Mcdonalds suger!

Murra

Medlem
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Vallentuna
Hoj
Suzuki GSX400fws 1984
Tullfritt roslagstull sak det vara gärna en 150g Bombay. Mkt smaskigt o tydligen kör en av grabbarna rookie600 dock var han inte så aktiv just nu om jag hajade rätt. :)
 

Rideass

Ung pung, på skrevraket.
Gick med
3 Apr 2005
Ort
Dublin
Hoj
Tvåhjulssoffa GSA -08
Tyvärr är Max ganska motbjudande i Linköping iaf, för någon anledning får de inte bukt på den flugpopulation som bor och lever på maten där inne.

Eller så kanske de tycker att det höjer atmosfären med att ha levande djur runt maten.

Det är dock för dyrt med snabbmat, som någon skrev i tråden så kostar det som sagt 100 spänn att bli mätt. Kan lika gärna köpa några rejäla biffar och steka till själv hemma och få mycket bättre mat för pengarna :)
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
2Wheeldrive skrev:
Ville bara säga att Mcdonalds suger och att dom har höga priser på sina äckliga hamburgare! Var där och käka igår och flottet bara rann ner för hamburgaren. Svindyrt är det ju för fan! Kostar typ 100 spänn om man ska äta sig mätt. Nu till vad det här har att göra med motorcyklar.... Om man käkar för mycket på Mcdonalds så tappar man toppfart och acceleration på hojen :corn
En korv me bröd tack :tummenupp :tummenupp
 

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Gefle
Hoj
Nope
Tokdyrt men gott ibland,synd bara att fritten är sladdriga oftast
 
Last edited:

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
honkiie skrev:
Ni som inte bor i piteå eller i dess närhet har aldrig ätit burgare på big bög (big boy) och ni vet alltså inte vad det gäller. Att jämföra big bögs burgare med mcdonalds är som att jämföra en mv augusta med en k50. Brukar fara dit å äta då och då, är ju endast 5 mil men det är det värt! :yoparty

Kan inte göra annat än att hålla med. Big boy is teh boy! :yoparty

Men deras toalettlås ville inte låsa sig... :rodnar
 

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Superduke 05
Åt för 90kr på donken idag, två tasty, dricka & pommes. Inget spec, svindyrt, ingen toppensmak men bukfylla. Fanns inget annat längs vägen (körde E4an) just då och hungrig som en bäver var jag.

Nae en kebabrulle på La Luna här i Linköping, det är grejor det :tummenupp
 

jiGGa

Fegis - Nu med nya ögon!
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Retta
RS "Alex" skrev:
undrar va jigga ska säga nu :hihi :hihi
Folk får äta var de vill. Tycker bara synd att vissa människor/restauranger skall förstöra för alla. Bara för att man haft en dålig upplevelse på en så betyder det inte att alla eller systemet i sig är dålig. "People support what they help create" Det är bara missnöjda medarbetare som förstör. Missnöjda medarbetare reflekterar en svag ledare. Kan ta ett exempel: Som de tjocka tjejerna som stod och suckade så fort nån kom in. De vill säkert inte jobba sent på kvällen. Eller så har det varit strul med deras lön/sjuklön. Eller hundra andra grejer. Nu vill jag inte försvara nåt med detta inlägg. Bara förklara. För er som gillar BK, de micrar maten och behandlar pommesen med potatis mjöl för att det ska verka som om de är nylagade och krispiga. McD har de bästa råvarorna som går att få tag på. Som avslutning vill jag bara säga att folk röstar med fötterna när det gäller restauranger. Och snitt McD restaurangen serverar ungefär 50 000 gäster i månaden. Det är många Cheeseburgare.
Jag låter siffrorna tala för sig.


Edit: Alla som är missnöjda på McD är välkommna till mig för en riktig McD upplevelse
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Åt precis på McD för 5e gången denna veckan... blev så sugen av denna tråd.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Miss_Orchidee skrev:
precis, 10 kr i jämförelse med 14 kr som på burgerking är inte speciellt dyrt. det är nästan 50% mer Donkens!

Och käkar du för hundra spänn så äter du fanemej ingen normal portion. och meningen är inte att man ska äta sig proppmätt på denna mat utan att den ska vara snabb att ta med sig NÄR man har bråttom. Alltså inget för dagligt bruk...

Big Mac´co kostar 47 kr vilket innehåller den mängd mat du bör äta till lunch. alltså inte + meny, supersize pommes, dipp, milkshake och en paj... då klart att du ´komme upp i en betydligt högre summa, för en lunch -men det gör du likväl på BK

Sen håller jag helt klart med om att MAX är bäst, då Hagster fick mig uplyst över en "romantisk dejting middag" ( :hihi ) som Sandstream utryckte det....
Luffare 7 spänn i korvmojjen mättar min kista gott o väl... : :rofl
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Jag förstår inte varför Mcdonalds är så stort när dom flesta svenskar föredrar Max och Burger King :va Vafan ska det verkligen kosta typ 90 kr att äta sig mätt på ett snabbmatställe??? Jag är inte stor i maten heller! Och kom inte och påstå att man blir mätt på en big mac o company :fatta! Nej Jag hatar Mcdonalds och äter enbart där för att det är det enda matstället som har öppet till 01, Det kan dom få ett plus för.
 
