MC-tema på Lidl, billigt!

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
tuppjuck skrev:
2040988 Ingen som har reagerat på att det finns ett utfällbart regnkapell till väskan också? :) ...
Jodå, det var smart! En bra grej är också att man, om man drar bort dragkedjan och lyfter "hela" väskan från tanken, så sitter där ett kartfack kvar, perfekt för turer med kartbehov men utan packning. Såg i en mc-affär ett liknande kartfack som kostade mer än hela denna väska... :) Tack Lidl.

Är dock lite fundersam ang att använda tankväska öht, lite orolig för att repa/skada tanken... Ngn som har egna erfarenheter av dylikt ?

Last edited:

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Väskan verkar ju kanon, var o köpte en i helgen. Inte sämre kvalitét på den än på min andra tankväska a 1000:- inköpt hos mc-nasarn.

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Allt var slut runt lunch första readagen i min stad.
Jag ville ha en sån där tankväska.
Nu är jag sur.

-ah

Lasciate ogni speranza voi ch'entrate
Gick med
19 Mar 2005
Hoj
Moto Guzzi 750 '03
duckie skrev:
2042281 Allt var slut runt lunch första readagen i min stad.
Nu är jag sur.

Bli inte det. Du har säkert en fin plast- eller aluminiumtank på din hoj. En så'n där som inte rostar och skickar flagar iväg till förgasare eller insprutningspump, och orsakar stopp och elände.
Lidls väska fastnar i alla fall inte på en så'n tank :)

Är dock lite fundersam ang att använda tankväska öht, lite orolig för att repa/skada tanken... Ngn som har egna erfarenheter av dylikt ?

Det har jag. En tankväska orsakar gärna små repor i tanken. Och ????????? :va

Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
duckie skrev:
2042281 Allt var slut runt lunch första readagen i min stad.
Nu är jag sur.

Jag hittade några som var kvar här i Täby, köpte även en luva samt sockor och tankväska. Kände lite på kapellet, verkade vara fin kvalite men tyvärr får jag hålla lite i pengarna!

Duckie: har du ingen bekant i Stockholm som kan köpa en åt dig?

Btw: vet någon om det gick att koppla in mp3 spelare på deras intercom eller nåt?

Last edited:

Krisse

Medlem
Gick med
22 Jun 2005
Hoj
Sprint ST -08 . VFR 1000 -98 -såld
carleson skrev:

Jag har läst någonstans att vissa brukar platsa in tanken innan dom sätter på väskan för att undvika repor.

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
K Eriksson skrev:
2042813 Jag har läst någonstans att vissa brukar platsa in tanken innan dom sätter på väskan för att undvika repor.
men magneterna sitter innanför tyget på väskan.. altså har du det tyget mellan väskan och tanken och då borde det inte bli så repigt..!

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
sner0 skrev:
2041174 Till bägge storlekarna?
Såg när jag var där att dom hade två, skiljde 2 liter i både hopfällt och utfällt läge tror jag.. Tog den stora :tummenupp
Inte hunnit kolla in den nåt nogrannare, blivit liggande i bilen sen dess.
Men verkade ju helt ok med bra kvalité när jag klämde lite på dom i affären, tom dragkedjorna kändes bra.

Nej nej, inte ett separat kapell, utan ett som låg i en egen ficka på utsidan av väskan. Öppna fickan, dra ut kapellet och dra över väskan. Kapellet sitter dessutom fast med ett snöre i fickan så det blåser inte bort :tummenupp

Carleson hittade ytterligare en finess som jag iaf inte hade sett än. Har inte dissikerat väskan helt ännu :hihi

Den är iaf helt klart över förväntningarna och definitiiiivt värd pengarna. :yoparty

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Jag var i garaget och torrkörde tankväskan igår kväll, den satt som en smäck på gixxern. Med mitt högakåpglas blir det perfekt. :)

Angående regnkapellet så var det min helt ointreserade flickvän som hittade det...

Jag köpte även ett extra lås, regnstället, sockorna, knävärmarna, och de där fula handskarna (de ska vara vatten täta och varma till skilnad mot mina kängruhandskar).

Kokke

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Hoj
Vad ska det bli härnäst?
var inne på lidls hemsida men hittade ingen info om några mc-grejjer. Har dom fortfarande kvar dom? En sån där intercom skulle jag vilja ha...

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Kokke skrev:
2074770 var inne på lidls hemsida men hittade ingen info om några mc-grejjer. Har dom fortfarande kvar dom? En sån där intercom skulle jag vilja ha...

glöm de

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Seså... närmaste Lidl för mig är i Finland!
Och idag så hade de MC-prylar!
50km enkel väg men jag kombinerade det med en jobbresa.
Så nu har jag och min fru ett varsitt b-square ryggskydd á 39,95€
Näst bäst i test i MC-Folket om jag inte missminner mig!:)

David Lundin

Hade Jehu levat idag hade han kört hoj!
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
VFR 750 -95
Förra våren hade de "mc-veckan" när det fortfarande var vinter. I år har våren kommit men inga erbjudanden från Lidl än.. :va

Undrar om det kommer samma erbjudanden som de var i finland. Ville ju ha ett regnställ och det var det inget om på finska sidan :gnissla

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
de hade grejer förra våren, köpte ex. tankväska, batteriladdare m.m. de funkar kanon.

Ja köpte tankväskan.. fick fullt med fula "skrubb"-märken på tanken.. nu har jag köpt ny hoj och vill inte ha några fula märken, så har inte vågat använda tankväskan, någon som har tips på hur man undviker dessa???
Har sökt och skrivit i andra trådar utan att få något bra tips/svar. Det enda jag läst hittils är att vissa använder en bommulsduk, alternativt sämskskinn.. Men fungerar detta så bra att det inte blir några märken alls?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år