Mc-olycka

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Det man _vet_ är att en hjälmlös motorcykelförare (eller i alla fall förare av tvåhjuling) blivit överkörd av en polisbil.

Vet vi det verkligen?
Att "hamna under en bil", och att "bli överkörd av en bil" behöver inte vara riktigt samma sak.

Resten av ditt infantila resonemang tänker jag inte kommentera.
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Hur hamnade han under bilen???
Hamnade hela hojen med honom osv under bilen???
Var en här på SH som förra sommaren hamnade under häcken på en bil själv el ja bara hojen iofs men ändå. Han tappade balansen på hojen när han blev tvungen att grisnita och då fickparkerade (Kakans kommentar till honom) han under bakdäcken på bilen framför. Ingen fara med hans liv tack o lov. :)
Där var det verkligen bara en olycka????
 
Last edited:

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hos fingert
Hoj
CC Dominator
Det man _vet_ är att en hjälmlös motorcykelförare (eller i alla fall förare av tvåhjuling) blivit överkörd av en polisbil.

Jag är ingen anhängare av konspiratrionsteorier. Men det låter inte som en olyckshändelse. Hur stor är sannolikheten att en snutbil _inte_ efterföljer en hjälmlös motorcykelförare? Liten eller hur? Hur stor är sannolikheten att föraren hamnar under polisbilen utan någon form av agressiv körning av polisen? Liten eller hur?

Det låter väldigt mycket som vållande till annan död om han inte överlever, tycker jag.

En hjälmlös motorcykelförare som bara "råkar" bli mos under en polisbil? Pyttsan.

Snutar _är_ svin. Den läggningen är ett av intagskraven till Polishögskolan. Har du varit mobbad? Bra. Har du mindervärdeskomplex? Bra. Är du kort? Bra. Är du intelligent? Inte bra. Har du empatisk förmåga? Inte bra. Kan du resonera och har kritisk förmåga? Inte bra.


resonerar du vettigt ......NEJ.. nu menade jag inte poliser utan dig som jag quotar
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Starta en poll ? Hur många har nån gång åkt mer än 100 m UTAN hjälm i över 20 km/tim ?
De som svarar ja , skjuts o grävs ner direkt eftersom de bevisligen saknar en kromosom i alla fall.... o de som svarar nej helgonförklaras !
 

Vrooom

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2007
Ort
Göteborg
Hoj
1078s
Orsak och verkan

Starta en poll ? Hur många har nån gång åkt mer än 100 m UTAN hjälm i över 20 km/tim ?
De som svarar ja , skjuts o grävs ner direkt eftersom de bevisligen saknar en kromosom i alla fall.... o de som svarar nej helgonförklaras !

Det är inte ett dugg farligt att köra motorcykel utan hjälm. Möjligtvis kallt. Det som är farligt (eller farligare) är att slå sig i huvudet utan.

Det hela illustreras bra av polisens kommentar till Aftonbladet angående olyckan:

"Problemet var att han inte hade någon hjälm och det var därför han skadades så allvarligt". Ehhh, I beg to differ. Problemet är nog snarare att killen hamnat under en av polisens bilar. Hade han inte gjort det hade han inte behövt hjälm. Orsak och verkar och sådana där jobbiga saker.

"Problemet var att han hamnade framför mynningen och det var därför han skadades så allvarligt" sa polismannen med den rykande pistolen.
 

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Örebro
Hoj
Ducati MS 1100S
Starta en poll ? Hur många har nån gång åkt mer än 100 m UTAN hjälm i över 20 km/tim ?
De som svarar ja , skjuts o grävs ner direkt eftersom de bevisligen saknar en kromosom i alla fall.... o de som svarar nej helgonförklaras !

Mja. Åkte tre år utan hjälm nästan varje dag. Visserligen "bara" på moppe men det var långt före hjälmlagen och ingen hade en tanke på att skydda skallen. Tiderna förändras och vi blir klokare.
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Det är inte ett dugg farligt att köra motorcykel utan hjälm. Möjligtvis kallt. Det som är farligt (eller farligare) är att slå sig i huvudet utan.