Gick med
11 Apr 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda XL600R -83
2Wheeldrive skrev:
Jag förstår inte varför Mcdonalds är så stort när dom flesta svenskar föredrar Max och Burger King :va Vafan ska det verkligen kosta typ 90 kr att äta sig mätt på ett snabbmatställe??? Jag är inte stor i maten heller! Och kom inte och påstå att man blir mätt på en big mac o company :fatta! Nej Jag hatar Mcdonalds och äter enbart där för att det är det enda matstället som har öppet till 01, Det kan dom få ett plus för.

Mc D levererar en jämn låg kvalite, snabbt!
Om man måste äta något och har 15min på sig är
det få andra ställen som tar dom....

Men jag kan inte påstå att det är vidare gott,
det går att äta och då alternativet är att inte äta alls så vinner Mc D!
 

peppureikä

Guest
hamburgare

honkiie skrev:
Är det förövrigt någon som provat äta hamburgare i finland? Hampurgerlainen som dom säger. Fyfan vilken jävla diarré det är. Det är fan den äckligaste maten jag känner till! Är det så att själva konceptet hamburgare räcker för att folk ska gilla det? Ingen som smakat vanliga burgare kan då gilla burgarna som finns i wasa iaf, provade äta på många ställen och det smakade riktigt jävla vidrigt överallt. Tror fan jag skulle äta en microvärmd viktväktarpizza för jag äter en finsk burgare igen.
Vet du att finska försvaret skulle köpa pansarvagnar från sverige men i sista stund hittade dom ett fel på dom : det fanss bara ett fel på dom :dom hade bara en växel:BACK!!!!!!! :banana :banana
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
NoLimit skrev:
En riktig McD upplevelse är ju oftast smaklösa burgare med trötta pommes, vad kan du erbjuda som ingen annan McD erbjuder? :va

Han kanske mera ett barnkalas med sådana där hattar :banana

För övrigt tycker jag att McD har begått självmord men sina nya menyer.

Vem orkar hålla på att meka med en massa olika val ?

Tanken bakom snabbmat är ju att det skall vara enkelt och snabbt,dom har ju gått åt andra hållet.

Desutom som många andra säger ,man blir inte mätt och skall man bli det så kostar det 90-100 kr.

Ser man det ur dagens-lunch-perspektiv så får du en väldigt fin dagens-lunch för 100 kr.
 
Last edited:

peppureikä

Guest
...

honkiie skrev:
Är det förövrigt någon som provat äta hamburgare i finland? Hampurgerlainen som dom säger. Fyfan vilken jävla diarré det är. Det är fan den äckligaste maten jag känner till! Är det så att själva konceptet hamburgare räcker för att folk ska gilla det? Ingen som smakat vanliga burgare kan då gilla burgarna som finns i wasa iaf, provade äta på många ställen och det smakade riktigt jävla vidrigt överallt. Tror fan jag skulle äta en microvärmd viktväktarpizza för jag äter en finsk burgare igen.
Fan vad du e kaxigt ...har d nåt emot finnarnna din jävla pajas???
 

peppureikä

Guest
köttbullar

honkiie skrev:
Är det förövrigt någon som provat äta hamburgare i finland? Hampurgerlainen som dom säger. Fyfan vilken jävla diarré det är. Det är fan den äckligaste maten jag känner till! Är det så att själva konceptet hamburgare räcker för att folk ska gilla det? Ingen som smakat vanliga burgare kan då gilla burgarna som finns i wasa iaf, provade äta på många ställen och det smakade riktigt jävla vidrigt överallt. Tror fan jag skulle äta en microvärmd viktväktarpizza för jag äter en finsk burgare igen.
Ät köttbullar i stället din jävla VIKING....;-)
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
UKE skrev:
Fan vad du e kaxigt ...har d nåt emot finnarnna din jävla pajas???
Öhhh, du har redan svarat på hans inlägg en gång, räckte inte det?

Nu har ju honkie självklart fel, åtminstone Hesburger gör utmärkta hamburgare, men hur får du det till att om man inte gillar finska hamburgare så gillar man inte finnar?

Jag är ledsen att säga det, men det är du som är pajasen.

Edit: Nu har du svarat ytterligare en gång på samma inlägg, måste vara något slags rekord....
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
sgtpepper skrev:
Öhhh, du har redan svarat på hans inlägg en gång, räckte inte det?

Nu har ju honkie självklart fel, åtminstone Hesburger gör utmärkta hamburgare, men hur får du det till att om man inte gillar finska hamburgare så gillar man inte finnar?

Jag är ledsen att säga det, men det är du som är pajasen.

Edit: Nu har du svarat ytterligare en gång på samma inlägg, måste vara något slags rekord....

UKE fyller år idag och har nog fått i sig en liten födelsedagsgrogg skulle jag tro :)
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top