymmad. Jag kan utan vidare komma på en drös olika troliga scenarier som placerar skulden på alla möjliga håll, men jag tycker att det är rätt respektlöst att börja spekulera hej vilt om vem som är en idiot när killen ligger och kämpar för sitt liv.

Pöbeln ska alltid ha en syndabock genast, det spelar ingen roll om det är den skyldige, bara man får någon att spy galla över. Jag spyr också gärna galla när jag vet vem jag ska spy på, men att spy lite på måfå bara för att någon kanske har gjort något fel ger mig ingen tillfredsställelse.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC