Mc-semester/ Europa-tour 2011

Ballonz

DanneBulle
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
Nedplockad Buell XB12STT/Streetchopper bygge!
Tjenare, vill bara kolla intresset för en långresa på några veckor i Europa till våren eller sommaren 2011. Har under flera år velat resa på en MC semester och tänkte det vore kul om vi var flera som drog iväg på ett äventyr!! =)

MVH
Danne

Jotnt

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2009
Hoj
DR 650-99
Ja någon form av Europa resa skulle jag gärna vara med på 2011..

Var när och hur länge man kan vara i väg e förtidigt att säga .Men man får följa tråden under vintern-våren här och se vad som händer.

/jo

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag skulle jätte järna hänga med. Men då måste lite forskning ang. vilka länder vi åker till så att man får köra lätt MC i 16 års åldern. Och då ska jag ha en Varadero annars åker jag inte :D

Ballonz

DanneBulle
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
...europatour 2011

Var inne och läste lite på http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=138 om olika tur förslag. Talade med en kollega som reste med mc genom rumänien och som sa att det var bland de grymmaste upplevelserna han varit med om, alla Dracula slott och skogsvägar osv. =)

Måste nu bara inhandla en kul hoj! :yoparty Bygger tillsammans med ett företag en streetchopper med race komponetner, stelbent men detta alternativ finns inte att resa genom Europa med!

Street Triple
Honda CB1000R
Kawasaki Z750
Bmw f800gs (gubbhojs varning men ack så skön att köra & ful är den!)

Om ni har erf. av dessa hojar kom gärna med förslag! =)

Var när och hur länge man kan vara i väg e förtidigt att säga .Men man får följa tråden under vintern-våren här och se vad som händer.

/jo[/QUOTE]

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det finns många här på SH som redan gjort liknande turer.
Kolla i reseforumet så kan ni få lite tips.....

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Jag skulle jätte järna hänga med. Men då måste lite forskning ang. vilka länder vi åker till så att man får köra lätt MC i 16 års åldern. Och då ska jag ha en Varadero annars åker jag inte :D

kottson du kanske ska vänta tills du får en hoj med mera kraft i så du inte blir en börda? :hihi

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
kottson du kanske ska vänta tills du får en hoj med mera kraft i så du inte blir en börda? :hihi

Well, som 16-åring hade man det inte så fett. Inte jag iaf.
Varadero + resekonto på kanske 15-20k....... Nja, tror inte det va?

Han blir nog inte ens ivägsläppt av mamma.

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Well, som 16-åring hade man det inte så fett. Inte jag iaf.
Varadero + resekonto på kanske 15-20k....... Nja, tror inte det va?

Han blir nog inte ens ivägsläppt av mamma.

plus de :rolleyes:

Men kottson du är välkommen till FOF roadtripen genom sverige nästa år :tummenupp stort sett bara 125or

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Mja kanske inte tänkt göra någon samåkning av det men vi är 3st polare som tänkt dra en ironbutt söderut och sen vända runt och ta lite bergspass och sånt för att avsluta med nurburgring på vägen hem. Så långt i planerna är vi uppe i 440mil total på ca 7 dagar!

Ballonz

DanneBulle
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
...europatour 2011

Hahahah.... alla är välkomna MEN det finns ett MEN och en kravprofil ;-)! (gott humör, flexibilitet, livsnjutare)

Mja kanske inte tänkt göra någon samåkning av det men vi är 3st polare som tänkt dra en ironbutt söderut och sen vända runt och ta lite bergspass och sånt för att avsluta med nurburgring på vägen hem. Så långt i planerna är vi uppe i 440mil total på ca 7 dagar!

Låter som en sjysst tur och avslutningen låter sig inte gå av för hackor!! *Nurburgring ... det finns säkert möjligheter att sammansluta dock var min tanke några veckor ute i Europa. =) ... men jag tycker det bara är skitkul om vi var ett gäng som bara drog iväg, tänk vilken kul grej och se fram emot nu när höstmörkret har infallit!

Last edited:

Majk de Bajk

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Hoj
ZX10R -08
Isle of Man 2011, med många sköna mil i Lake District och Yorkshire innan vi vänder hemåt via Harwich. Någon annan som besöker "ön"
2011-06-04 .. 2011-06-11 och har några dagar i UK innan hemfärd
skicka PM ...

arnsh

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2009
Hoj
2008,Benelli TNT1130
Tjena Danne, nu hittade jag hit:), Ska kolla lite över dina val av motorcykel, jag tycker vi ska ta en bastu med en bärs och snacka igenom detta ordenligt, kanske ha med en laminerad karta och vattenfast penna. Fan jag börjar fundera på att man kanske får börja fundera om hojjer jag har är rätt val för denna typ av resa, med komfort, packning osv. Kanske ses på gymmet ikväll! Fridens

Ballonz

DanneBulle
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
*Skrattar*

Gött, absolut det får vi göra. Det är fler som är intresserade att följa med på en EUROPA TOUR på gymmet. Är lite inne på en Street Triple -09 just att försäkringen är väldigt överkomlig på IF. Ha en trevlig Halloween så syns vi på gymmet!
/Danne

Tjena Danne, nu hittade jag hit:), Ska kolla lite över dina val av motorcykel, jag tycker vi ska ta en bastu med en bärs och snacka igenom detta ordenligt, kanske ha med en laminerad karta och vattenfast penna. Fan jag börjar fundera på att man kanske får börja fundera om hojjer jag har är rätt val för denna typ av resa, med komfort, packning osv. Kanske ses på gymmet ikväll! Fridens

arnsh

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2009
Hoj
2008,Benelli TNT1130
Street Tripple? Är inte det en 600 kubikare?

Tror det ändå är skönare med några fler kubik när man långkör, eller jag vet inte, kanske inte har någon större betydelse. Den är ju onekligen jäkligt snygg!!!

*Skrattar*

Gött, absolut det får vi göra. Det är fler som är intresserade att följa med på en EUROPA TOUR på gymmet. Är lite inne på en Street Triple -09 just att försäkringen är väldigt överkomlig på IF. Ha en trevlig Halloween så syns vi på gymmet!
/Danne

Billig Z1000 -10
http://www.blocket.se/vasterbotten/Kawasaki_Z1000_29583729.htm?ca=15&w=3

Last edited:

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
känns som en tråd för just reseforumet som Starstriker nämnde.

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Är det inte en vända över 1000 mil totalt så hänger jag inte med! ;)

Kul ide! Jag kommer köra i Europa nästa år. Har tre packväskor nu som jag kan hänga på plus tankväska så hojen lastar en hel del. :)

Jotnt

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2009
Hoj
DR 650-99
Där sa du något ... Har ju bara en dålig tankväska i min ägo...

Bruka man ha med sig tält på resorna (nödlösning) ? eller kör man oftast planerade rutter mellan hotell och hotell? Eller blir det stugor ,vandra hem, campingar vad som nu dyker upp längs vägen ?

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Bruka man ha med sig tält på resorna (nödlösning) ? eller kör man oftast planerade rutter mellan hotell och hotell? Eller blir det stugor ,vandra hem, campingar vad som nu dyker upp längs vägen ?

ja du, det är helt en fråga om smak och hur mycket stålar man vill bränna på resan. går att bo i tält varje dag om man vill, eller inte alls på flera veckor. helt upp till en själv. och det beror väl lite på vart man ska köra. ska man dra igenom djupaste östeuropa får man nog räkna med att bo på hotell och vandrarhem (pension) väldigt ofta.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati