Mc-olycka

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
Och varför har de inte blivit hörda än?

Om det hade varit någon annan än polisen som kört över honom så hade de väl hunnit förhöra personerna som kört på motorcyklisten 3 gånger vid det här laget...

Poliserna hittar väl på någon bra historia om det inte finns så många civila vittnen... :näsblod
Det kan ju vara så att poliserna är för chockade för att höras ännu. Troligtvis den mest sannolika anledningen...
Ha lite medlidande med den som blev överkörd samt även de som körde på. Ingen av dom mår nog bra idag. Visserligen gissar jag vem som kämpar mest, men ändå...
 

IronMike

Guest
Jag fattar inte hur alla kan ta för givet att polisen gjort fel, att polisen är svin och kört över en oskyldig motorcyklist? :va

Han har antingen kört en stulen hoj, eller på tok för fort..annars uppstår inte sådana här situationer.

Ingen dör oskyldigt i laglig fart, så är det.
 

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
Ingen här skulle gråta om det visade sig vara en hojtjuv på en nysnodd motorcykel!

Jag skulle gråta om det va min kusin som snott hojen.


Varför måste det hagla in intelligensbefriade inlägg på sporthoj precis varje dag?!

Om det är en sporthoj, och killen kör utan hjälm? Då sätter jag 100 spänn på att det itne var ägaren på cykeln. Om så är fallet, låt han ligga. Lägg inte skattepengar på fanskapet. Av statistiken att säga, så var han säkert inte svensk heller.

Till er alla som inte tycker att det är rätt att säga & tycka som jag gör. Skit ner er, jag önskar mer än gärna döden åt den som stjäl min eller andras egendomar.

Nobelpriset lär dimpa ner i din brevlåda vilken dag som helst nu.
 
Last edited:

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Hmmm, vem av er skulle ge sig ut och köra utan hjälm en kväll i månadsskiftet mars/april?
Varför gör man det?
 

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
En liten provkörning efter lite justeringar eller precis vad fan som hellst egentligen...

Hmmm, vem av er skulle ge sig ut och köra utan hjälm en kväll i månadsskiftet mars/april?
Varför gör man det?



Helt otroligt vad det skjuts från höften alltså! Han vad idiot, tjuv, full, drogpåverkad, OCH SÅ ÄR DET!!!

Tagga ner lite och invänta fakta istället :tummenupp
 

njelger

Guest
En liten provkörning efter lite justeringar eller precis vad fan som hellst egentligen...

Helt otroligt vad det skjuts från höften alltså! Han vad idiot, tjuv, full, drogpåverkad, OCH SÅ ÄR DET!!!

Tagga ner lite och invänta fakta istället :tummenupp

Tagga ner lite.
 

sticke

drygare än yes...
Gick med
23 May 2006
Ort
H-Town
Hoj
F4 Izzle
Jag fattar inte hur alla kan ta för givet att polisen gjort fel, att polisen är svin och kört över en oskyldig motorcyklist? :va

Han har antingen kört en stulen hoj, eller på tok för fort..annars uppstår inte sådana här situationer.

Ingen dör oskyldigt i laglig fart, så är det.

annars e det fint väder på planeten du bor på? kan va det dummaste jag hört... :confused:

tack för mig!
 
Last edited:

Turture

Naken,blästrad och skitsur.
Gick med
18 May 2003
Ort
Landvetter
Hoj
Fireblade 929RR,Husaberg 350,xt660-07.
Han har antingen kört en stulen hoj, eller på tok för fort..annars uppstår inte sådana här situationer.

Ingen dör oskyldigt i laglig fart, så är det.
Tillhör man den oskyldiga skaran om man är korkad? Om inte, sälj hojen,du är i riskzonen.
Försöker tyda nån form av ironi i ditt inlägg men lyckas inte.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Det är en hel del fina slutledningar om vem som gjort fel i den här tråden.

Jag utgår ifrån att polisen inte med flit satsat på att köra över honom. Dom flesta poliser är inte riktigt så elaka/onda.
Huruvida killen körde en stulen hoj, var invandrare eller något annat skiter jag högaktningsfullt i.

Han var ute och körde utan hjälm. Kör man motorcykel utan hjälm så ber man faktiskt om trubbel. För den är den enskilt viktigaste säkerhetsutrustningen en MC-förare har.

Ett tänkbart scenario är ju att Puckot varit ute och börnat utan hjälm och polisen fått syn på honom och bestämt sig för att stoppa honom och lagt sig bakom och signalerat med blåljusen. Killen har fått panik och försökt dra och på något sätt lyckats köra omkull framför polisbilen som inte hunnit bromsa.

