MC-tema på Lidl, billigt!

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Intercomen är en snudd på engångsprodukt, bara så ni vet.

Köpte min förra året iofs, men den höll två ggr sen var den ganz gepaj getrasen.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
TukTuk skrev:
Saknar "muffarna" eller så ligger de i paketet någonstans. Ska bli att testa dem i olika farter och se.

Tankväskan såg lite liten ut. Rymmer den något överhuvudtaget? Får fundera på den ett tag...

Muffarna ligger i paketet!

Tankväskan går att fördubbla i storlek med en dragkedja som går tvärs över på mitten.

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Zee skrev:

Köpte min förra året iofs, men den höll två ggr sen var den ganz gepaj getrasen.

Jo, man misstänker ju det... vad gick sönder? Funderar på att plocka head-setet till ett par andra röststyrda talkies i det fallet. Hur snabbt går det att köra med dem på? Förutsätter integral :)

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Zee skrev:

Man kanske inte kan förvänta sig mer för 79.-? jag tycker det mest är ett sätt att se om intercom i sig är nått att ha sen får den hålla så länge den vill :tummenupp

Funkar den till nästa år är det ju rea igen :banana

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Magnus-Sthlm skrev:
Håller inte alls med. Hade läst innan om allas sågningar, (varav hälften av folk som inte ens tittat eller känt på hjälmen), och var mer än skeptisk när jag åkte dit i morse. Jag blev positivt överaskad både av finish och passform och jag är övertygad om att med ett annat märke och en prislapp på ca 2000 i ett blindtest skulle flertalet av alla belackare gå bet på att peka ut den.

Jag hade också läst alla sågningar innan och trodde att det bara var en massa dravel från ett gäng besserwissers. Tyvärr blev jag besviken när jag kände på krukorna och avstod från ett planerat köp. Jag lägger hellre några extra hundringar på en hjälm som inte känns livsfarlig.

Hjälmarna duger nog alldeles utmärkt till att busa runt med minimotos och liknande, men för riktigt mc-bruk tar jag något annat.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
TukTuk skrev:
Jo, man misstänker ju det... vad gick sönder? Funderar på att plocka head-setet till ett par andra röststyrda talkies i det fallet. Hur snabbt går det att köra med dem på? Förutsätter integral :)

Headseten knäcktes. Plasten blidde pangpang när man klänger på/av skiten. som inte är helt trivialt, kan jag säga.

Hur snabbt du kan köra? Jadu... jättesnabbt? Ludicrousspeed? to infinity and beyond?

sir_pelle

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2006
Hoj
Hornet 600
Mikey skrev:
Tror nog ingen köper dessa skivbromslås annat än som ett komplement till ett godkännt lås... :pannkyss

Själv ska jag ha mitt i bakbromsskivan, för att förhindra slänga-upp-framhjulet-på-en-skateboard-och-rulla-iväg-hojjen-tjuvar :tummenupp

Tänkte samma sak. köpte kedja istället om man nu ändå ska ställa den ute

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Zee skrev:
Headseten knäcktes. Plasten blidde pangpang när man klänger på/av skiten. som inte är helt trivialt, kan jag säga.

Hur snabbt du kan köra? Jadu... jättesnabbt? Ludicrousspeed? to infinity and beyond?

hehe... rena skiten med allt mao. Tänkte mer innan man behöver gallskrika för att höra något. Fast micken är väl lika bra som resten :rolleyes:

(jag kör aldrig för fort...)

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Idag besudlade jag alla mina principer och besökte för första gången Lidl...

Regnställ, tankväska, knävärmare och batteriladdare blev "skörden"... :tummenupp

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
ingen
Köpte ett överdragstäcke och en tankväska! ser bra ut!:tummenupp

NÅN SOM VET VART MAN KAN KÖPA INTERCOM? ej på lidl då asså. biltema?

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Ursäkta om jag inte riktigt fattat det här med knävärmare, men vem fan fryser om knäna???

Ser ingen som helst funktion med detta! Ok om man har sånt där slatterknä som behöver lite stöd, eller om man har nån kronisk sjukdom som gör att man svettas som bara den i knävecket, men annars?

NakenBandit

Mot dumheten kämpar gudarna förgäves...
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
TL1000S -97, Bandit 600 N -97 o XS 650 SE -81
Lord Adrian skrev:
Idag besudlade jag alla mina principer och besökte för första gången Lidl...

Exakt samma här, hade svurit att aldrig handla där. Men va fan, principer är bra att ha tills något är så billigt att man måste strunta i dom
:hihi

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Bodoe skrev:
Ursäkta om jag inte riktigt fattat det här med knävärmare, men vem fan fryser om knäna???

Ser ingen som helst funktion med detta! Ok om man har sånt där slatterknä som behöver lite stöd, eller om man har nån kronisk sjukdom som gör att man svettas som bara den i knävecket, men annars?

Mest en vild chansning....Mina knän borde stå i nån transplantationskö, så att INTE kyla ner dom mer än nödvändigt verkade vara en bra ide. :tomten

mp_87

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
KTM 640 sm
Gren skrev:
Visst är det så att den som verkligen vill, den får med sig hojen. Baltligor och allt vad det snackas om gör som de vill. Men ett Lidl-lås hindrar inte Adnan_Gangster, vilket däremot ett klass trelås med största sannolikhet skulle göra, eller åtminstone kraftigt fördröja.

Tror du inte det fördröjjer ännu mer, med ett "klass tre lås" PLUS lidl-kätting och lidl-skivlås ?
Det är nog ingen som bara har ett lidl-lås till hojjen, självklart har man ett godkänt redan. Jag har en godkänd ketting till min hoj plus 2 andra billiga skitlås, just för att kunna låsa båda hjulen och kunna fästa den i något med hjälp av kettingen. När adnan och hans brushor kommer har dem kanske planer på att rulla iväg hojen på en skateboard eller likn., då är det rätt jobbigt om den är låst överallt. :tummenupp

Doable

FacePlant[NkpG]
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Wanda & Lill-Babs
Köpte tankväska o ett regnställ idag. Tankväskan känns som ett riktigt bra köp. 13/25 liter rymmer den i infällt/utfällt läge. Fick ner en hjälm i den iaf, utan problem. :tummenupp

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka