MC-tema på Lidl, billigt!

doobidoo

Prata först, tänka sen!
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
-
Bidde en laddare och ett skivlås i impulsköp.

Någon sa tidigare att laddaren inte kunde underhållsladda?
På det jag köpte fanns det iaf en sån funktion...

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Jaha, då har man inhandlat huva, strumpor, tankväska samt ett par hyggliga skor. Stort tack till Bodoe för tipset! :tummenupp

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Hoj
svart sebeärr 600
Va o handla regnställ, har 52 i skinnet tog 52-54 regnstället verkar passa bra. (är 181cm 77kg slim). Köpte även batteriladdare, tankväska, kättinglåset och mongoskivbromslåset (själva låset påminner mig om de runda "tryck-låsen" man använde sig av på skolornas förvaringsskåp) skulle tippa på 1-2 slag med en hammare så är det öppet. MEN det är gult och sexigt och för 49kr eller va det kosta kan det va kul :)

Kättinglåsets och skivbromslåsets nycklar är nästan identiska så jag antar att det är samma piss. Men de kan vara ett bra kompliment till "huvudlåsen". Är väldigt nöjd med regnställ och tankväska dock.

doobidoo skrev:
Bidde en laddare och ett skivlås i impulsköp.

Någon sa tidigare att laddaren inte kunde underhållsladda?
På det jag köpte fanns det iaf en sån funktion...

Mjo, om du läser på förpackningen lyder första punkten

* Stickproppsladdare för skonsam permanent- och underhållsladdning.

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Jo, även jag skrapade ihop till en Tankväska o ett garagelås (kedjelåset) Väskan verkar helt ok för det priset.

sir_pelle

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2006
Hoj
Hornet 600
Oxå shoppat lite :yoparty

Kedjelås, balak, sockor, allväderhandskar(har skinn vanligtvis), tankväska.

Vågar inte ha deras skivbromslås, tror inte det är godkänt. Så jag får köpa ett Abus sen. Dyrt.. men om försäkringen ska täcka så kan det va en ide kanske.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
KGK skrev:
Räcker nog spänna den främre kring styrhuvud eller nåt, finns spännen på sidorna också.

Någon som vet ifall det fanns det flera färger på regnstället? jag tog bara en, i annonsen fanns det blå

Har ju plast tank så det jag undrar är lite hur man får runt remmen utan att slakta hojjen..

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Var nyss ute på Lidl i Uppsala och shoppade ett skivbromslås, intercom och tankväska. Verkar helt ok med tanke på priset. Skivbromslåset är säkert inte mycket att hänga i julgranen men tillsammans med ytterligare skivbromslås och en kätting från ABUS håller det förhoppningsvis klåfingra typer borta. Det kan ju aldrig skada med ett extra lås..

Jag hade tänkt slå till på en hjälm och ett ryggskydd som extraprylar att låna ut ifall någon ska åka med en kortare bit. Efter att känt på kvaliteten lät jag bli... Hjälmarna kändes ungefär som den cykelhjälm jag hade när jag var lite. Milsvid skillnad från Dainesekrukan jag beställde från Louis för en femhundring. Jag skulle inte rekommendera Lidls skydd ens till min värste fiende..

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
MalmöBiker skrev:
Va o handla regnställ, har 52 i skinnet tog 52-54 regnstället verkar passa bra. (är 181cm 77kg slim).

Har du testat det?? jag köpte 52-54 först till mitt 52 ställ och det va förlitet så jag åkte och bytte...

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Mr Mac skrev:
Jag hade tänkt slå till på en hjälm och ett ryggskydd som extraprylar att låna ut ifall någon ska åka med en kortare bit. Efter att känt på kvaliteten lät jag bli... Hjälmarna kändes ungefär som den cykelhjälm jag hade när jag var lite. Milsvid skillnad från Dainesekrukan jag beställde från Louis för en femhundring. Jag skulle inte rekommendera Lidls skydd ens till min värste fiende..

Fast offroadkrukan duger la till lite minimoto-trams änna? :nicka

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
sir_pelle skrev:
Oxå shoppat lite :yoparty

Kedjelås, balak, sockor, allväderhandskar(har skinn vanligtvis), tankväska.