Det är ju inte jakt förrän någon försöker smita och polisen bestämmer sig för att ta upp jakten. Att dom försöker stoppa någon räknas inte som jakt.

Jag tycker litegrann att snubben får skylla sig själv. (Ja, jag skriver snubben för tydligen så är kvinnor kraftigt underrepresenterade i sånt här.) Han var ute och körde utan hjälm. Det är riktigt puckat.
Fast han har antagligen fått ett ganska hårt straff för det redan. Förhoppningsvis har han lärt sig något om han nu frisknar till.
 

njelger

Guest
Tillhör man den oskyldiga skaran om man är korkad? Om inte, sälj hojen,du är i riskzonen.
Försöker tyda nån form av ironi i ditt inlägg men lyckas inte.

Jag har inte riktigt koll på statistsiken men eftersom du verkar väldigt säker på din sak har jag en fråga;

Hur många dör i krock med polis i laglig fart på egen hoj? Inskränkta & korkade jag tror det är ganska få.

Huruvida killen körde en stulen hoj [...] skiter jag högaktningsfullt i.

Han var ute och körde utan hjälm. Kör man motorcykel utan hjälm så ber man faktiskt om trubbel.

Intressant slutledning. stulen hoj inga probs?
 
Last edited:

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
Ännu en spekulationstråd där det slutar med att invandrare är tjuvar , polisen är svin o motorcyklister har all rätt i världen eftersom de står utanför lagen. Tror man varit med lite för länge på SH.... Känns som en förutsägbar kopia på "Rocky" eller nåt......:rolleyes:

är invandrarna inte det,vi har noll brottsstatistik i villa området vi bor i nu igen efter att den enda "intergrerade "familjen åkt därifrån,förresten det var då den första grejen hände där,3 dar efter de flyttat dit.
polisen är svin,ska man reprentsentera lagen så ska man följa,även om den är helt tokig emellanåt.
väljer du som männniska att stå över lagen så får du stå för konsekvenserna för detta:ex:snor en mc och kraschar,skyll dig.kör för fort tappar kontrollen,skyll dig kort sagt vanligt sunt förnuft.
detta innebär att polisen inte får ex köra ner dig,jaga dig till världens ände för att dra ut spik etc...

tror dock inte han spann med motorcyklen stillastående och hamnade under bilen.....
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Jag har inte riktigt koll på statistsiken men eftersom du verkar väldigt säker på din sak har jag en fråga;

Hur många dör i krock med polis i laglig fart på egen hoj? Inskränkta & korkade jag tror det är ganska få.



Intressant slutledning. stulen hoj inga probs?

Jag menade inte att det var OK att stjäla en hoj. Det jag menade var att eftersom han var ute och körde utan hjälm så hade han redan kvalificerat sig som riktigt korkad. Det behövs inte mer än att han kör utan hjälm för att jag ska tycka att han får skylla sig själv. Om han dessutom är utan körkort och körde en stulen hoj så är det bara grädde på moset.

Tyvärr så får väl jag vara med och betala hans rehab. Det har jag inte lust med.
 

Turture

Naken,blästrad och skitsur.
Gick med
18 May 2003
Ort
Landvetter
Hoj
Fireblade 929RR,Husaberg 350,xt660-07.
Jag har inte riktigt koll på statistsiken men eftersom du verkar väldigt säker på din sak har jag en fråga;

Hur många dör i krock med polis i laglig fart på egen hoj? Inskränkta & korkade jag tror det är ganska få.
Läs om ironmikes inlägg och försök förstå vad jag och ett par till reagerade på.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Helt otroligt att så få kan ha så många så förutfattade meningar! :va

