Mcdonalds suger!

peppureikä

Guest
sgtpepper skrev:
Öhhh, du har redan svarat på hans inlägg en gång, räckte inte det?

Nu har ju honkie självklart fel, åtminstone Hesburger gör utmärkta hamburgare, men hur får du det till att om man inte gillar finska hamburgare så gillar man inte finnar?

Jag är ledsen att säga det, men det är du som är pajasen.

Edit: Nu har du svarat ytterligare en gång på samma inlägg, måste vara något slags rekord....
Du ska inte komma här o visa vem e det som bestämmer ....tänk på vinterkriget , vad har dina farfar o morfar gjort....inte ett jävla skit ...finnarna har iaf krigat för sin land o allt som dom har byggt...vi e stolta att vara självständiga..!
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
UKE skrev:
Du ska inte komma här o visa vem e det som bestämmer ....tänk på vinterkriget , vad har dina farfar o morfar gjort....inte ett jävla skit ...finnarna har iaf krigat för sin land o allt som dom har byggt...vi e stolta att vara självständiga..!
Har du knarkat eller är du bara dum?
 

jiGGa

Fegis - Nu med nya ögon!
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Retta
NoLimit skrev:
En riktig McD upplevelse är ju oftast smaklösa burgare med trötta pommes, vad kan du erbjuda som ingen annan McD erbjuder? :va
Hur kan du generalisera så där. Det e bara Americanare och outbildat folk som gör det. Bara för att den restaurangen som du besöker suger på att hålla ribban gällande KSR (Kvalité, Service och Renlighet) så betyder det inte att McD suger. Tror du verkligen McD skulle blivit så stora om de hade haft, jag citerar "En riktig McD upplevelse är ju oftast smaklösa burgare med trötta pommes" som koncept? Tror du att det e det som finns på menyn? Smaklösburgare & co 49:-

Återigen vill jag säga att folk får äta precis var de vill och ha vilka favoriter de vill. Jag är inte ute efter att ändra det. Smaken är som baken. Men tycker bara att det är dumt att säga McD är skit och BK är bra eller Max är skit och McD är bra, bara för att man besökt en som varit dålig och en annan som varit bra. Hellre säga att den lokala Max eller BK är skit.

Ett tips är att prova en annan restaurang om ni inte varit nöjda på den som ni just har varit på. Det gäller alla. Max, BK, Mcd, kebaberian, pizzerian ja alla. Varför gå tillbaka om man är missnöjd.

Edit: Hos mig erbjuder vi våra gäster smakrika burgare med pigga pommes :tummenupp
 

badcat

Bakslang!? Fan det låter ju äckligt!
Gick med
26 May 2005
Ort
Mitt i Sverige
Hoj
TL1000s
DennisLundström skrev:
har ni glömt sibylla? En kedja som verkar dö ut och ersättas av alla j**la kedjor som burger king, McD mm. Mycket godare, desutom har de korv...
Japp, så ÄR det!!
Ett Diablo-skrov på Sibylla smiskar helt klart vilken äckel-donkenburgare som helst!! :yoparty
 

Trallhusbjörn

Finnish flash
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Goldshire, Azeroth
Hoj
Merida, trampvariant
badcat skrev:
Japp, så ÄR det!!
Ett Diablo-skrov på Sibylla smiskar helt klart vilken äckel-donkenburgare som helst!! :yoparty

Det är rätt konstigt hur du formulerar dig. "äckel-donkenburgare", säger du?
Visst, Sibyllas burgare och resterande sortiment (-pulvermosen, den gillar jag inte direkct) är riktigt gott, men jag kan inte säga att McDonalds burgare är äckliga.
Jag tror inte heller att du tycker att donkens mat är äcklig, men är det inte lika gott så är det väl skit. Det är nog så...
Konstigt att McDonalds finns överhuvudtaget och i nästa varje land på jorden. :tungan
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
jiGGa skrev:
Edit: Hos mig erbjuder vi våra gäster smakrika burgare med pigga pommes :tummenupp
Du måste vara manager eller något, ingen McD-slav kan bry sig så mycket. :D

Åt just en jättegod Quarterpounder med jättetrötta pommes. Dock går det inte bara att byta restaurang då det helt enkelt varierar från gång till gång även på samma ställe. Jag fick vänta på burgaren och fick nog en ny, därav jättegod men hade nog oturen att få gamla pommes i stället. Är det det som kallas balanserad måltid? :D

Älskar snabbmat, även McD som är sämst.