Vågar inte ha deras skivbromslås, tror inte det är godkänt. Så jag får köpa ett Abus sen. Dyrt.. men om försäkringen ska täcka så kan det va en ide kanske.

Tror nog ingen köper dessa skivbromslås annat än som ett komplement till ett godkännt lås... :pannkyss

Själv ska jag ha mitt i bakbromsskivan, för att förhindra slänga-upp-framhjulet-på-en-skateboard-och-rulla-iväg-hojjen-tjuvar :tummenupp

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Jag var på Lidl i morse, ogillar som sagt skarpt att handla där annars, men just mc-prylarna kan vara kul att titta på om inte annat.

Köpte i alla fall kättinglåset, har ett likadant sedan förra året men ett till kan ju vara bra, eller hur? :) Köpte även intercom-tjafset och ett regnställ. Har storlek 50 på skinstället, så jag tog storlek 48-50 på regnstället.

Tog på mig skinnstället när jag kom hem & klev i regnstället, det passade bra längdmässigt, men eftersom jag har puckel på skinstället så blev det liite tajt i halsen, det satt bra för övrigt. Ska man byta? :va

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
Köpte en tankväska jag. Verkar va hygglig kvalitet.
Men vad är den breda remmen med snabbfäste till för?
Fast på väskan sitter ju en rem att dra runt styret. Sen finns det en ganska smal rem ska ska under tanken, och uöver det axelremmen om man ska bära den som väska. Men det finns en bred rem, med snabbfäste, vad ska man ha den till?

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
jovars man va ju där, men campa inte som jag sa :rolleyes:
fy faen. förra året låg de massvis med grejer där, men nu såg de urplockat ut!? :3freak
såg ut som jag kom försent typ :brinnerup
aja..crosshjälmen tyckte jag kändes stabil iaf..
fast jag har ju redan en i fiber så jag behövde den inte :)

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Jag köpte tankväskan, kätting och skivbroms som komplement till mitt abuslås.

Varför köper ni regnställ? Åk inte mc när det regnar!! :7peta

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Mr Mac skrev:

Håller inte alls med. Hade läst innan om allas sågningar, (varav hälften av folk som inte ens tittat eller känt på hjälmen), och var mer än skeptisk när jag åkte dit i morse. Jag blev positivt överaskad både av finish och passform och jag är övertygad om att med ett annat märke och en prislapp på ca 2000 i ett blindtest skulle flertalet av alla belackare gå bet på att peka ut den.

Styrde färden vidare mot Stockholms Mc-varuhus då jag lämnat in min hjälm, en Arai Astro/R, som reklamation pga att hakbandet hade börjat fransa sig redan efter ett par månader. Det visade sig att dom inte lagar hakband utan jag fick en helt ny hjälm, fantastiskt verkligen. Jag la en liten peng mellan och nu sitter jag här med en helt ny Shoei X-spirit. Vad vill jag då ha sagt med det förutom att berätta vilken otrolig service jag fått. Jo, att jag ändå har en relativt dyr och bra hjälm som referenspunkt i min jämförelse och fortfarande tycker att Lidlhjälmen är helt ok och långt från det skräp som vissa vill göra gällande.

Coola Ola

Guest
Hoppas verkligen att det finns prylar kvar när jag ska dit imorgon :gnissla

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Har precis varit och handlat backup-hjälm, interkom, 2 skivlås och en strumpa.

Hjälmen verkar ok men endast som backup. Fick min förra "riktiga" stulen förra året så jag vet hur trist det kan vara när man står där utan och hojen ska hem.

Skivlåsen ger jag bort till några mopedister... skulle aldrig lita på dem på min egen cykel. Men de avskräcker kanske någon parasit.

Interkomen ser ju inte ut som på bilden? :va Saknar "muffarna" eller så ligger de i paketet någonstans. Ska bli att testa dem i olika farter och se.

Tankväskan såg lite liten ut. Rymmer den något överhuvudtaget? Får fundera på den ett tag...

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka