JoeMax
Guest
jag kör alltid med full integral hjälm, det är bekvämast. men kläder/skydd anpassar jag efter väder,körsträcka,körstil osv vilket låter rimligt enligt mig, men alla tycker olika...
När man kör moppe i stan i t-shirt så gnäller ingen. Men köra lika fort med sporthoj, då jävla ska det gnällas. För det är ju skitfarligt!
..fast det är samhället som bekostar hudtransplantationer. De som anser att det är deras val att hoppa över skydden, hoppas man står för sitt val om det går snett med?
Men jag anar att det är lite annorlunda ljud i skällan då, när man har en nota från landstinget på en årslön eller så.
Lite som 1-procentarna som vill stå utanför systemet, sjukpensionärer hela bunten, med mjällintyg från sin husläkare så de slipper krukorna. xD Jajäääääädrar. Vi vill stå utanför, men ändå dra nytta av samhället där det gagnar oss. :fail
Vad är en "full integralhjälm"?jag kör alltid med full integral hjälm, det är bekvämast. men kläder/skydd anpassar jag efter väder,körsträcka,körstil osv vilket låter rimligt enligt mig, men alla tycker olika...
Men kör för fan inte utan skydd. Kan bli allt från grov "road rash" i underlivet till 18 års avbetalning för vårdslös körning i annans livmoder. Finns inte en försäkring som täcker det.Ut på krogen och hitta en villig flicka, byt upp dig ifrån din griniga kärring till en mindre gnällig som gärna får för mycket utav 'det goda' eller köp en callgirl ifall du har problem på den sociala biten
View attachment 364629
Ok..so what ?? Jag kör med jämna mellanrum utan att ha en massa skit på mig, inte så ofta men det händer. Det är en risk JAG tar och JAG tar konsekvenser om jag klotar. Jag ÄR mycket välmedveten vilken risk jag tar och hur svåra konsekvenserna kan blir. Vem fan är ni andra att ge mig pekpinnar kring vad jag ska ha på mig ? Jag är en vuxen människa och om jag väljer att åka omkring i träskor och string är det väl fan min sak...Vad är det för att jävla land vi lever i där folk älskar att predika ??? Shiit man blir så jävla trött
Vad snackar du om? Du vet att det enbart är lagkrav på hjälm vid framförande av MC i Svea va?
Likväl som det finns försäkringar som inte kräver att du har något annat än lagstadgad skyddsklädsel på dig vid ev. olycka...
...tror du missade ett och annat i inlägget. Läs det igen. Går ju rykten om HA/Bandidos/godtycklig klubb med intelligensreserv att mjällintyg från doktorn är bra, då slipper man ha den där krukan. Man är extra jEteFrÄsiG om man kör utan.
Då känns det bättre att ha lagt den extra tiden på att ta på sig allt och kanske med lite tur slippa sjukhusvistelse eller att gumman får lägga order på en flådig permobil pga min ryggskada.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|