Långa farbron
Yster tokfrans
granath_ skrev:OT: men tusan vilken vacker avatar du hade farbrorn![]()
Den är actionfylld skulle man kunna säga....
Tacka Duke-gbg ,han som gjort den.
granath_ skrev:OT: men tusan vilken vacker avatar du hade farbrorn![]()
OkejCHROLO skrev:På polishojarna finns dispens för att gasreglagets återgång. D.v.s. semestergas. Det är inte för att vi ska kunna skjuta medans vi kör utan för att vi ska kunna dirigera trafik medan vi kör.
![]()
CHROLO skrev:På polishojarna finns dispens för att gasreglagets återgång. D.v.s. semestergas. Det är inte för att vi ska kunna skjuta medans vi kör utan för att vi ska kunna dirigera trafik medan vi kör.
![]()
gurra snurra skrev:Här har du en.
freddexwing skrev:Gissa vilket djur som har rövhålet på ryggen???
Polishästen!
Hur går det till när ni gör uppdelningen över vilka som ska jobba ihop?
En är yngre trevlig och normal.
En är äldre, grinig och vill bara gnälla och lipa.
Varför är det så?
Varför blir ni arga om någon gör ett brott?
Om jag kör riktigt för fort och blir stoppad, är det då den ändre (grinkuken) kan jag ju räkna med en fet utskällning så det skvätter saliv på hjälmen, varför?
Om jag är teve-reparatör och olsson kommer in och har hällt grogg i sin teve (dum sak) inte fan börjar jag skälla på honom.
Varför har inte alla mc-snutar sånna där spegel-glasögon i pilot modell?
Varför kan man inte bara ha tutan på och inte blink-blink på era hojar...?
/Fredde - tänker aldrig bli polis. Men tycker att de finns för få...
CHROLO skrev:Jag är inne på mitt femtonde år...........
Poacher skrev:Seriös
Antagligen blir de arga för att de anser att du utsätter andra för livsfara.
Det kan jag förstå, vad jag inte kan förstå är när en del av dem spelar tuffa och ska hålla på och vara dryga fast man inget gjort mer än möjligen kör mc.
UrbanTiger skrev:M a o har du slappat till dig, skärpning![]()
Polishästen!
Varför är det så?
Om jag kör riktigt för fort och blir stoppad, är det då den ändre (grinkuken) kan jag ju räkna med en fet utskällning så det skvätter saliv på hjälmen, varför?
Om jag är teve-reparatör och olsson kommer in och har hällt grogg i sin teve (dum sak) inte fan börjar jag skälla på honom.
CHROLO skrev:Jag är så lyckligt lottad att jag får faktiskt jobba med saker jag gillar och brinner för. Då är det lättare att vara motiverad.
wonderwizard skrev:![]()
För övrigt så tycker jag du verkar vara väldigt ordentlig & trevlig, men samtidigt har humor. ser gärna fler som dig här på sporthoj.
// Henke
twinner skrev:Håller med.
wonderwizard skrev:![]()
För övrigt så tycker jag du verkar vara väldigt ordentlig & trevlig, men samtidigt har humor. ser gärna fler som dig här på sporthoj.
// Henke
jag förstår båda sidor här. att man blir sur när någon fular ut sig i trafiken om man jobbar med att upprätthålla ordningen på vägarna. men när en pålis står och läser för en som om man vore idiot för att man kört 79 istället för 70 eller stannat lite för kort tid vid ett stopptecken. då blir jag helt galen. råkade ut för det en gång, den konstapeln som stoppade mig skrek något om "min väg" och att jag trodde ditten och datten och han skulle minsan visa mig vad som var rätt och fel. efter att han gastat i 5 minuter så tittde jag bara på honom och sa, "VA?" till saken var att han tillslut släpte iväg mig, utan böter eller något. då undrar man ju hur det står till inanför skärmmössan.CHROLO skrev:Tack tack!![]()
Kör försiktigt i sommar, jag vill inte att det saknas någon från SH i höst.
Ingen annan heller förstås!
![]()
Polishästen!
Varför är det så?
IronMike skrev:Okej..men bra där med semestergas, de underlättar ju utifall att man kanske skulle behöva dra upp sitt tjänstevapen.
En annan kort fråga, kan man välja / söka inriktning under sin grundutbildning, till mc-polis, eller är det först efter ett par års vanlig tjänstegöring som man kan söka mc inriktning? ..och t ex under vinterhalvåret, vad har du för tjänst då?
Mvh
Micke
IronMike skrev:Okej..men bra där med semestergas, de underlättar ju utifall att man kanske skulle behöva dra upp sitt tjänstevapen.
En annan kort fråga, kan man välja / söka inriktning under sin grundutbildning, till mc-polis, eller är det först efter ett par års vanlig tjänstegöring som man kan söka mc inriktning? ..och t ex under vinterhalvåret, vad har du för tjänst då?
Mvh
Micke
CHROLO skrev:Det mesta har du redan fått svar på.
På vintern jobbar jag från bil istället för mc. Jag håller också med att vidareutbilda kollegerna i bilkörning, utryckningsförarkurs m.m.
-Hur kul får man ha på jobbet?
-Hur kul som helst!![]()
C
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!