MC påkörd vid polisjakt -Årsta

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Ionizer skrev:
2151612 Jag gissar på att poliserna blir åtalade, dom borde ha låtit idioterna sno bilen ifred..

Eller är det inte så det brukar gå?

Vad skulle du föredra igentligen om det var din bil som vart snodd? Att polisen jagar och riskerar några oskyldiga liv för att fånga tjuvarna, eller att dom låter tjuvarna åka så försäkringsbolaget "löser" brottet?
Ja hemska tanke att polisen skulle försöka hindra ett brott,
då kan ju någon skada sig, nä vi gräver ner oss och är rädda för alla småbusar,
tittar man inte på dom och låter dom ta vad dom vill ha så kanske dom försvinner.

:kocko

man blir så trött på skiten.
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Fucking otroligt!

Den gripne mannen är misstänkt för bilstöld och för obehörigt avvikande från olycksplats, så kallad smitning. :mad: :mad: :mad:
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Ge polisen en 700 hk hummer så dom kan ta o köra ikapp och över idioterna i bilen.
Bara att prejja dom av vägen så fort tillfälle ges.
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Jag har bott i högdalen. Hela tiden olika försök till inbrott, slangning, bilstereostöld, krashad ruta, avdragen antenn plus allt annat ni kan tänka er... Jag bodde där ett år, fick skrota bilen (sanning). Sen kom polaren förbi och stannade över natten, då vart hans bil snodd också, hittade den inne på södermalm...

Så jo, det bor bara idioter i bögdalen/snösätra/rågsved/bandhagen... Nästan.

Sen var det en vardaglig syn med bilar ståendes på mjölkbackar, oftast bmw med lm-fälgar... Heeela tiden nya störda saker man såg där.


Synd om kvinnan, hoppas dom hittar dom andra, hoppas dom får hårt straff. Hoppas...
 

sjööman

Sjööbuse
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Stockholm / Högdalen så klart!
Hoj
Ktm Duke -02a med Sebring.
Zana skrev:
2152097 Jag har bott i högdalen. Hela tiden olika försök till inbrott, slangning, bilstereostöld, krashad ruta, avdragen antenn plus allt annat ni kan tänka er... Jag bodde där ett år, fick skrota bilen (sanning). Sen kom polaren förbi och stannade över natten, då vart hans bil snodd också, hittade den inne på södermalm...

Så jo, det bor bara idioter i bögdalen/snösätra/rågsved/bandhagen... Nästan.

Sen var det en vardaglig syn med bilar ståendes på mjölkbackar, oftast bmw med lm-fälgar... Heeela tiden nya störda saker man såg där.


Synd om kvinnan, hoppas dom hittar dom andra, hoppas dom får hårt straff. Hoppas...

Säg någon förort som det inte sker skit med bilar etc. Och precis den hittades på södermalm. Var någon söder tomte som inte ville ta tricken hem...
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
sjööman skrev:
2152141 Säg någon förort som det inte sker skit med bilar etc. Och precis den hittades på södermalm. Var någon söder tomte som inte ville ta tricken hem...


Ey, Högdalen är och kommer kanske alltid vara Rågsveds mest brottsdrabbade kusin, andra förorter kommer inte i närheten i brottsstatistiken. :felämne
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Zana skrev:
2152097 Jag har bott i högdalen. Hela tiden olika försök till inbrott, slangning, bilstereostöld, krashad ruta, avdragen antenn plus allt annat ni kan tänka er... Jag bodde där ett år, fick skrota bilen (sanning). Sen kom polaren förbi och stannade över natten, då vart hans bil snodd också, hittade den inne på södermalm...

Så jo, det bor bara idioter i bögdalen/snösätra/rågsved/bandhagen... Nästan.

Sen var det en vardaglig syn med bilar ståendes på mjölkbackar, oftast bmw med lm-fälgar... Heeela tiden nya störda saker man såg där.


Synd om kvinnan, hoppas dom hittar dom andra, hoppas dom får hårt straff. Hoppas...

