hållundan
Emozione!
Jag fyller i det jag vet... Har inget startnummer än, ingen licens.
Hoppas att det funkar ändå.
Hoppas att det funkar ändå.
Rotorp skrev:2642381Fick mail ifrån Hasse alldeles nyss.
Hade fyllt i chassienumret på motornumrets kolumn med. Fasen va klantigt.
Vart hittar man motornumret då på en R6-01?
sandstream skrev:2641743Se R2s svar och kolla tidigare i tråden, har för mig att det nämns där också.
Ange tex 19751224
Rotorp skrev:2644954Fick mitt MC ID-card idag. Knappa veckan tog det. Grymt imponerad.
Bra jobbat Hasse.
Axxexs skrev:2645847Fick mitt med igår. Fast jag beställde mitt för nån månad sen.
Mitt var nyttozto skrev:Men till min stora fasa så var det ett begagnat kort! såg helt klart använt ut, repigt o fult! Fast nu kanske det ser ut som jag har varit med ett tag, ingen rookie här inte.
nazurro skrev:2645911En trevlig sak vore om man kunde "testa" sitt kort på något sätt och se att det stämmer. Så man inte kommer till tävlingen, lämnar in kortet och vips där står det fel hoj och chassinummer...
nazurro skrev:En trevlig sak vore om man kunde "testa" sitt kort på något sätt och se att det stämmer. Så man inte kommer till tävlingen, lämnar in kortet och vips där står det fel hoj och chassinummer...
Anneli skrev:2646181Uppgiften som finns på/i kortet är ett nummer som även står på kortet. Det är det enda som kommer att komma upp. Men med tillgång till rätt program i datorn får man även upp förarens/motorcykelns/motorcyklarnas uppgifter på skärmen. Du får be att kolla första tävlingen nästa säsong.
När/om du sen säljer/byte motorcykel behåller du kortet men ser till att uppgifterna ändras. Kortet är som sagt personligt.
/
ozto skrev:2646195just precis alltså gör det inget om magnetremsan skulle va trasig, det går garanterat att knappa in numret manuellt, eller har jag fel?
specis som med kredigkort och övriga kort i plånboken, ett mysterium kvarstår dock, varför endast jag får ett begagnat kort?!
nazurro skrev:2646200Förmodligen därför att det inte finns någon anledning att producera ett nytt kort med ett nytt nummer om de har ett gammalt kort med ett nummer som inte längre används av någon.
ozto skrev:just precis alltså gör det inget om magnetremsan skulle va trasig, det går garanterat att knappa in numret manuellt, eller har jag fel?
specis som med kredigkort och övriga kort i plånboken, ett mysterium kvarstår dock, varför endast jag får ett begagnat kort?!
hållundan skrev:2652126Nu fick jag confirm från Brånalt att mitt MC-ID är på gång.
för det!
210kr kostar det. Betalade mitt idag.
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum