MC utan skyddskläder?

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Tittade ut genom fönstret på kontoret och såg precis en nisse på sportis glida förbi här utanför iklädd T-shirt :dummer
Hur tänker folk egentligen, bara för att det äntligen har blivit lite varmt ute är man inte plötsligt immun mot olyckor :dummer

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
:dethänderintemig och :jagskallbaraköpaenglasspålunchen

Kan lätt bli :hudtransplantation och :näsblod

Är det för varmt för skydden, låt hojen stå, ta speedosarna och sikta på playan. :fakta

/moraltjEring

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Finns folk till allt...
Kanske va en snodd hoj och en ball kicker som körde utan kk...

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
När man kör moppe i stan i t-shirt så gnäller ingen. Men köra lika fort med sporthoj, då jävla ska det gnällas. För det är ju skitfarligt!

:lol

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Badger, du han före.

Om någon brummar scooter i badbraller på sommaren höjer ingen på ögonbrynen, men brummar man literhoj i shorts i 30 knyck då jävlar! då är det LIVFsFaRliGT!!!!!:hihi

zike

REAL MEN WEAR PINK
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Rätta
Usch, låter riktigt läskigt hörredu!
Får jag syn på honom så ska jag tackla/preja ner han!

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
När man kör moppe i stan i t-shirt så gnäller ingen. Men köra lika fort med sporthoj, då jävla ska det gnällas. För det är ju skitfarligt!

:lol

Jag har gått omkull i den hastigheten med mc och tänker varje gång jag ser moppefuckona "dom borde ha mer på sig"!

För den delen så har jag slutat bry mig om hojåkare som åker i t-shirt då dom helt enkelt får skylla sig själva!
Moppefuckona har så lite vett så dom kan man inte lasta på samma sätt.

Sordid

professionell sjörövare
Gick med
29 Dec 2007
Hoj
KTM 690 SMC -10
ååååååååååååååå herregud stoppa pressarna kört hoj utan skyddsutrustning att ens starta en sån här tråd för att man sett nån köra hoj i shorts borde straffas med piskrapp.

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Stäng tråden och låt;

darwin_511.jpg

göra jobbet...

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
GSXR 750
David Eberhards bok, I trygghetsnarkomanernas land, borde vara obligatorisk läsning i skolan...

Tror att många svenskar skulle må bra av att släppa lite på tyglarna i sitt trygghetstänkande. Jag talar inte om bombrepor. Bakhjulet i 200 km/h med badbyxor och dottern bakpå. Men prova cykla utan hjälm någon gång ibland. Åk till affären utan skinnstället någon gång. Gör det inte till vana! Inga höga risker! Men öka risken lite någon gång ibland. Det rensar bort en del av svenska folksjukdomen trygghetsnarkomani.

VFR1200

En röd sak
Gick med
4 May 2011
Hoj
VFR1200F
Ja det skyddar inte mycket,men när man åker nere i Alperna ser man cyklister susa ner förr i 60-70 knyck dem har inte mycket till utrustning då sitter jag hellre på hojen i badbyxor den känns lite mer stabil:banana

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Kära Sporthoj.com,

Jag åkte och köpte glass i veckan utan att ha vare sig ryggskydd, stövlar eller handskar på mig.:dummer
Jag hoppas ni förlåter mig.:krama

P.S.

Det gjorde ont i foten att växla med gympadojjorna :crash

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Köra i shorts utan hjälm över 40km/h får man börja kisa med ögonen och över 50km/h blir det jobbigt, undrar när man har störst chans att råka ut för en olycka? när man glider i 50 längst slingervägen eller när man blåser på i 150 med full roadracingutrustning?

säger inte det ena är säkrare än det andra men nu har ni något att fundera över :hihi

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Det är ju bara hjälm som är obligatoriskt så resten är väl upp till var och en. Sen får väl vi andra tycka vad vi vill.
Själv kör jag med kevlarjeans, crosskydd och handske med mesh på ovansidan när kvicksilvret drar sig mot +25 och över. Fläktar skönt igenom både jeansen och skydden, så länge det rör på sig i.a.f.

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Såg en lirare på väg hem från gymmet med axelväska, jeans, linne och hjälm på en gixxer 1000..

Förstår inte vitsen av att folk kör utan handskar? :död Såg några med full utrustning men inga hanskar, och gymkillen senare samma dag dock iklädd jacka med fortfarande utan handskar :näsblod

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Många missar flera saker, som man inte tänker på, en tur till glasskiosken i makligt tempo är väl inte hela världen...

1. En normal mc har kapacitet att gå fortare än godtyckliga moppefuCkos redskap. Handen på hjärtat, när ni rullar till glasskiosken, är det driving miss Daisy, eller ruppar det på lite ibland? ;) Rent av en spontan-uiiilning förbi den där puman (för hon älskar säkert sådant :hihi )...

2. Börjar man ta en tur ibland, så blir det lätt fler, och "jag skall ju bara..." - slentrian och lättja går hand i hand.

Är det värt det? Jag har kraschat på geggmoped, i hastigheter runt moPpefUcko, med ibland inte helt trevliga konsekvenser, trots alla skydd...asfalt ser klart otrevligt ut, det lär slipa rätt friskt innan man stannat, redan i sansade 50, som knappt är styrfart (är man så hård att man åker i nätbrynjan till stranden tvivlar jag att man håller sig runt 50 heller)...

Min personliga uppfattning är att hudtransplantation är sådär fräckt, men vem vet, det kanske är det nya svarta om några år? :hihi

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln