MestHemlig skrev:NÅN SOM VET VART MAN KAN KÖPA INTERCOM? ej på lidl då asså. biltema?
Visst kan du köpa på hos biltema eller dylik affär för 399.- men det är nog samma skit som på lidl annars ligger dom på 1500.- i hojjaffärerna..
MestHemlig skrev:NÅN SOM VET VART MAN KAN KÖPA INTERCOM? ej på lidl då asså. biltema?
Nicke_K skrev:Var på Lidl i dag och kollade in hjälmarna och blev glatt överaskad att dom har köpt upp sig till en riktigt godkänd hjälm mot vad dom hadde förra året. Att det forfarande är en dålig hjälm råder ingen tvekan om men den är TUV märkt och e1 märkt så nu uppfyller dom iaf minimi kraven man ska ställa på en hjälm. Visar också att mitt resonemang på dåliga godkännade inte är skitsnack eftersom dom har bytt ut dom undermåliga e9 märkta hjälmarna från förra året. Det ser man vad man får för fjuttiga 150 kr mer på bruttot. förra året kostade intergral hjälmen 249 Kr och i år 399 Kr.
sir_pelle skrev:vad innebär e3 då?
Nicke_K skrev:Var på Lidl i dag och kollade in hjälmarna och blev glatt överaskad att dom har köpt upp sig till en riktigt godkänd hjälm mot vad dom hadde förra året. Att det forfarande är en dålig hjälm råder ingen tvekan om men den är TUV märkt och e1 märkt så nu uppfyller dom iaf minimi kraven man ska ställa på en hjälm. Visar också att mitt resonemang på dåliga godkännade inte är skitsnack eftersom dom har bytt ut dom undermåliga e9 märkta hjälmarna från förra året. Det ser man vad man får för fjuttiga 150 kr mer på bruttot. förra året kostade intergral hjälmen 249 Kr och i år 399 Kr.
Min satt kvar i 280 förrförra sommaren på zx9:an, men det förutsätter ju att man har en skyddande kåpa med.KGK skrev:många prylar man fick för lite flis![]()
regnstället verka kanon, batteriladdare, tankväska - verkar riktigt bra med finesser, lås och knävärmare![]()
har inte haft tanväska förr och är lat så en dum fråga, ska man spänna fast väskan eller pallar magneterna att hålla väska kvar![]()
Ska du alltid ha med dig en extra hjälm när du är ute å åker? Kan du inte låsa fast din hjälm istället?TukTuk skrev:Har precis varit och handlat backup-hjälm, interkom, 2 skivlås och en strumpa.
Hjälmen verkar ok men endast som backup. Fick min förra "riktiga" stulen förra året så jag vet hur trist det kan vara när man står där utan och hojen ska hem.
Skivlåsen ger jag bort till några mopedister... skulle aldrig lita på dem på min egen cykel. Men de avskräcker kanske någon parasit.
Interkomen ser ju inte ut som på bilden?Saknar "muffarna" eller så ligger de i paketet någonstans. Ska bli att testa dem i olika farter och se.
Tankväskan såg lite liten ut. Rymmer den något överhuvudtaget? Får fundera på den ett tag...
Lim? Nä, seriöst har du plasttank eller? om inte, fäll ut "öronen" under väskan, sitter magneter i dom...kurre3 skrev:Idéer om hur man fäster tankväskan på R1 nu tack! Skivbromslåset gick ju inte att få på bakhjulet såklart.. Nån som vill köpa?
Viffer skrev:Det jävliga blir ju å fixa nytt visir om man vill ha tonat eller byta ut sitt repiga/spruckna, eller andra delar som pajjar.
Viffer skrev:Ska du alltid ha med dig en extra hjälm när du är ute å åker? Kan du inte låsa fast din hjälm istället?
Tankväskan går att förstora. 13/25 liter rymmer den i infällt/utfällt läge
Mahti skrev:Står på hjälmen att det är garanti på att visir finns tillgängliga 5 år och framåt att köpa iaf..
Vilka svin, säkert med hjälp av kniv och på rent djävulskap!TukTuk skrev:Min hjälm var fastlåst när den blev stulen - inte ens det kan de lämna ifred. Får väl skylla mig själv som parkerade alldeles för nära rosengård...![]()
scud skrev:Köpte en tankväska jag. Verkar va hygglig kvalitet.
Men vad är den breda remmen med snabbfäste till för?
Fast på väskan sitter ju en rem att dra runt styret. Sen finns det en ganska smal rem ska ska under tanken, och uöver det axelremmen om man ska bära den som väska. Men det finns en bred rem, med snabbfäste, vad ska man ha den till?
Classe isjön..MestHemlig skrev:Köpte ett överdragstäcke och en tankväska! ser bra ut!![]()
NÅN SOM VET VART MAN KAN KÖPA INTERCOM? ej på lidl då asså. biltema?
Viffer skrev:Min satt kvar i 280 förrförra sommaren på zx9:an, men det förutsätter ju att man har en skyddande kåpa med.
Ska du alltid ha med dig en extra hjälm när du är ute å åker? Kan du inte låsa fast din hjälm istället?
Tankväskan går att förstora. 13/25 liter rymmer den i infällt/utfällt läge
Lim? Nä, seriöst har du plasttank eller? om inte, fäll ut "öronen" under väskan, sitter magneter i dom...
Annars får du försöka sänna fast den med remmarna som följde med.
Jupp, finns även på Clas Ohlson och Teknikmagasinet. Ungefär samma kvalitét.Cervantes skrev:Visst kan du köpa på hos biltema eller dylik affär för 399.- men det är nog samma skit som på lidl annars ligger dom på 1500.- i hojjaffärerna..
Det är ganska starka magneter. Sedan kan du dra remen som sitter fast upptill på väskan runt syrhuvudet. Sedan följde det med en smal rem man kan försöka dra på något annat kreativt sätt.kurre3 skrev:Jo så långt är jag med!Frågan är hur man skall fästa remmarna på en R1? PS. blir lite upphetsad av att se hojen med tankväska. Ds
![]() |
Bike på CFMOTO världslansering!
675SR-R Bike är på plats... |
![]() |
Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska
Ny design, ny motor och bät... |
![]() |
MP-Mässan lockade 55.000 besökare!
Hela 55.000 besökte finska ... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Jacob Sjöman Under... |