Geggamoja
Snacket går hela tiden runt iphone känns det som. Är det inte konstigt att utveckla för en föråldrad, låst och utdöende plattform som iphone? Kundbasen är ju förståss stor, just nu iallafall, med i ständigt fall.
Och om inte apple öppnar upp plattan och sänker priserna med 50-60% på både telefoner och applikationer är den innom några år stendöd.
Idén är dock kanon, jag skulle läll köpa en sån app!
Ska bli intressant att följa utvecklingen.
//Icke-iphone-ägare
Jag håller med dig om att iPhone är en väldigt låst plattform och för mig som utvecklare är det ännu mer låst än för gemene användare. Om kundbasen är utdöende vet jag ingenting om.
MEN, som du ser i pollen undrar jag även över andra telefoner. Anledningen till att jag satt upp denna poll är att jag vill ha information om sporthoj-användarbasen. Själv har jag både iPhone och HTC Desire och ser för- och nackdelar med båda. Däremot har jag erfarenhet av "frameworket" man använder för att utveckla till iPhone vilket gör att den plattformen har en liten fördel jämfört med Android etc, men jag har även utvecklat kommersiella applikationer för Windows mobile.
Denna tråd är dock inte rätt diskussionsforum för telefon vs telefon, utan snarare en intresseundersökning och insamling av önskade funktioner. Därmed inte sagt att jag inte tar alla åsikter i beaktning, även den om att iPhone är skit och Nokia är Guds gåva till mänskligheten
Om jag nu lyckas ro detta projekt i land så kommer jag förmodligen göra ett "öppet" API mot webben, så andra entusiaster kan skriva klienter till valfri plattform och synchronisera mot online-databasen. Hela projektet är dock väldigt tidskrävande så framtiden får utvisa hur långt det hinner komma innan våren.
Nåt som vore coolt är om du kan använda gyrot till att beräkna lutningsvinkel. Inser att det då är viktigt hur man monterar telefonen på hojen men det vore en rolig funktion!
Intressant tanke. Så vitt jag vet är gyrot både snabbt och med bra precision, men frågan är hur det fungerar i höga hastigheter och under våra speciella omständigheter. I teorin skulle det gå att bygga mätning av hastighet, position och lutning genom hela kurvan, men förmodligen är detta en utopi. Men det är definitivt en tråd som ska spinnas vidare på!
Last edited: