MC-tema på Lidl, billigt!

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Esquire skrev:
Jupp, finns även på Clas Ohlson och Teknikmagasinet. Ungefär samma kvalitét.

Själv förordar jag för det mesta Peltors intercomgrejjer. Gärna med strupmick. Men tyvär så kostar de en hyfsad slant också. :3freak

Det är ganska starka magneter. Sedan kan du dra remen som sitter fast upptill på väskan runt syrhuvudet. Sedan följde det med en smal rem man kan försöka dra på något annat kreativt sätt. :va

Ja det var ju det som klämde. Lika kreativt att fråga här som att försöka lösa det själv kanske.. :hihi Det ska blir kul att åka ut och prova vilka hastigheter den pallar! :banana

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 -01 banhoj
Esquire skrev:
Jupp, finns även på Clas Ohlson och Teknikmagasinet. Ungefär samma kvalitét.

Själv förordar jag för det mesta Peltors intercomgrejjer. Gärna med strupmick. Men tyvär så kostar de en hyfsad slant också. :3freak

Det är ganska starka magneter. Sedan kan du dra remen som sitter fast upptill på väskan runt syrhuvudet. Sedan följde det med en smal rem man kan försöka dra på något annat kreativt sätt. :va
Finns ju en rätt cool högtalare till intercom med som är en metallplatta som ligger mot skallen och överför ljudvågor till skallbenet, samma prinsip som strupmicken (fast tvärtom)

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
Är det ingen som vet vad den bredaremmen med snabbfästen är till för? Den som medföljer tankväskan alltså.
Finns ju rem för att kånka väskan på axeln, rem som ska under tanken. Och sen denna breda rem, vad ska ja me den till?

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Tjackade en helsvart crosskruka för 400 balubas. Perfa till minimoto och.. snowboard? :)

ngn som provat att åka bräda med crosshjälm?

the blue

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2004
Hoj
suzukigsx600
Cervantes skrev:
Hur spänner man fast den? förstår att det är runt tanken men det går ju inte att komma imellan :va

man får spänna fast den vid styret, och den sitter kvar. :tummenupp

KGK skrev:
Räcker nog spänna den främre kring styrhuvud eller nåt, finns spännen på sidorna också.

Någon som vet ifall det fanns det flera färger på regnstället? jag tog bara en, i annonsen fanns det blå

dom spänngrejorna på mitten ska du ha när du gör den till ryggsäck.

Coola Ola

Guest
Coola Ola skrev:
Hoppas verkligen att det finns prylar kvar när jag ska dit imorgon :gnissla

Jää! Jag högg det sista överdraget på Lidl i Lomma. Var några som kom strax efter mig som såg lite ledsna ut över detta... :hihi Handskar och kättinglås blev det också.

Kättinglåset ser väl helt ärligt lite sådär ut när man kollar närmare på det. Handskarna är nog inte super de heller men de är iaf hela och fodrade till skillnad från mina andra handskar...

frikie

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
Buell 1125R, tidigare Suzuki sv 650s, Suzuki RG 125 - 87
Briljanto skrev:
Inte om man inte kör Snowboardcross eller slalom, annars ser det BARA töntigt ut..

Förövrigt köpte jag 2 st kapell....

Tja, skulle nog inte tycka att det var snyggt på slalomåkare heller, såvida det inte är tokstora hopp osv. Och det heter "boardercross" samt på skidor "skicross" =)

Blev förresten ett kapell, samt den sista laddaren och den sista tankväskan i Uppsala, (utan lås, och inplastning)

//Daniel

Kokke

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Hoj
Vad ska det bli härnäst?
Köpte tankväskan jag med, funkar utmärkt!

Har dom INTERKOM med?? vad kostar en sån? Har dom kvar den? Hur är kvalitén, funkar det att snacka om man sitter på samma hoj?

skert

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
GPZ 600R
scud skrev:
Är det ingen som vet vad den bredaremmen med snabbfästen är till för? Den som medföljer tankväskan alltså.
Finns ju rem för att kånka väskan på axeln, rem som ska under tanken. Och sen denna breda rem, vad ska ja me den till?

du kan plocka bort en av dom små "utanpåliggande" väskorna å göra dig en het midjeväska :tummenupp

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 -01 banhoj
Kokke skrev:
Köpte tankväskan jag med, funkar utmärkt!

Har dom INTERKOM med?? vad kostar en sån? Har dom kvar den? Hur är kvalitén, funkar det att snacka om man sitter på samma hoj?
Är ett måste att sitta på samma hoj. Det är en gemensam dosa för headsetten.

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Jag köpte också tankväskan. Men jag blev lite snopen när jag kom hem och det gick upp för mig att "tanken" är av plast, jag hade räknat med att använda magneterna :huvet . Men väskan passar alldeles precis att spänna fast på passagerarsadeln. Så nu byter jag bara ut enkelkutsen när jag ska ha väskan :) .

diver6

Lite äldre, lite klokare.. hoppas jag ;)
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Ducati Diavel -11 Yamaha XJR 1300 -02 KTM 400 EXC -07 Honda CB 125 K3 -70
Zee skrev:
Intercomen är en snudd på engångsprodukt, bara så ni vet.

Köpte min förra året iofs, men den höll två ggr sen var den ganz gepaj getrasen.

Tre (3) års garanti så det är väl bara att hämta en ny.......

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
Jag köpte regnstället idag, en av de få som var kvar...
Har redan fått användning för den när jag köpte en hoj idag. Körde 6 mil på motorväg, regn hela vägen och så +1 grader varm. Släppte inte genom vatten.

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Tankväskan ser ju otroligt fin och smart ut!!! Fack och remmar och kartfack och grejs överallt. :tungan

Sockorna har jag provat, de var skitbra ! För första gången kunde jag efter en tur ta av mig stövlarna och vara varm och torr, istället för kall och svettig... :)

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
carleson skrev:
2040795 Tankväskan ser ju otroligt fin och smart ut!!! Fack och remmar och kartfack och grejs överallt. :tungan

Sockorna har jag provat, de var skitbra ! För första gången kunde jag efter en tur ta av mig stövlarna och vara varm och torr, istället för kall och svettig... :)

Ingen som har reagerat på att det finns ett utfällbart regnkapell till väskan också? :)

Har ångrat mig om sockorna. Skall ta mig en sväng förbi och se om det finns kvar här i Stockholm. Var nere i Arlöv i lördags och där fanns både väskor, lås, sockor, handskar etc (inget kapell) kvar.. märklig känsla, trodde det skulle vara renrakat...

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Hyosung GT650R
tuppjuck skrev:
2040988 Ingen som har reagerat på att det finns ett utfällbart regnkapell till väskan också? :)

Har ångrat mig om sockorna. Skall ta mig en sväng förbi och se om det finns kvar här i Stockholm. Var nere i Arlöv i lördags och där fanns både väskor, lås, sockor, handskar etc (inget kapell) kvar.. märklig känsla, trodde det skulle vara renrakat...

Till bägge storlekarna?
Såg när jag var där att dom hade två, skiljde 2 liter i både hopfällt och utfällt läge tror jag.. Tog den stora :tummenupp
Inte hunnit kolla in den nåt nogrannare, blivit liggande i bilen sen dess.
Men verkade ju helt ok med bra kvalité när jag klämde lite på dom i affären, tom dragkedjorna kändes bra.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka