Mc-Poliser på Sporthoj.com?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
CHROLO skrev:
-Hur kul får man ha på jobbet?

-Hur kul som helst! :banana

Är det inte lätt så att om man gör sin hobby till sitt arbete så förlorar hobbyn lite av tjusningen?

Är man bagare så kanske man inte bakar bullar hemma så ofta, är man snowboardinstruktör så kanske man heldre åker på solsemester, säljer man cyklar tar man bilen till jobbet?

Jag inbillar mig det IAF...
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
Hmmm CHROLO den avatar-bilden lär ju varken få det att fukta till i i trosan på uniformstörstande fruntimmer eller sätter dig i respekt hos skurkarna!!

Men ta det lungt, fredde fixar det, jag gjorde en total-make-over på dej och nu är saken löst...

attachment.php
 

Bifogat

  • polisen.jpg
    polisen.jpg
    7.8 KB · Visningar: 855

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
crashtestdummy skrev:
jag förstår båda sidor här. att man blir sur när någon fular ut sig i trafiken om man jobbar med att upprätthålla ordningen på vägarna. men när en pålis står och läser för en som om man vore idiot för att man kört 79 istället för 70 eller stannat lite för kort tid vid ett stopptecken. då blir jag helt galen. råkade ut för det en gång, den konstapeln som stoppade mig skrek något om "min väg" och att jag trodde ditten och datten och han skulle minsan visa mig vad som var rätt och fel. efter att han gastat i 5 minuter så tittde jag bara på honom och sa, "VA?" till saken var att han tillslut släpte iväg mig, utan böter eller något. då undrar man ju hur det står till inanför skärmmössan. :3freak fram för poliser som inte tar sig själv på alldeles för stort allvar.


:rofl :rofl haha bästa idag, jag kan tänka mej blicken från den polismannen :hihi
 

Pelvan

Muller.. underbara muller... #4073
Gick med
23 May 2005
Ort
Gävle
Hoj
Ducce 900SS -94
Blev stoppad av polisen när jag körde lite för fort på femtioväg med min caféracer. Hade enbart en skruvmejsel med mig (inget körkort således), och att det gick för fort berodde på att den knappt ville gå alls (skruvmejseln hade jag för att ställa in förgasarna), ville inte skjuta på den hem.

De var SUPERTREVLIGA. Jag var ödmjuk, så var även de. Provsatte även bågen och klagade på det utskurna liggunderlaget som användes som sits - "det här är rena plankan" blev kommentaren. Hade jag fått en böter av dem (och de hade ändå 10km/h för fort och inget körkort på mig) så hade jag inte bråkat. Nu var de alltså schyssta istället och släppte mig med en pik istället om farten.
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
freddexwing skrev:
Hmmm CHROLO den avatar-bilden lär ju varken få det att fukta till i i trosan på uniformstörstande fruntimmer eller sätter dig i respekt hos skurkarna!!

Men ta det lungt, fredde fixar det, jag gjorde en total-make-over på dej och nu är saken löst...

attachment.php

Varje riktig karl har ett par pilotbrillor :brynad
 

IronMike

Guest
CHROLO skrev:
Det mesta har du redan fått svar på.
På vintern jobbar jag från bil istället för mc. Jag håller också med att vidareutbilda kollegerna i bilkörning, utryckningsförarkurs m.m.

-Hur kul får man ha på jobbet?

-Hur kul som helst! :banana

C
Får man ha egen hoj till jobbet om man är mc konstapel? .. vad skulle kollegorna säga om man "morsade hej" på snubbarna med felaktigt placerad skylt bak, ist för att ge ut en bot? Måste man vara hård konstapel eller får man va "schysst" och se saker mellan fingrarna mot t ex ett trevligt bemötande?
 

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Kallhäll
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
IronMike skrev:
Får man ha egen hoj till jobbet om man är mc konstapel? .. vad skulle kollegorna säga om man "morsade hej" på snubbarna med felaktigt placerad skylt bak, ist för att ge ut en bot? Måste man vara hård konstapel eller får man va "schysst" och se saker mellan fingrarna mot t ex ett trevligt bemötande?