Och jag vet folk som bott i Högdalen i 30 år utan att ha varit med om nånting..... Det är ju knappast skötsamma familjefädrar som går ut och slangar bilar eller hur. Det finns missbrukare som har den största delen i detta problem. En missbrukare måste ju får ihop X antal tusenlappar per dag för sitt missbruk. Högdalen är tyvärr lite av en samlingsplats för dessa och det betyder ju inte att alla bor i området. Då kan man ju säga att det bara är brottslingar som bor runt Stureplan eftersom det sker en hel del brott i området och Polisen kommer ha en speciell bil där under sommaren där folk kan anmäla saker och ting, så mycket brott händer där. Valhallavägen har ett stort antal bilstölder, har för mig att det är bland den mest bilstöld-tätaste i Sverige, alltså är det bara biltjuvar som bor på Östermalm eller hur??
citat: "försök till inbrott, slangning, bilstereostöld, krashad ruta, avdragen antenn plus allt annat ni kan tänka er..."
Har aldrig hört om något liknande, undrar om du inte var osams med nån :arsele Lås in missbrukarna för gott så försvinner en stor del av problemen. :)
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
DaPirate skrev:
2152161 Och jag vet folk som bott i Högdalen i 30 år utan att ha varit med om nånting..... Det är ju knappast skötsamma familjefädrar som går ut och slangar bilar eller hur. Det finns missbrukare som har den största delen i detta problem. En missbrukare måste ju får ihop X antal tusenlappar per dag för sitt missbruk. Högdalen är tyvärr lite av en samlingsplats för dessa och det betyder ju inte att alla bor i området. Då kan man ju säga att det bara är brottslingar som bor runt Stureplan eftersom det sker en hel del brott i området och Polisen kommer ha en speciell bil där under sommaren där folk kan anmäla saker och ting, så mycket brott händer där. Valhallavägen har ett stort antal bilstölder, har för mig att det är bland den mest bilstöld-tätaste i Sverige, alltså är det bara biltjuvar som bor på Östermalm eller hur??
citat: "försök till inbrott, slangning, bilstereostöld, krashad ruta, avdragen antenn plus allt annat ni kan tänka er..."
Har aldrig hört om något liknande, undrar om du inte var osams med nån :arsele Lås in missbrukarna för gott så försvinner en stor del av problemen. :)


Det är klart att det är missbrukarna som ställer till det, och lika klart är att de inte alla bor där, men vad hjälper de då? Problemen finns ju där och Högdalen har varit center of crime sedan sjuttiotalet, så är det bara. Att högdalen är ett rövhål är allmänt känt i alla kringliggande förorter sedan länge.

Jag tillbringade mycket tid där förr och det är lika jävligt där som i Rågsved, bagarmossen och Skarpnäck. Vill du försvara Högdalen? Välj ditt vapen... :näsblod
 

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati 1198S Corse
sjööman skrev:
2152141 Säg någon förort som det inte sker skit med bilar etc. Och precis den hittades på södermalm. Var någon söder tomte som inte ville ta tricken hem...

Jag är från fina Saltsjöbaden och har gått i skola i fashionabla Danderyd, där händer det aldrig några brott om det inte är någon från Högdalen som kommit vilse och måste sno en av våra fina bilar för att kunna ta sig hem...
 
Last edited:

dsoders2

kronisk
Gick med
12 Apr 2005
Ort
GBG
Hoj
zx9r-01
Hoztic skrev:
2151382 Som sagt, hästtjuvar hängde man :mad:
Nu för tiden hänger man ut brottsoffren i tidningarna, och sen skyddas förövarna, för att det sitter nån jävla psykolog å yrar om taskig barndom, dålig potträning å fan vet vad, å pekar ut dom som offer, å vill att man ska tycka synd om dom, för att dom har det svårt! Helt jävla otroligt!
Jag har den fullaste förståelse för beväpnade medborgargarden som gör processen kort med diverse slödder! :Bugar