Om ni åker till västra USA, prova In-n-Out burger och Jack-in-the-Box. :tummenupp
 

Barbone

Ny medlem
Gick med
28 May 2004
Ort
H
Hoj
yamaha -06
Fastfood

Wendys Old Fashioned Hamburgers!!!
Synd att dom inte finns i sverige bara,
så det får nog bli MAX som nr:1

mcd =
th_70e04c99.gif
 

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Ort
Långshyttan
Hoj
Aprilia RSV4R-10
2Wheeldrive skrev:
Hatar personalen på Mcdonalds i hedemora!!!! Sen är det bara feta tjejer som jobbar på kvällarna som suckar så fort man sätter foten innanför dörren.
Håller med.Sen är det en jävla seg service där med.beställer man en cheseeburgare så får man fan vänta jämt. :(
 

NoLimit

Följ mig och bli tvåa
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Mitt i Småland (Rydaholm)
Hoj
Suzuki 1127 R
jiGGa skrev:
Hur kan du generalisera så där. Det e bara Americanare och outbildat folk som gör det. Bara för att den restaurangen som du besöker suger på att hålla ribban gällande KSR (Kvalité, Service och Renlighet) så betyder det inte att McD suger. Tror du verkligen McD skulle blivit så stora om de hade haft, jag citerar "En riktig McD upplevelse är ju oftast smaklösa burgare med trötta pommes" som koncept? Tror du att det e det som finns på menyn? Smaklösburgare & co 49:-

Återigen vill jag säga att folk får äta precis var de vill och ha vilka favoriter de vill. Jag är inte ute efter att ändra det. Smaken är som baken. Men tycker bara att det är dumt att säga McD är skit och BK är bra eller Max är skit och McD är bra, bara för att man besökt en som varit dålig och en annan som varit bra. Hellre säga att den lokala Max eller BK är skit.

Ett tips är att prova en annan restaurang om ni inte varit nöjda på den som ni just har varit på. Det gäller alla. Max, BK, Mcd, kebaberian, pizzerian ja alla. Varför gå tillbaka om man är missnöjd.

Edit: Hos mig erbjuder vi våra gäster smakrika burgare med pigga pommes :tummenupp

Ajajaj! Det var visst ett känsligt ämne! :)

Jag ställde frågan eftersom jag förstår att du är mycket insatt i ämnet och undrar då på hur många sätt en McD kan sticka ut från det konceptet som alltid finns i grunden. Uppenbarligen kan det vara framgångsrikt att generalisera, särskilt om man är 'Americanare', det var ju faktiskt så dom tänkte när de började lansera exakt samma koncept över hela världen, dvs att alla gillar samma burgare, samma pommes, samma miljö, samma lägliga placering av restaurangerna, osv. Rätta mig om jag har fel! Och JA, jag tror att det går att ha det som affärsidé, med ett starkt varumärke och mördande reklam går det sälja det mesta. Det är antagligen också svaret på frågan varför de flesta tycker att ex Max, Sibylla, etc är godast, samtidigt som de flesta lika f*rbannat går till McD betydligt oftare. Att dessutom lyckas få småbarn att ta med sina föräldrar är nog det bästa affärsknepet som kläckts hittils. Därmed inte sagt att jag tycker att McD suger i alla lägen.

Jag får köra en omväg nån dag och käka hos dig! :tummenupp
 
Last edited:

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Jag åker aldrig mer till Mcdonalds i hedemora längre :yoparty Nu åker jag till lappens gatukök istället! Prova lappens om ni åker till hedemora nån dag. Garanterat det bästa gatuköket som finns! Du äter dig proppmätt för 56 kr! En chickeybits med mos och en 33cl läsk :tummenupp Om du inte blir mätt på deras portioner så har du nåt fel på magen.
 

Ducati for life

Guest
allt går att sälja med mördande reklam, som man brukar säga. Även indoktrionering (tror det stavas så va?) fungerar bra. Mc D ÄR inte särskillt nyttig mat, det är bukfylla byggt på nermalda "kött produkter" och massor av socker. Visst det kan smaka bra, som sagt, men Mc D suger ändå :tomten Och jag TROR att alla här som diggar denna tråd hellre skulle äta "mammas hemlagade" mat framför Mc D. Om inte kan väl inte morsan laga mat :tungan . Men som vanligt finns det alltid undantag, även på detta antagande antar jag :näsblod Hungern är ju bästa kryddan :näsblod
 

