Mc-Poliser på Sporthoj.com?

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Alltså, det är ju inte polisen som är jobbig. Det är lagen som har något med hastighetsbegränsningar att göra. Har inte riktigt fattat det hela med den lagen än men det kommer väl med åren :va
 

2B

...is just enough!
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Inte nu längre...
Ja vet inte de ja...

CHROLO skrev:
Mamma sa alltid att jag var snäll och du vill väl inte påstå att lilla mamma ljuger??!! :hej
Om du är den jag tror att du är, så är du inte snäll :4skrika
Köra ifrån stackars mig med polishojen på Mantorp Park förra året :Bugar

\\BosseB
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Jag har inget otalt med polisen, men nej jag hälsar inte på dem, har hört att en del blivit stoppade för sådana tilltag.

Jag har börjat tappa förtroendet för polisen helt på senare år, det är mest indrivning åt staten tycker jag.

Kan bero på att jag bor i en sådan region där det saknas nattpolis inom 4-5 mil osv, det är givetvis ingen enskild polis fel.
 

IronMike

Guest
gurra snurra skrev:
Här har du en :tummenupp .
Fråga: Har hört någång att ni har gasreglaget till vänster, för att enklare kunna dra pistol i fart (om man t ex är högerfattad dvs). Stämmer det ? :yoparty

Mvh

Micke - som sökt polishögskolan, å tänkte försöka bli mc-polis :brinnerup
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
IronMike skrev:
Fråga: Har hört någång att ni har gasreglaget till vänster, för att enklare kunna dra pistol i fart (om man t ex är högerfattad dvs). Stämmer det ? :yoparty


:brinnerup
hahahahaha, komik på hög nivå.
Det där kommer nog från att Indianhojarna hade gasreglaget på vänster sida, och det sades ju var pga samma sak.
 

IronMike

Guest
Poacher skrev:
hahahahaha, komik på hög nivå.
Det där kommer nog från att Indianhojarna hade gasreglaget på vänster sida, och det sades ju var pga samma sak.
:fatta! hehe, någon riktig polis som kan bekräfta ?
 

MattNYR5

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
Gammal
Poliser är bra, det är bara att ringa så kommer dom och jagar bort knarkarna från min parkering. :tummenupp
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
På tal om polisen. Va det i nyheterna igår som dom hade hur snabbt motivationen tryter på polisen, och tagandet av egna initiativ. Efter första året så sjönk ju motivationen väldigt mycket. Bland dom som varit polis i 15 år så fanns ju knappt nån motivation kvar att ta egna initiativ. Det e väl där som det största problemet med polisen, och samhällets uppfattning om polisen finns.
 

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Kallhäll
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
Lokke skrev:
På tal om polisen. Va det i nyheterna igår som dom hade hur snabbt motivationen tryter på polisen, och tagandet av egna initiativ. Efter första året så sjönk ju motivationen väldigt mycket. Bland dom som varit polis i 15 år så fanns ju knappt nån motivation kvar att ta egna initiativ. Det e väl där som det största problemet med polisen, och samhällets uppfattning om polisen finns.


Jag är inne på mitt femtonde år...........
 

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Kallhäll
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
IronMike skrev:
Fråga: Har hört någång att ni har gasreglaget till vänster, för att enklare kunna dra pistol i fart (om man t ex är högerfattad dvs). Stämmer det ? :yoparty

Mvh

Micke - som sökt polishögskolan, å tänkte försöka bli mc-polis :brinnerup


På polishojarna finns dispens för att gasreglagets återgång. D.v.s. semestergas. Det är inte för att vi ska kunna skjuta medans vi kör utan för att vi ska kunna dirigera trafik medan vi kör.
:)
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Kuriosa:

På dom gammal Indian´s som den Amerikanska polisen använde på 50-talet så hade man satt gasen på vänster sida just pga att dom skulle kunna använda sitt tjänstevapen.
 

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Ort
gävle .
Hoj
cbr 900rr
Långa farbron skrev:
Kuriosa:

På dom gammal Indian´s som den Amerikanska polisen använde på 50-talet så hade man satt gasen på vänster sida just pga att dom skulle kunna använda sitt tjänstevapen.

OT: men tusan vilken vacker avatar du hade farbrorn ;)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top