Mc-Poliser på Sporthoj.com?

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Ort
-
Hoj
-
CHROLO skrev:
Jag kör min egen hoj till jobbet, inte polishojen. Om jag inte håller på att prata i radion eller telefonen så morsar jag alltid.
Jag kan se mellan fingrarna med sådant som inte är farligt i trafiken. Det kan vara svårt att ha en positiv attityd om jag blir grinigt bemött, men det är ju mitt jobb att vara tillräckligt proffessionell för att klara av det.
:)

Jag fick böter för att jag inte hade någon skyltbelysning på min hoj i onsdags.
Skylten satt där den skulle jag körde inte för fort, jag var jättetrevlig, allt på hojen var tiptop utom just skyltbelysningen.
Men jag visade polisen att mitt baklyse lyser rakt ner på skylten och lyser upp den väldigt bra, det höll han med om.

-Det lyser upp bra, men det är fel färg!
-Varsågod, här ett inbetalningskort på 400:-!

Det tyckte jag var onödigt, men visst regler är regler.
Hade du Chrolo låtit mig köra igen med detta? Detta är ju inte trafikfarligt för 5 öre.
 

Ducati for life

Guest
Rode_No1 skrev:
Hahahaha skjuta!? :D I sverige så avlossar polisen max 12skott om året. Dom skjuter aldrig. Skillnad mot usa avlossas typ 12skott i sekunden :D :D

TACK O LOV eftersom dom inte kan skjuta, det har ju undersökningar visat. :död Det är ju så vitt jag förstått en hel del beväpnade poliser där ute som inte ens borde få bära vapen.

Men vad vet jag...
 
Last edited:

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Måste bara säga att be,öt andra som du själv vill bli bemött!

Har funkat bra alla ggr utom 4 då man fick lämna ifrån sig lappen dock bara med bil!
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
CHROLO skrev:
Nej det var inte jag. Tyvärr för det låter kul. :)
Tror jag säkert dom hade jävla surskallarna!

Kul o bli idiot förklarad utav dina kollegor :tummenupp
Träffade polis innan på dagen o dom var trevliga men inte mc polisen!
Man tycker att det kanske borde vara tvärtom.

Nej tack men nästa gång vill jag inte stanna o prata med er om ni skall bete er så där!
Då kan jag åka vidare så kan ni få gnälla o skälla på någon annan.
Nu har mitt förtroende o respekt flytt all sin kos!

Hade en kommentar efter dom visat sig vara så nice o ta in typ varenda mc av totalt typ 200st o gnälla på allt ifrån miniblinkers till fel färg o märke!
Dem var inbjudna för o komma o vara sociala och umgås med SH folket :3freak O det gjorde dom strålande, vilken approach!


Kommentar:
Titta polisen!
Ingen större skillnad först en massa plast raketer o sedan en bumse o en offroad som kommer på efterkälken :tummenupp
Visst det blev några goa skratt som plåster på såren!

Vågade dock inte fälla den för dem för jag hade pinkat i skogen innan o säkert kört för fort på banan med!

Tipps till nästa gång: Föregå med gott exempel, Var ödmjuk, det e en annan om man blivit bjuden!
Ironimodeon/: Ta med lasern o ställ er på banan plocka in folk i depå o bötfäll!
Se till o slängt upp en 70 skylt dagen innan bara :tummenupp


Fan inte ge tipps sådär :huvet ironimodeoff\
 
Last edited:

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Kallhäll
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
Lindén skrev:
Tror jag säkert dom hade jävla surskallarna!

Kul o bli idiot förklarad utav dina kollegor :tummenupp
Träffade polis innan på dagen o dom var trevliga men inte mc polisen!
Man tycker att det kanske borde vara tvärtom.

Nej tack men nästa gång vill jag inte stanna o prata med er om ni skall bete er så där!
Då kan jag åka vidare så kan ni få gnälla o skälla på någon annan.
Nu har mitt förtroende o respekt flytt all sin kos!

Hade en kommentar efter dom visat sig vara så nice o ta in typ varenda mc av totalt typ 200st o gnälla på allt ifrån miniblinkers till fel färg o märke!
Dem var inbjudna för o komma o vara sociala och umgås med SH folket :3freak O det gjorde dom strålande, vilken approach!


Kommentar:
Titta polisen!
Ingen större skillnad först en massa plast raketer o sedan en bumse o en offroad som kommer på efterkälken :tummenupp
Visst det blev några goa skratt som plåster på såren!

Vågade dock inte fälla den för dem för jag hade pinkat i skogen innan o säkert kört för fort på banan med!