Ingen här VET vad som egentligen hände. Han på hojen kan ha kört mot rött, och av en ren slump var det en polisbil som fick ta smällen. Eller som nån sa, polisen blev nyfikna och då fick han panik. Eller så klantade sig poliserna, dom är människor dom också. Är det någon här inne som aldrig har gjort fel, någonsin? Nej, just det!
Jag gillar att köra för fort i trafiken, nån annan dumhet har jag säkert också gjort, och jag vill inte ha böter för det, eller bli av med mitt körkort så klart. Men jag väljer mina ställen, och jag vill faktiskt att snuten tar dom som verkligen kör vårdslöst, 100 knyck utanför dagis, använder andra bilar som slalomportar med sin lastbil, eller dom som sveper en kvarting och sen tar bilen hem, eller till jobbet, eller tom på jobbet! Eller dom poliser som tar våldtäktsmän, griper folk för misshandel, inbrott, hojstölder mm. Det är ju för min säkerhets skull dom gör det. Jag betalar faktiskt deras lön med min skatt, och då ska dom ju göra sitt jobb också. Man kan inte dra alla över en kam och automatiskt hata alla snutar, i synnerhet när man gnäller på dom som generellt sett hatar alla hojåkare.
Jag har träffat många trevliga poliser, både i och utanför tjänsten, både när jag har varit olaglig och när jag har stannat för rutinkontroller. Dom har ju bara gjort sitt jobb. Jag har träffat en del idioter också, och visst, det är av nån förbannad anledning lättare att minnas dom :huvet Gå på en fest, med 100 glada människor. Alla uppför sig perfekt, glada å goa, men en spyr på bardisken, ber bartendern dra åt helvete å blir utslängd. Vem minns ni? :7peta
OM det nu var en stulen hoj, då är det ju bra att han åker dit. OM det var en laglig hoj, men han körde utan hjälm, ja, då drar han ner oss andra och ska ha sitt straff. OM polisen klantade sig ska dom få sitt straff. Eller båda två om båda klantade sig.
 

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Oavsett, så är det alltid tragiskt när en olycka sker, och med personskador som följd.

Det blir inte mindre tragiskt när det dessutom blir svåra personskador.
 

Mindtwist

Inte så ny...
Gick med
10 Dec 2007
Ort
Vendelsö
Hoj
Buell XB9R Firebolt -03
Helt otroligt att så få kan ha så många så förutfattade meningar! :va

Ingen här VET vad som egentligen hände. Han på hojen kan ha kört mot rött, och av en ren slump var det en polisbil som fick ta smällen. Eller som nån sa, polisen blev nyfikna och då fick han panik. Eller så klantade sig poliserna, dom är människor dom också. Är det någon här inne som aldrig har gjort fel, någonsin? Nej, just det!
Jag gillar att köra för fort i trafiken, nån annan dumhet har jag säkert också gjort, och jag vill inte ha böter för det, eller bli av med mitt körkort så klart. Men jag väljer mina ställen, och jag vill faktiskt att snuten tar dom som verkligen kör vårdslöst, 100 knyck utanför dagis, använder andra bilar som slalomportar med sin lastbil, eller dom som sveper en kvarting och sen tar bilen hem, eller till jobbet, eller tom på jobbet! Eller dom poliser som tar våldtäktsmän, griper folk för misshandel, inbrott, hojstölder mm. Det är ju för min säkerhets skull dom gör det. Jag betalar faktiskt deras lön med min skatt, och då ska dom ju göra sitt jobb också. Man kan inte dra alla över en kam och automatiskt hata alla snutar, i synnerhet när man gnäller på dom som generellt sett hatar alla hojåkare.
Jag har träffat många trevliga poliser, både i och utanför tjänsten, både när jag har varit olaglig och när jag har stannat för rutinkontroller. Dom har ju bara gjort sitt jobb. Jag har träffat en del idioter också, och visst, det är av nån förbannad anledning lättare att minnas dom :huvet Gå på en fest, med 100 glada människor. Alla uppför sig perfekt, glada å goa, men en spyr på bardisken, ber bartendern dra åt helvete å blir utslängd. Vem minns ni? :7peta
OM det nu var en stulen hoj, då är det ju bra att han åker dit. OM det var en laglig hoj, men han körde utan hjälm, ja, då drar han ner oss andra och ska ha sitt straff. OM polisen klantade sig ska dom få sitt straff. Eller båda två om båda klantade sig.

:tummenupp vettigt inlägg i den vanliga sh debatten....
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
detta innebär att polisen inte får ex köra ner dig,jaga dig till världens ände för att dra ut spik etc...
Jo, faktiskt så får dom det. Det får vi vanliga dödliga också. Du får dels använda nödvärn, står nån med k-pist och skjuter omkring sig har du all rätt att köra omkull honom. Men inte om han står å kastar snöboll, då blir det nödvärnsexcess.
Dels får du även utöva befogat våld för att undvika personskada på annan, eller större skada på egendom, värn. Tex du hittar en våldtäktsman in action, då får du, trots att det inte är dig han våldtar, brotta ner honom och gripa honom, eftersom fängelse finns med på straffskalan.
Men du ska ha jävligt torrt på fötterna innan du kör över någon! :fakta
Samma lagar gäller självklart för poliser, dom får inte ta i med mer våld än nöden kräver. Dom är dessutom hårdare granskade, eftersom dom dels har utbildning i själva våldsutövandet, och dessutom har kännedom om lagarna och reglerna för det. Det har ju inte vi andra.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top