Mc-olycka

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
Han dog, så står det på sid 1 iaf.

Vad jag förstår så blev han inte dödförklarad på sjukhuset, så eftersom inget annat anges så utgår jag från att han i skrivande stund kämpar för sitt liv.
Ingen som vet något utöver det som angetts i tråden redan?

Jag undrar bara lite ödmjukt om vad en anhörig till honom skulle känna om dom råkar läsa denna tråden med alla spekulationer och raljeranden om att skylla sig själv osv.
 
Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Statistiskt sett är det många fler som kör omkull å dör med skinnställ och hjälm än som har kört omkull å dött nakna med en ful kepa på sig, så jag kommer att åka så i sommar! :tummenupp

999 av 1000 som dör på kalfjället saknar flytväst. Bli en överlevare avvänd flytväst!
 

BlueBull

Guest
Vad jag förstår så blev han inte dödförklarad på sjukhuset, så eftersom inget annat anges så utgår jag från att han i skrivande stund kämpar för sitt liv.
Ingen som vet något utöver det som angetts i tråden redan?

Jag undrar bara lite ödmjukt om vad en anhörig till honom skulle känna om dom råkar läsa denna tråden med alla spekulationer och raljeranden om att skylla sig själv osv.

Han blir juh hedrad (eh...) här å nu juh.....:rolleyes:
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag skulle gråta om det va min kusin som snott hojen.


Varför måste det hagla in intelligensbefriade inlägg på sporthoj precis varje dag?!

Jag tror av tidigare inlägg från Guw att dömma att han menar de tidigare önsketänkanden om bortgång från pöbeln på SH i samband med hojstöld då det mänskliga värdet helt tagits ut av det hämskaste brott av alla: att sno en hoj.

Dessutom är Jag ganska säker på att han inte inkluderar sig själv i denna pöbel... Det var i alla fall vad Jag fick ut av Guws korta men relevanta inlägg.
 

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Prillans Plejs
Hoj
pausar...
Har blivit kontaktad via msn av en vän till han som var med i olyckan.

Hon ber mig skriva att motorcykeln INTE var stulen, han arbetade hårt för att kunna köpa den.
Han dog 11/4.

Tydligen får de inget veta av polisen.
De undrar om någon sett något, vill få tag på vittnen för att få reda på vad som hände.


agnieszka_wolodko@msn.com

OM nån vet något som kan hjälpa dem att få reda på vad som egentligen hände så maila......


Så...nu har JAG vart en bra medmänniska för idag ! ;)
 
Last edited:

NiXX

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2006
Ort
Ö-vik
Hoj
sv1000s -06
Usch! Vad hemskt och tråkigt att höra...:tummenner

tankar går till de anhöriga
 

njelger

Guest
Har det kommit fram något nytt?
Tidningarna följer ju aldrig upp någonting.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Det man _vet_ är att en hjälmlös motorcykelförare (eller i alla fall förare av tvåhjuling) blivit överkörd av en polisbil.

Jag är ingen anhängare av konspiratrionsteorier. Men det låter inte som en olyckshändelse. Hur stor är sannolikheten att en snutbil _inte_ efterföljer en hjälmlös motorcykelförare? Liten eller hur? Hur stor är sannolikheten att föraren hamnar under polisbilen utan någon form av agressiv körning av polisen? Liten eller hur?

Det låter väldigt mycket som vållande till annan död om han inte överlever, tycker jag.

En hjälmlös motorcykelförare som bara "råkar" bli mos under en polisbil? Pyttsan.

Snutar _är_ svin. Den läggningen är ett av intagskraven till Polishögskolan. Har du varit mobbad? Bra. Har du mindervärdeskomplex? Bra. Är du kort? Bra. Är du intelligent? Inte bra. Har du empatisk förmåga? Inte bra. Kan du resonera och har kritisk förmåga? Inte bra.

Men herregud.

Har du läst ditt eget inlägg. Hur resonerar du egentligen.
Motorcykelförare har inget att göra på landsvägar och motorvägar utan hjälm.
Föraren valde att dra ut utan hjälmen och då får man vara medveten om att man faktiskt utsätter sig för livsfara. Tyvärr. Det är den hårda verklighet som kallas livet.

För övrigt finns det väl inga som helst bevis för att polisen ska ha kört över honom med flit. Det enda som är styrkt är att killen var ute och körde utan hjälm och att han av okänd anledning hamnade under polisbilen. Kanske körde han omkull alldeles själv framför polisbilen som inte hann stanna. Kanske bromsade han på sig och gled in under polisbilen som bara råkade vara just där.

För övrigt så visst finns det väl säkert rötägg inom poliskåren men den största delen av dom är faktiskt vettiga. Jag har aldrig råkat ut för att polisen varit sviniga mot mig. Men det beror kanske å andra sidan på att jag alltid varit hygglig mot dom. Dom gör bara sitt jobb.

Om ditt inlägg speglar din inställmning till polisen så kan jag tänka mig att du är allt annat än diplomatisk om du har att göra med polisen och då får du faktiskt skylla dig själv lite om dom blir jobbiga. Väljer man att vara skitdryg och ge dom skit så blir dom helt enkelt mindre benägna att vara hyggliga i onödan tillbaka.
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top