Jag kör min egen hoj till jobbet, inte polishojen. Om jag inte håller på att prata i radion eller telefonen så morsar jag alltid.
Jag kan se mellan fingrarna med sådant som inte är farligt i trafiken. Det kan vara svårt att ha en positiv attityd om jag blir grinigt bemött, men det är ju mitt jobb att vara tillräckligt proffessionell för att klara av det.
:)
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
CHROLO skrev:
Jag kör min egen hoj till jobbet, inte polishojen. Om jag inte håller på att prata i radion eller telefonen så morsar jag alltid.
Jag kan se mellan fingrarna med sådant som inte är farligt i trafiken. Det kan vara svårt att ha en positiv attityd om jag blir grinigt bemött, men det är ju mitt jobb att vara tillräckligt proffessionell för att klara av det.
:)
inte köra o prata samtidigt :7peta
 

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Trampcyklar
Poliser på Rörken

Chrolo, var det du + kollegor (4st totalt) som besökte Rörken igår?
Hursomhelst var det kul att se 2st uniformerade poliser snurra runt på banan (1st XT "mopedhunter" & 1st BMW). Billig fortbildning?!! :hihi
Bilder på händelsen lär säkerligen dyka upp i UppsalaRR-delen då det fotades flitigt!
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
freddexwing skrev:
Hmmm CHROLO den avatar-bilden lär ju varken få det att fukta till i i trosan på uniformstörstande fruntimmer eller sätter dig i respekt hos skurkarna!!

Men ta det lungt, fredde fixar det, jag gjorde en total-make-over på dej och nu är saken löst...

attachment.php

*ASG*
Det var nog den skönaste idag...

Förövrigt så får man väll acceptera att polisen kanske inte är jättevänlig och morsar om man precis brutit mot lagen..

Personligen har jag blivit stoppad runt 10-12 ggr i mitt liv, men ingen böter hittils. Samtliga Poliser jag talat med verkar vara proffsiga, kanske inte alltid gemytliga, men det förstår man ju. En och annan moralökaka har jag fått, men då har jag förtjänat den.

Första gången jag blev stoppad hade jag haft lappen i två dagar och kört lite för fort i en kurva (med tillhörande sladd) med av pappa lånad bil. Jag ursäktade mig och hävdade fartblindhet och okunskap. Polisen klappade mig på axeln och sa "Ta´t lugnt bara. Jag vill inte hitta dig i en stolpe senare.." Han varken hotade eller skrämde. Snarare agerade han lite "surogat-pappa" modellen. Vilket jag då var mycket tacksam för, eftersom jag höll på skita på mig när bilen kom i sladd. Jag var nämligen fartblind, det var ingen BS. historia.
 

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Inte förrens nästa säsong...
Tur att man har en som verkligen är på insidan :hihi !
Min kusin är färdigutbildad trafikpolis om 2½år och hon bor knappt 1km ifrån mej...då lär man nog få åka hoj ifred :rofl :fyllisar !
 

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
Med tanke på hur vissa poliser och media ser på motorhobby så är det kalas att det finns poliser som har samma intresse.. Är det dessutom aktiva här så är det ju fin fint. Finns det ingen som är journalist?
 

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Kallhäll
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
TM skrev:
Chrolo, var det du + kollegor (4st totalt) som besökte Rörken igår?
Hursomhelst var det kul att se 2st uniformerade poliser snurra runt på banan (1st XT "mopedhunter" & 1st BMW). Billig fortbildning?!! :hihi
Bilder på händelsen lär säkerligen dyka upp i UppsalaRR-delen då det fotades flitigt!

Nej det var inte jag. Tyvärr för det låter kul. :)
 

IronMike

Guest
CHROLO skrev:
Jag kör min egen hoj till jobbet, inte polishojen. Om jag inte håller på att prata i radion eller telefonen så morsar jag alltid.
Jag kan se mellan fingrarna med sådant som inte är farligt i trafiken. Det kan vara svårt att ha en positiv attityd om jag blir grinigt bemött, men det är ju mitt jobb att vara tillräckligt proffessionell för att klara av det.
:)
Okej :) .. har själv haft fördomar till och från, men alltid haft i tanke att bli mc-cop då grannen var det då jag va liten, nåja. Hur ser tex en vanlig arbetsdag ut, ute och glider runt? (sommartid alltså). Ang se mellan fingrarna, då såna kollegor är med, hur gör du då, om en trevlig och tillmötesgående kille tycks verka oskyldig med blinkers placerade för tätt ihop, du ser mellan fingrarna - sen, snacket? "de va väl inte så farligt .. vi tar shommen där borta ist", hur funkar det att jobba med andra poliser? Får man skit av de andra om man låter någon slippa undan eller om man inte är benhård?