Tipps till nästa gång: Föregå med gott exempel, Var ödmjuk, det e en annan om man blivit bjuden!
Ironimodeon/: Ta med lasern o ställ er på banan plocka in folk i depå o bötfäll!
Se till o slängt upp en 70 skylt dagen innan bara :tummenupp


Fan inte ge tipps sådär :huvet ironimodeoff\

Jag tar personligen ansvar för att några poliser i ett angränsande län tydligen varit griniga. :va

Du skriver att "ni" inte ska bete er. Det omfattar åtminstone mig eftersom inlägget är ett svar på vad jag skrivit. Det kan eventuellt gälla någon annan också, kanske hela mc-poliskollektivet?

Den förra rattfyllan jag fick tag på var från C-län. Han var dum och luktade sprit. Vad tänker "ni" göra åt det? Om man generaliserar på det sätt du här visar prov på blir inläggen svåra att ta på allvar
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
CHROLO skrev:
Jag tar personligen ansvar för att några poliser i ett angränsande län tydligen varit griniga. :va

Du skriver att "ni" inte ska bete er. Det omfattar åtminstone mig eftersom inlägget är ett svar på vad jag skrivit. Det kan eventuellt gälla någon annan också, kanske hela mc-poliskollektivet?

Den förra rattfyllan jag fick tag på var från C-län. Han var dum och luktade sprit. Vad tänker "ni" göra åt det? Om man generaliserar på det sätt du här visar prov på blir inläggen svåra att ta på allvar
Nej inte du för du verkar vara en trevlig prick :tummenupp

Du skrev dem hade säkert kul!
Det jag menade med det är att, vissa just då dessa tappra gossar inom polis kåren o inte du personligen!

Genaralisera o genarilisera jag har hela mitt liv försökt o hjälpt er vettefan hur många ggr man ringt in fylle körningar ev stölder misshandlar osv!

Jag har blitt spöad utav er efter att ni lyssnade på en vakt som spöat på mig innan så jag var blodig o fin.. för jag stod på fel ställe o gjorde nada motstånd utan var på väg o gå därifrån!! Vakt på... spö så jag blödde bojjad o fin o så kommer någon snäll polis o sparkar av ett revben med! Tack det var vad jag behövde :Bugar

Ni har vägrat ta upp anmälningar på krogvakter osv!
Jag e bara spy jävla less.

Går jag o pissar i en buske torskar jag har jag satt min skylt 3mm fel samma sak!

Du verkar vara en trevlig o hyvens prick men många utav dina kollegor e ena jävla rötägg som håller varandra om ryggen bara!
Synd o skam.. det värsta e att dem kommer undan med skiten bara 98%!

Jag kan stå för det jag skrivit innan ni har förstört all respekt som finns hos mig genom o bete er som ni gör (INTE DU) men du blir ju meddragen ändå :(
Det finns trevliga o snälla poliser det gör det, som dom jag träffade på månd kl 16 snåret på en besiktning..
Snälla o påpekade att så här o så här.. jag frågade vidare o vi stod o prata moppar! Jävligt trevliga var dem :tummenupp

Nu pratar jag inte att du gjort utan vissa inom poliskåren!
Vi som kör SH blir ju dragna över en kam så jag gör lika dant!

Varför stanna o vara trevliga mot er o ta en 1000lapp när poliserna beter sig som kompletta arslen?
Förnedrar o beter sig som jag vet ej vad!
Finns ingen anledning till det!

Om du stannar mig kan vi gärna diskutera ev böter för div saker men blinka då här kommer chrolo med morsekod då stannar jag för annars så ser jag i gudarna ingen anledning till det snart längre!

Känns som man begått den 4011:e döds synden bara för man lever o kör en mc!
 

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
Personligen har jag gemon åren kört förfort, obes oskattat haft div fel på bilen.. doch aldrig farliga fel såsom bromsar och styrning. Men min attityd har flera gånger räddat mej helt från böter och eller att jag fått behålla mitt körkort. Även om polisen i fråga haft mindre trevlig attityd så har jag lyckas vända även det genom att inte bemöta det med samma dåliga attityd.. Försök detta.. Gnäller de på olagliga saker elle fel.. ta det till er och lova bättring.. åtgärda ev fel som de påpekar.. så slipper man trubbel så enkelt är det.. Argumentera inte med polisen om de stoppat er för fel eller trafiksynder.. diskutera med dem men i slutänden är det polisen som har avgörandet om han/hon vill ge böter eller ej... låt dem veta det så behöver de inte bevisa det. Det är väll så att om man trimmar och inte typar om eller kör för fort, kör vårdslöst mm mm så är man medveten om det och risken att åka på böter och andra påföljder.. detta innebör ju att man samtidigt insett vad det kan kosta om konstapelblå kommer.. Tycker det är låg nivå att då gnälla.. även om man tycker det är surt. (hamnade lite off topic, ber om ursäkt för det)

En sak till kanske fel.. Men jag antar att de poliser som är här på Sh är det av intresse.. fråga dem gärna saker eftersom de besitter den del kunskaper och fakta som vi saknar. men fan sluta hacka på dem pga deras yrkes val..
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top