Det hela illustreras bra av polisens kommentar till Aftonbladet angående olyckan:

"Problemet var att han inte hade någon hjälm och det var därför han skadades så allvarligt". Ehhh, I beg to differ. Problemet är nog snarare att killen hamnat under en av polisens bilar. Hade han inte gjort det hade han inte behövt hjälm. Orsak och verkar och sådana där jobbiga saker.

"Problemet var att han hamnade framför mynningen och det var därför han skadades så allvarligt" sa polismannen med den rykande pistolen.
Fast då kan man ju lika gärna säga att problemet är att killen gick ut hemifrån och satte sig på en MC. Hade han suttit hemma så hade han knappast kunnat hamna under polisbilen ;)
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Det är inte ett dugg farligt att köra motorcykel utan hjälm. Möjligtvis kallt. Det som är farligt (eller farligare) är att slå sig i huvudet utan.

Det hela illustreras bra av polisens kommentar till Aftonbladet angående olyckan:

"Problemet var att han inte hade någon hjälm och det var därför han skadades så allvarligt". Ehhh, I beg to differ. Problemet är nog snarare att killen hamnat under en av polisens bilar. Hade han inte gjort det hade han inte behövt hjälm. Orsak och verkar och sådana där jobbiga saker.

"Problemet var att han hamnade framför mynningen och det var därför han skadades så allvarligt" sa polismannen med den rykande pistolen.

Du är bara för mkt.......:confused: OM jag springer in på startbanan framör en av SASs kärror och dör är det SAS problem eller mitt. Det farliga är ju inte att springa utan att de kör på mig :näsblod

:tummenupp
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Snillen spekulerar...

Nu ska vi sammanfatta tråden här.

1. Killen som körde var en drogpåverkad invandrare och hade snott hojen.
2. Han var förmodligen världens mest korkade MC-tjuv för han körde utan hjälm.
3. Polisen borde ha NakCSKåtT DirEKcT!!11 för han körde över motorcyklisten med flit!
4. Alla poliser är mördare som mer än gärna skulle köra över motorcyklister om de fick chansen.

Känns skönt att sporthojs experter har talat.

Vi borde kanske starta en ny tråd i sann sporthojsanda där vi kritiserar folk som klotar? Om man klotar måste man ju vara precis dum i huvudet för att man inte känner till sina eller hojens begränsningar? Tar man dessutom ut det på försäkringen förstör man ju för alla andra här inne som är världsmästare och aldrig någonsin kommer klota.

Det krävs inte mycket för att en tråd ska spåra ur helt på det här forumet. Tänk tillbaka på tråden om Fredrika Hillerviks uttalande om motorcyklister.
 

Tommy.exe

Guest
Några nya uppgifter på vad det är som faktiskt skett?

Men jag måste säga att jag känner mig lite illa till mods över hur en del människor resonerar här på forumet. Verkar som att folk glädjs och finner nån slags sjuk tillfredställelse i att folk skadar sig/omkommer när dom hittat på nåt korkat. Man FÅR göra korkade saker utan att folk ska behöva önska livet ur en... det är en del av att vara människa, växa som människa och mogna. Vissa överpretentiösa, självgoda, skenheliga as tycker tydligen att fortkörning är ett av dom grövsta brotten man kan begå. Tonen i lynchmobben är ofta värre än vad man kan tänka sig att den var om man diskuterade gruppvåldtäkter eller pedofili.... och då ska det vara sporthojsfolk som hänger här. Denna totala avsaknad av empati från vissa håll....DET skrämmer mig.
 

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Det är inte ett dugg farligt att köra motorcykel utan hjälm. Möjligtvis kallt. Det som är farligt (eller farligare) är att slå sig i huvudet utan.

Det hela illustreras bra av polisens kommentar till Aftonbladet angående olyckan:

"Problemet var att han inte hade någon hjälm och det var därför han skadades så allvarligt". Ehhh, I beg to differ. Problemet är nog snarare att killen hamnat under en av polisens bilar. Hade han inte gjort det hade han inte behövt hjälm. Orsak och verkar och sådana där jobbiga saker.

