Mc-polis i krock med MC!!!

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Röd Firestorm -98, Santa Cruz Chameleon "tramp-bike"
Bas_Rutten skrev:
jag citerade dig där du frågade om du hade missat nån artikel och då la jag in ett inlägg som kunde tolkas något spydigt trots ironi.

Spydigheten gick fram iaf! :7peta :hihi

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
zxr 750
Fick själv en närgången inspektion av en viftande konstapel på bumse tidigare i år (just då gick det helt lagligt). Men jag kunde inte direkt protestera när de sa att de körde så nära pga. smit risken. Samma bumse par hade ju blinkat för rejs åt mig dagen innan, så det kändes motiverat.

Tycker dock att de ska ta det försiktigt om de inte är säkra på att det är en hoj/förare som smitit tidigare, annars kan de ju skjuta alla som kommer ut ur banken också, ifall de varit där för att planera ett rån.. eller nått :tomten

Fast jag undrar vad poängen egentligen är med att köra så nära, försöker de faktist preja en som smiter? Annars duger det väl lika bra med att lägga sig nån meter framför. Tror hursomhelst inte att det spelar någon större roll för en skicklig förare med 140+hk under sig, klarar väl av att smita ändå?

Last edited:

sandstream

Guest
Dregen skrev:
Skulle det vara motiverat att meja ner en mc-förare bara för att andra inte stannar?! :kocko
Ja, det var precis vad jag menade :rolleyes:

Men kör du med dina koko-smileys, det kommer du långt med...

VolvoT5

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
Letar
Klantigt av polisen som nu(körde in i honom?) :3freak . De blir åka buss i vinter för honom..

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
jag var ju i E-tuna denna helg o festade lite ,, :tuttar
så jag e oskyldig denna gång ,, he he h e hmmm
jag har ju några åk kvar denna säsong så än hinner ja nog ställa till det för mig :huvet
men ja ska jobba på att ta det lungt :yoparty

Lam-Kaka skrev:
Men men jocke det var ju du :hihi inte köra i sömnen ajbaja

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
jocke i köping skrev:
swedie !
såg du vilken färg det var på Aprilian ?
Det var den äldre RSV (inte 04an iaf) och Svart och röd underdel. Killen hade ett grått skinnställ. Blont hår. Såg lite deppig ut.

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Swedie ,, ok då vet jag ,, lyckligtvis ingen jag känner ,, men trist i allafall för honom ,, tack så mycket. :tummenupp

Swedie skrev:
Det var den äldre RSV (inte 04an iaf) och Svart och röd underdel. Killen hade ett grått skinnställ. Blont hår. Såg lite deppig ut.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
För att minska risken för smitning tycker jag att dom helt enkelt skulle åka upp bakom fortkörare och klubba dom i nacken med batongen, gärna med civilfordon för överraskningsmomentet.
Viss ironi ovan

Vet inte om det finns nån statistik över hur många smitningar med mc polisen har i snitt, men det är lätt att förstå att dom trappar upp tagningen efter en smitning. Däremot så ska det ju ske utan fara och en regelrätt prejning får ju bara ske om personen har begått grövre brott (typ fortkörning i trafik med fara för andra).

I just det här fallet kan man inte säga nåt eftersom man inte vet händelseförloppet.

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Swedie skrev:

Vem skulle inte vara deppig om man precis fått handfast (om än möjligtvis ofrivillig) hjälp att få sitt nyckelben brutet och hojjen omkull-lagd?

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
ahhh, e18 har man härliga minnen ifrån. där smiskade jag 265km/h med en m3 för första gången. det kändes inte alls vårdslöst.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...