MC-tema på Lidl, billigt!

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Handskarna var i min oerfarna ögon endast av skidhandske kvalite.
Handskarna tyckte jag inte kändes sämre än vissa av de större märkenas billigare grejer. Men då jag just har köpt ett par skinnhandskar med kolfiberskydd så var de inte särskilt lockande i jämförelse.

Jag klämde lite på skinnjackan också. Fast den skulle jag nog inte våga lita på vid en marksyning. Bland det tunnaste skinn jag någonsin har känt på i en mc-jacka och inga skydd vid axlar/armbågar, inte ens mjuka. Det känns som att min 20 år gamla jacka från Halvarsson skulle erbjuda bättre skydd om man ville ha en intim stund med asfalten. :gnissla

Jag skulle ju ha en intercom och en liten tankväska i år :huvet
Jag hade ju tänkt beställa med en bekant men nu verkar det ju vara kört.
Misströsta icke. Här fanns det iaf sex stycken radio-intercom och ett okänt antal av den andra modellen när jag var förbi Lidl vid klockan 15 på eftermiddagen. Så det kan nog finnas på fler ställen också.

Skulle det skita sig för dig med den lilla tankväskan så har jag en oanvänd liggandes från ifjol som du kan få om du ber riktigt snällt. :pannkyss
 
Last edited:

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
jag packa nyss upp min walkie talkie ock skulle sätta i batterierna... å vad får jag se bakom batteriluckan.. jo en etikett som där stod Made by Topcom. den är edentisk med topcom 6800 som dom tar 695kr på Jula

Den där fanns inte på Lidl på Ekerö, de hade en annan variant som jag inte synade så nära....
 

arachnid

v4-lover
Gick med
1 May 2007
Ort
Lite här och lite där.
Hoj
VifferWaffe -88
samma tjurrusning med folk som köper 20 ex av varje i år med verkar det som :D

jag förväntar mig att se de grejerna dyka upp hos diverse mc-handlare för tredubbla priset om en månad som förra gången.
 

Bula76

115hk och 107Nm på hjulet räcker till
Gick med
17 May 2007
Ort
Hemma
Hoj
XJR 1300 -99
Hur är kvaliteten då?
Har inte provat den än.. måste ladda batterierna först.. Men den känns precis som den på Julas Topcom..Ordentlig liksom... inget smäck... (ok, det är väl 2 månader sen jag kände å klämde på den. men så fel kan jag inte komma
ihåg...)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Misströsta icke. Här fanns det iaf sex stycken radio-intercom och ett okänt antal av den andra modellen när jag var förbi Lidl vid klockan 15 på eftermiddagen. Så det kan nog finnas på fler ställen också.

Skulle det skita sig för dig med den lilla tankväskan så har jag en oanvänd liggandes från ifjol som du kan få om du ber riktigt snällt. :pannkyss

Det var just ett radiointercom och den lilla tankväskan jag var ute efter, var inte lillväskan bra eller köpte du för många?
 

Losec_82

Budgetbeginner
Gick med
24 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Gsx 750F -89
Aldrig hängt på låset vid Lidl förr men nån gång ska ju va den första. Dock var det ingen rusning i Frölunda och det var långt ifrån ett fullsortiment som lades för mina schnööla studentfötter. Ett kättinglås och batt laddare var allt.

Eftermiddagens utflykt till Bergsjön ledde däremot till inköp av både stövlar handskar och regnställ. Hela dagens inköp för 1200 kronor, ungefär vad jag tänkt lägga på stövlarna allena.5:banana

Det fanns gott om prylar kvar när jag lämnade vid 17.
 

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Stockholm - Kransen
Hoj
KTM 450 EXC -08
Av ren princip så köper jag inte hojprylar på samma ställe som där man köper risifrutti :D

Skulle heller aldrig våga lita på lågprisprodukter när det gäller säkerhetsdetaljer!
 

jenzino

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Fel sida landet
Hoj
brap
Aldrig hängt på låset vid Lidl förr men nån gång ska ju va den första. Dock var det ingen rusning i Frölunda och det var långt ifrån ett fullsortiment som lades för mina schnööla studentfötter. Ett kättinglås och batt laddare var allt.

Eftermiddagens utflykt till Bergsjön ledde däremot till inköp av både stövlar handskar och regnställ. Hela dagens inköp för 1200 kronor, ungefär vad jag tänkt lägga på stövlarna allena.5:banana

Det fanns gott om prylar kvar när jag lämnade vid 17.

Va stövlarna nått att ha? Fanns det kvar ett gäng? Tog mig ut till Frölunda men där var väl som sagt risifruttin mer intressant än MC-utbudet...
 

Losec_82

Budgetbeginner
Gick med
24 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Gsx 750F -89
Va stövlarna nått att ha? Fanns det kvar ett gäng? Tog mig ut till Frölunda men där var väl som sagt risifruttin mer intressant än MC-utbudet...

Det är ju inga racing pjucks direkt. Enkla men helt ok passform. Ett billigt och, tycker jag, prisvärt sätt att slippa gnäll för att man aldrig lämnar tillbaka de man lånat av polarn iaf:)

Det fanns ett antal kvar i Bergsjön i de flesta storlekar när jag var där!
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
var inte lillväskan bra eller köpte du för många?
Jag köpte två. Bara för att de var billiga. Sedan har jag inte haft möjlighet att använda någon av dem än. Men jag tror ju inte direkt att jag kommer att ha ett överväldigande behov av två små tankväskor och en stor.
 

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Ort
Peking !
Hoj
GSX250 -80 Bobber, XS400 -82 Bobber.
jag köpte balaclavan och stora tankväskan, tyckte handskarna kändes för tunna för att ge nåt skydd mot vind o väta.
Skinjackan är inget att rekomendera för MC åkare iaf.
 

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Bara Vagnhärad
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Var förbi Lidl idag i Tälje..Och där fanns det gott om saker kvar.

Köpte mig 2 st TopCom intercom system..
kanske inte kommer användas så ofta men men.....
 

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Ort
På loftet
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Jag var förbi lidel i fruängen igår strax innan stängning och köpte Ryggskydd, Intercom, Skivbromslås, och båda tankväskorna. Verkar vra schysta grejer!
Det fanns mkt grejer kvar där!
 

Davalito

Medlem
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Söderort
Hoj
VFR 800
Har länge tänkt köpa ett intercom för att kunna snacka med tjejen när hon sitter bak, är det bättre att satsa på ett med tråd då, eller skulle ni ta ett trådlöst ändå?

99:- för intercomet med tråd, är det med två headset? Låter för billigt för att vara något att ha, eller?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top