Men...är du inte läskunnig? :va
Vad i denna mening är det du inte förstår?
"Problemet var att han inte hade någon hjälm och det var därför han skadades så allvarligt"

Du antar bara att polisen har kört över killen pga olika anledningar, tänk om det var så att killen bromsade på sig och gled in under polisbilen...

Verkar ju som att du lever med ett fastlimmat hushållspappersrör för var öga...
 

NiXX

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2006
Ort
Ö-vik
Hoj
sv1000s -06
Det kan ju vara så att poliserna är för chockade för att höras ännu. Troligtvis den mest sannolika anledningen...
Ha lite medlidande med den som blev överkörd samt även de som körde på. Ingen av dom mår nog bra idag. Visserligen gissar jag vem som kämpar mest, men ändå...

Får väl hoppas att det är den anledningen, annars är min erfarenhet att när det är olyckor av denna grad när det inte är säkert om den olycksdrabbade överlever eller ej så brukar polisen i vanliga fall vara väldigt snabba med att höra de inblandade. Sen har jag stort medlidande, skrev att jag verkligen hoppades att killen vaknar upp igen! ...men det glömde du tydligen att citera... :va
 

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
Det man _vet_ är att en hjälmlös motorcykelförare (eller i alla fall förare av tvåhjuling) blivit överkörd av en polisbil.

Jag är ingen anhängare av konspiratrionsteorier. Men det låter inte som en olyckshändelse. Hur stor är sannolikheten att en snutbil _inte_ efterföljer en hjälmlös motorcykelförare? Liten eller hur? Hur stor är sannolikheten att föraren hamnar under polisbilen utan någon form av agressiv körning av polisen? Liten eller hur?

Det låter väldigt mycket som vållande till annan död om han inte överlever, tycker jag.

En hjälmlös motorcykelförare som bara "råkar" bli mos under en polisbil? Pyttsan.

Snutar _är_ svin. Den läggningen är ett av intagskraven till Polishögskolan. Har du varit mobbad? Bra. Har du mindervärdeskomplex? Bra. Är du kort? Bra. Är du intelligent? Inte bra. Har du empatisk förmåga? Inte bra. Kan du resonera och har kritisk förmåga? Inte bra.


Vållande till annans död? Hmm ja det kan bli svårt om man inte är vållande men det får ju utredningen visa. Kan lika gärna varit olyckliga omständigheter bakom som gjort detta=olycka och inget straffansvar.

Jag är inget svin,har inte varit mobbad,är över medellängd,ganska intelligent om jag får säga själv och besitter en hel del empati om du frågar vänner och kollegor och ändå är jag polis. Stolt sådan med. Snälla ge mig tillbaka sporthoj som det var för några år sedan.
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Jag tror jag vet vad som hänt.
Killen sitter på sin gamla tokslöa offroadhoj och får snutjag.
Han inser snabbt att han inte har en chans att köra ifrån så han kör det gamla moppeknepet "kasta hjälmen så får polisen inte jaga".
Snutarna blir då tokdesperata eftersom att dom fått avbryta en miljon jakter pga detta gamla guldknep och kör då helt enkelt över killen i en vansinnesutbrott.
ja när jag tänker efter så måste det va så det har skett :D
 

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Har missat när denna tråd spårade, även om jag tidigare började lite med att jag ansåg att det var brottsligt att köra över en hojåkare, med eller utan hjälm. Det jag tyvärr anser ofta är anmärkningsvärt (även om Nova säkert inte håller med) är att polisen aldrig gör fel. Min bästa tjejkompis är polis, vi träffade varandra när vi jobbade som ordningsvakter, och en sak har jag sett med egna ögon, poliser (och ov) håller varandra om ryggen. Om, och jag menar om, (som i OM, alltså inte säkert, eventuellt) poliserna orsakade denna olycka anser jag det vara brottsligt. Vad fick jag nu denna befängda idé ifrån? Jo, för att alla uppgifter gick isär, inledningsvis var det prat om att polisbilen åkte efter, sedan stod den still. Å andra sidan, stod den still, varför behövde de två poliserna i bilen som han åkte under hjälp av krishanterare, men inte alla andra i trafikkontrollen som befann sig på platsen. Jag bara undrar... Jag hatar på inget sätt poliser dock, de fyller sin funktion (oftast), och det är bra att någon vill göra skitjobbet för låg lön, men som sagt, har de gjort fel anser jag att de ska straffas.... OM!
 