badcat

Bakslang!? Fan det låter ju äckligt!
Gick med
26 May 2005
Ort
Mitt i Sverige
Hoj
TL1000s
Trallhusbjörn skrev:
Det är rätt konstigt hur du formulerar dig. "äckel-donkenburgare", säger du?
Visst, Sibyllas burgare och resterande sortiment (-pulvermosen, den gillar jag inte direkct) är riktigt gott, men jag kan inte säga att McDonalds burgare är äckliga.
Jag tror inte heller att du tycker att donkens mat är äcklig, men är det inte lika gott så är det väl skit. Det är nog så...
Konstigt att McDonalds finns överhuvudtaget och i nästa varje land på jorden. :tungan
Jo, visst var jag lite hård, det ska erkännas, men varje gång jag varit in på Donken (och då för att det inte funnits alt.) har jag blivit besviken..
Små, tunna och helt enkelt, i min smak, äckliga.
När jag jämför McD med Sibyllas Diablo så kommer jag inte på nåt annat ord.. Men det är klart att allt är relativt..
Äter ju hellre McD-burgare än hundskit t.ex. :rolleyes:
Sen att donken finns i snart varenda håla är väl talande det med. En väldigt svår ekvation är ju att få ihop KVANTITET med KVALITET..
Brukar oftast bara gå att uppnå ett av dom.. :tummenupp
 

fieldy

Scarf är för tanter!
Gick med
8 Nov 2004
Ort
E4, Avfart 163, Stockholm
Hoj
En stor och en liten
jiGGa skrev:
Tror du verkligen McD skulle blivit så stora om de hade haft, jag citerar "En riktig McD upplevelse är ju oftast smaklösa burgare med trötta pommes" som koncept?

Jag tror faktiskt att det är just det som är en av hemligheterna bakom McD's framgångar!

Du kan ha en IQ som varierar någonstans mellan "idiot" och "debil" (för att använda de tekniska termerna), men du kommer fortfarande att kunna laga en Big Mac, som är exakt lika tråkig som alla andra Big Macs i hela världen. McDonald's verkligt hemliga sås är deras stora bruksanvisning som beskriver, förbluffande detaljerat, exakt hur man gör för att tillverka en Big Mac. Om en Big Mac i Stockholm steks i 37 sekunder, så kommer den att stekas i 37 sekunder i Singapore. Allt man behöver göra för att göra en Big Mac är att följa reglerna.

Reglerna har noggrant tänkts ut av hyfsat intelligenta människor (på McDonald's Hamburger University) så att dumskallar kan följa samma regler som smarta människor. Det är faktiskt så att reglerna innehåller alla typer av idiotsäkra saker, som sirener som tjuter när man friterat sina pommes frites för länge, allt för att kompensera för den mänskliga faktorn. Faktum är att McDonald's gör hundratals saker för att säkerställa att deras mat kan produceras med likartad kvalitet, av vilken idiot som helst man kan få in i köket, även om kvaliteten är "något lägre".

Den andra hemligheten är som bekant innehållet i maten. Man kan ju lätt konstatera att beroendet av en Big Mac är lika uppenbart som nikotinet i en cigarrett. Fett och socker!!!

:yoparty :yoparty :yoparty
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
jiGGa skrev:
Folk får äta var de vill. Tycker bara synd att vissa människor/restauranger skall förstöra för alla. Bara för att man haft en dålig upplevelse på en så betyder det inte att alla eller systemet i sig är dålig. "People support what they help create" Det är bara missnöjda medarbetare som förstör. Missnöjda medarbetare reflekterar en svag ledare. Kan ta ett exempel: Som de tjocka tjejerna som stod och suckade så fort nån kom in. De vill säkert inte jobba sent på kvällen. Eller så har det varit strul med deras lön/sjuklön. Eller hundra andra grejer. Nu vill jag inte försvara nåt med detta inlägg. Bara förklara. För er som gillar BK, de micrar maten och behandlar pommesen med potatis mjöl för att det ska verka som om de är nylagade och krispiga. McD har de bästa råvarorna som går att få tag på. Som avslutning vill jag bara säga att folk röstar med fötterna när det gäller restauranger. Och snitt McD restaurangen serverar ungefär 50 000 gäster i månaden. Det är många Cheeseburgare.
Jag låter siffrorna tala för sig

Edit: Alla som är missnöjda på McD är välkommna till mig för en riktig McD upplevelse


Kom igen nu! Släpp bomben......

Vart ligger denna utmärkta hamburgeria???

Eftersom du nu har bjudit in hela SH till din krog så vill vi oxå veta vart den ligger :banana
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top