Helt otroligt att så få kan ha så många så förutfattade meningar!
Ingen här VET vad som egentligen hände. Han på hojen kan ha kört mot rött, och av en ren slump var det en polisbil som fick ta smällen. Eller som nån sa, polisen blev nyfikna och då fick han panik. Eller så klantade sig poliserna, dom är människor dom också. Är det någon här inne som aldrig har gjort fel, någonsin? Nej, just det!
Jag gillar att köra för fort i trafiken, nån annan dumhet har jag säkert också gjort, och jag vill inte ha böter för det, eller bli av med mitt körkort så klart. Men jag väljer mina ställen, och jag vill faktiskt att snuten tar dom som verkligen kör vårdslöst, 100 knyck utanför dagis, använder andra bilar som slalomportar med sin lastbil, eller dom som sveper en kvarting och sen tar bilen hem, eller till jobbet, eller tom på jobbet! Eller dom poliser som tar våldtäktsmän, griper folk för misshandel, inbrott, hojstölder mm. Det är ju för min säkerhets skull dom gör det. Jag betalar faktiskt deras lön med min skatt, och då ska dom ju göra sitt jobb också. Man kan inte dra alla över en kam och automatiskt hata alla snutar, i synnerhet när man gnäller på dom som generellt sett hatar alla hojåkare.
Jag har träffat många trevliga poliser, både i och utanför tjänsten, både när jag har varit olaglig och när jag har stannat för rutinkontroller. Dom har ju bara gjort sitt jobb. Jag har träffat en del idioter också, och visst, det är av nån förbannad anledning lättare att minnas dom
Gå på en fest, med 100 glada människor. Alla uppför sig perfekt, glada å goa, men en spyr på bardisken, ber bartendern dra åt helvete å blir utslängd. Vem minns ni?
OM det nu var en stulen hoj, då är det ju bra att han åker dit. OM det var en laglig hoj, men han körde utan hjälm, ja, då drar han ner oss andra och ska ha sitt straff. OM polisen klantade sig ska dom få sitt straff. Eller båda två om båda klantade sig.