Brottsligheten borde ju nästan utrotas om man skulle införa utredning av familj m.m. innan man fick tillstånd att skaffa barn... inga dåliga uppväxter inga kriminella... låter lite som psykologerna tappat verklighetsuppfattningen (men det stämmer säkert till viss del)
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Chronic skrev:
2152185 Det är klart att det är missbrukarna som ställer till det, och lika klart är att de inte alla bor där, men vad hjälper de då? Problemen finns ju där och Högdalen har varit center of crime sedan sjuttiotalet, så är det bara. Att högdalen är ett rövhål är allmänt känt i alla kringliggande förorter sedan länge.

Jag tillbringade mycket tid där förr och det är lika jävligt där som i Rågsved, bagarmossen och Skarpnäck. Vill du försvara Högdalen? Välj ditt vapen... :näsblod

ÖVERLEVNADSGUIDE HÖGDALEN:

*Bilen blir alltid förstörd om du ställer den i Högdalen!
*Det står alltid bilar överallt uppallade på Mjölkbackar med borttagna fälgar!
*Frågar någon dig något i Högdalen, svara inte, fortsätt gå utan att vända dig om, du blir nedslagen om du konfonterar någon i Högdalen!
*Vistas aldrig utomhus efter 19.30 i Högdalen!
*94% av invånarna i Högdalen bär kniv!
*91% av invånarna i Högdalen är missbrukare!
*Om någon går med händerna i fickan, håll dig långt från denna person, det är sannolikt en handgranat han/hon har i fickan!
*85% av ungdomarna har lekt med riktiga automatgevär!
*Högdalen liknar mestadels en krigszon!

VÄLKOMMEN TILL UNDERBARA HÖGDALEN!
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
DaPirate skrev:
2152324 ÖVERLEVNADSGUIDE HÖGDALEN:

*Bilen blir alltid förstörd om du ställer den i Högdalen!
*Det står alltid bilar överallt uppallade på Mjölkbackar med borttagna fälgar!
*Frågar någon dig något i Högdalen, svara inte, fortsätt gå utan att vända dig om, du blir nedslagen om du konfonterar någon i Högdalen!
*Vistas aldrig utomhus efter 19.30 i Högdalen!
*94% av invånarna i Högdalen bär kniv!
*91% av invånarna i Högdalen är missbrukare!
*Om någon går med händerna i fickan, håll dig långt från denna person, det är sannolikt en handgranat han/hon har i fickan!
*85% av ungdomarna har lekt med riktiga automatgevär!
*Högdalen liknar mestadels en krigszon!

VÄLKOMMEN TILL UNDERBARA HÖGDALEN!


Sådär, nu har du kommit till insikt. Men har man ingen bil, går direkt från tunnelbanan hem, bara dagtid och aldrig handlar i Högdalen så klarar man sig utan att se vad som sker.
 

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Ja
Hoj
Honda
DaPirate skrev:
2151395 Hehe! Du e skojig du! Men faktiskt så har det gått ner sig en del jämfört med förr om åren
Jo det verkar bara bli värre. Hatar inte dig, ja lovar! :pannkyss
 

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Såld till Victor
Uuuhh Jag har fruktansvärda fördomar om Högdalen.
Dock har jag aldrig bott där själv eller har några andra dåliga erfarenheter utan jag går helt på hörsägen. Ungefär som den genomsnittliga smygrasisten.

En kärring på jobbet var tills nyligen av oförklarliga skäl tillsammans med en alkis ur innersta cirkeln i innegänget "nere på puben".

Jag som hyser inget annat än förakt för missbrukare av alla de former är för evigt hjärntvättad till att hata Högdalen.
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Caffe skrev:
2153526Jag som hyser inget annat än förakt för missbrukare av alla de former

Förakta mig icke, jag behöver stöd. Jag är på väg ut ur mitt sexmissbruk nu.

4-5 tjejer till bara.... sen så... ska jag lugna mig... tror jag.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top