Kneedrag
Guest
kan det vara bränslefiltret?
Tusen tack för alla svar/tips! Grymt!
Är själv inte så händig av mig när det gäller MC-meck, det är "tyvärr" därför jag lämnat den till verkstaden...
Antar att de kollat alla cylindrar, dock vet jag att den fick en rätt stadig stöt mot avgassystemet när den välte, kanske kan varit det som spökar....?
Tipsensor har den inte, den är för gammal, tack iaf för tipset (Känns som det skulle kunna vara en sån basic grej)
Provade att köra med öppet lock, det funkade inte heller :-(
Det sjuka är att på tomgången går den bättre än någonsin, den svara brutalt bra och låter som ett monster, men så fort jag kommer ut på vägen och ska köra med den så vill den inte för fem öre.
Det är framförallt vid första gaspådraget och runt 4-5000 varv som den krånglar som mest, men svårt att säga, den går även hackigt hur som helst!
Än en gång, Tack för tipsen! Ska försöka kolla igenom/snacka med dem igen!
//Tapeworm
Tusen tack för alla svar/tips! Grymt!
Är själv inte så händig av mig när det gäller MC-meck, det är "tyvärr" därför jag lämnat den till verkstaden...
Antar att de kollat alla cylindrar, dock vet jag att den fick en rätt stadig stöt mot avgassystemet när den välte, kanske kan varit det som spökar....?
Tipsensor har den inte, den är för gammal, tack iaf för tipset (Känns som det skulle kunna vara en sån basic grej)
Provade att köra med öppet lock, det funkade inte heller :-(
Det sjuka är att på tomgången går den bättre än någonsin, den svara brutalt bra och låter som ett monster, men så fort jag kommer ut på vägen och ska köra med den så vill den inte för fem öre.
Det är framförallt vid första gaspådraget och runt 4-5000 varv som den krånglar som mest, men svårt att säga, den går även hackigt hur som helst!
Än en gång, Tack för tipsen! Ska försöka kolla igenom/snacka med dem igen!
//Tapeworm
En del hojar har brytare vid sidostödet, så man inte kan köra iväg med det nere. Kan den ha fått sej en tryckare kanske? Den borde kanske stanna helt eller inte gå att starta alls då, men det kanske kan ha blivit nåt glapp i skiten.
Om stödsensorn gått sönder så går det vanligtvis inte över huvudet taget att starta motorn. Tror att alla stödsensorer är kopplade så. Av och på bara. Att ett glapp skulle orsaka dålig motorgång är nog inte troligt om jag får gissa. Stödsensorn sitter lite utsatt på den hoj som jag kör och far det upp en sten och knockar den är man vanligtvis rökt. Så jag har lärt mig hur man kopplar förbi den så att man kan köra vidare. Fram med en Leatherman bara.....
Men jag har aldrig hört talas om att en stödsensor kan orsaka dålig motorgång. Funkar den så går motorn som vanligt och är den trasig så går det inte att starta hojen.
låter som ett monster.
Kolla flottörerna i förgasarna så dom löper fritt,stänger och är rätt justerade.
Jag fick problem med hojen efter att ha bromsat omkull mig i dieselspill i promenadhastighet. Det visade sig att generatorn hade gett upp. Kanske sprack lacken på lindningarna? Hursom, kolla laddningen!
Om man försökt köra en hoj med dålig spänning i batteriet så känner man igen lite hur din hoj beter sig. Fast då så har den även svårt att varva ur utan växel. Hur beter den sig om du bara står och varvar på neutralen? Svara den fint hela vägen i registret?
Mät spänningen på batteriet med hojen igång samt avstängd.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|