Att åka hoj yrkesmässigt låter förövrigt underbart :tummenupp enda som tar emot är att var 100% laglydig och underkastad "staten", då man gärna privat smiskar en och annan landsväg mer än lagligt då man är ledig :3freak

Btw, ger poliser varandra böter? ..skulle du åka på böter i ditt distrikt då du åkte privat säg 20 km/h för fort?

/ Micke
 
Last edited:

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Kallhäll
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
IronMike skrev:
Okej :) .. har själv haft fördomar till och från, men alltid haft i tanke att bli mc-cop då grannen var det då jag va liten, nåja. Hur ser tex en vanlig arbetsdag ut, ute och glider runt? (sommartid alltså). Ang se mellan fingrarna, då såna kollegor är med, hur gör du då, om en trevlig och tillmötesgående kille tycks verka oskyldig med blinkers placerade för tätt ihop, du ser mellan fingrarna - sen, snacket? "de va väl inte så farligt .. vi tar shommen där borta ist", hur funkar det att jobba med andra poliser? Får man skit av de andra om man låter någon slippa undan eller om man inte är benhård?

Att åka hoj yrkesmässigt låter förövrigt underbart :tummenupp enda som tar emot är att var 100% laglydig och underkastad "staten", då man gärna privat smiskar en och annan landsväg mer än lagligt då man är ledig :3freak

Btw, ger poliser varandra böter? ..skulle du åka på böter i ditt distrikt då du åkte privat säg 20 km/h för fort?

/ Micke

Jag är stor nog att själv bestämma vad jag rapporterar/lämnar rapporteftergift för. Har inte fått skit för det. Det finns ju regler om vad som gäller. Min linje är helt öppen för alla - farligheter rapporteras. Vad som är farligt kan ju däremot vara en bedömningssak.

Poliser rapporterar varandra. Jag skulle få böter precis som alla andra om jag körde för fort vid en kontroll. Jag vet om att det är så och det vet mina kollegor också.
 

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Sverige
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
CHROLO skrev:
Poliser rapporterar varandra. Jag skulle få böter precis som alla andra om jag körde för fort vid en kontroll. Jag vet om att det är så och det vet mina kollegor också.

:lol :lol :lol :lol

Stod nyligen och tankade på statoil. Då kom först en polis-mc in följt av en ytterligare polis-båge efter en liten stund. Konversationen gick.

- "He he, var tog du vägen igentligen"

- "Äh, fan vågar ju inte dra över 200 uppför den långa backen när det svänger lite svagt samtidigt, fick släppa dig där"

PS. Det är 90väg i kurvan/backen, DS

Har desstuom varit med när samma polisman visade upp deras nya stolthet, en ny V70 med vass turbo motor, Visade hur snabbt den drog upp i över 200 på vanlig väg.....

Jag tror fan att han blev trafikpolis för att få köra som en bil/mc galning utan att riskera torska.... :banana :banana :banana :banana
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Helldriver skrev:
:lol :lol :lol :lol

Stod nyligen och tankade på statoil. Då kom först en polis-mc in följt av en ytterligare polis-båge efter en liten stund. Konversationen gick.

- "He he, var tog du vägen igentligen"

- "Äh, fan vågar ju inte dra över 200 uppför den långa backen när det svänger lite svagt samtidigt, fick släppa dig där"

PS. Det är 90väg i kurvan/backen, DS

Har desstuom varit med när samma polisman visade upp deras nya stolthet, en ny V70 med vass turbo motor, Visade hur snabbt den drog upp i över 200 på vanlig väg.....

Jag tror fan att han blev trafikpolis för att få köra som en bil/mc galning utan att riskera torska.... :banana :banana :banana :banana

Vissa är mer jämlika än andra.


:zpy
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top