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hos fingert
Hoj
CC Dominator
Vållande till annans död? Hmm ja det kan bli svårt om man inte är vållande men det får ju utredningen visa. Kan lika gärna varit olyckliga omständigheter bakom som gjort detta=olycka och inget straffansvar.

Jag är inget svin,har inte varit mobbad,är över medellängd,ganska intelligent om jag får säga själv och besitter en hel del empati om du frågar vänner och kollegor och ändå är jag polis. Stolt sådan med. Snälla ge mig tillbaka sporthoj som det var för några år sedan.


men ush att du ens vågar uttala dig i denna tråden , du är ju ett svin utan dess like och skulle du träffa på mig på motorcykel så skulle du ju göra vad som helst för att ha ihjäl mig och sedan hävda att det var en olycka.....

det måste vara så , för det har jag läst på sporthoj
 

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
Har missat när denna tråd spårade, även om jag tidigare började lite med att jag ansåg att det var brottsligt att köra över en hojåkare, med eller utan hjälm. Det jag tyvärr anser ofta är anmärkningsvärt (även om Nova säkert inte håller med) är att polisen aldrig gör fel. Min bästa tjejkompis är polis, vi träffade varandra när vi jobbade som ordningsvakter, och en sak har jag sett med egna ögon, poliser (och ov) håller varandra om ryggen. Om, och jag menar om, (som i OM, alltså inte säkert, eventuellt) poliserna orsakade denna olycka anser jag det vara brottsligt. Vad fick jag nu denna befängda idé ifrån? Jo, för att alla uppgifter gick isär, inledningsvis var det prat om att polisbilen åkte efter, sedan stod den still. Å andra sidan, stod den still, varför behövde de två poliserna i bilen som han åkte under hjälp av krishanterare, men inte alla andra i trafikkontrollen som befann sig på platsen. Jag bara undrar... Jag hatar på inget sätt poliser dock, de fyller sin funktion (oftast), och det är bra att någon vill göra skitjobbet för låg lön, men som sagt, har de gjort fel anser jag att de ska straffas.... OM!

Poliser gör fel. Och är så fallet så ska de självklart straffas som vilken person somhelst.

men ush att du ens vågar uttala dig i denna tråden , du är ju ett svin utan dess like och skulle du träffa på mig på motorcykel så skulle du ju göra vad som helst för att ha ihjäl mig och sedan hävda att det var en olycka.....

det måste vara så , för det har jag läst på sporthoj

Hehe ja det har du rätt i :D

Måste även tillägga att min bild är från en avstängd väg innan folk börjar fråga om min dubbelmoral :)
 
Last edited:

Ess2

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
Flera
Får väl hoppas att det är den anledningen, annars är min erfarenhet att när det är olyckor av denna grad när det inte är säkert om den olycksdrabbade överlever eller ej så brukar polisen i vanliga fall vara väldigt snabba med att höra de inblandade. Sen har jag stort medlidande, skrev att jag verkligen hoppades att killen vaknar upp igen! ...men det glömde du tydligen att citera... :va


Jag skrev bara av egen erfarenhet från en annan olycka då polisen satt på "kammaren" och skrev förhörsprotokoll som angavs som vidimerade, person som skulle ha blivit förhörd kände inte igen mycket av det som stod i protokollet, polisen har sedan medgett att utredningen var av "så låg kvalitet att den inte kunde ligga till underlag för bedömning för beslut om förundersökning" polisen beklagade och skulle vidtaga åtgärder så att detta inte skulle ske i fortsättningen
Det framkom att polisen lämnade felaktiga och vilseledande uppgifter, undanhöll bevis mm så jag är tveksam till vissa polisers kompetens
det tråkiga är att kårandan skyddar dessa
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top