MCK Vilse - Nationaldagsrundan 06-06-06

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Ooops skrev:
2214956 Nej men nu känner jag någon som har mage att ta 25kr för 25 cl läsk och det är mycket mer spännande :gnissla
Men du har helt rätt, läsken här i Malmö är absolut inte av samma kaliber!! :7peta
Det har inte med kvalité att göra. Tillgång o efterfrågan. Marknadskrafterna styr.
Håller med dig, 25 kr för 25 cl cola är fan skamlöst och det sa jag till honom också. 20 spänn för 0,5 liter på restaurang tycker jag är helt okej.
Tycker ni ska kolla in restaurangpriset på pizzorna (inte avhämtningspriset) när ni ändå är igång. Tillgång o efterfrågan samt en "posh" semesterort ger lite annorlunda prisbild än vi är vana vid.
 

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Ort
Malmö
Hoj
svart sebeärr 600
Maverick_ou812 skrev:
2214989 Det har inte med kvalité att göra. Tillgång o efterfrågan. Marknadskrafterna styr.
Håller med dig, 25 kr för 25 cl cola är fan skamlöst och det sa jag till honom också. 20 spänn för 0,5 liter på restaurang tycker jag är helt okej.
Tycker ni ska kolla in restaurangpriset på pizzorna (inte avhämtningspriset) när ni ändå är igång. Tillgång o efterfrågan samt en "posh" semesterort ger lite annorlunda prisbild än vi är vana vid.

hähähä jo det är ingen nyhet precis.. men det är alltid lika kul att komma ut på landet och se de härliga priserna :lol
Lät bara så kul att det hade dealats fram det priset, här blir man knivhotad för 5 kr :hihi
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Briljanto skrev:
2214997 vi som har skitlångt till eslöv, finns det någor nummer vi kan ringa upp på tisdagsmorgonen och få veta om vädret tillåter en runda eller inte?
Det blir en runda och alla dyker upp. Utgå från det. Och kolla här direkt på morgonen.
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
Kung Eilert skrev:
2215099 Det passar mig med. Ska vi ta det i trelleborgstråden eller här?

ta de i trelle-tråden lika bra :)

Maverick_ou812 skrev:
2214297 Baaahhhhhhhhhhh.... säger kungen av fulmek!
Hur många trådar finns det om din Sugk*ki? Tre? En gång stannade den på Sjöborakan och du fick övernatta på flygklubben, en gång badade den i "das leccasee" och fick styre av trä och nu senast var det väl knas med säkringarna eller nåed? So "Shat app" om Duccen! :fatta!


:3freak du har för bra minne..dock e de alltid lätt fixat på suzuki iaf

1. jag hade ett kasst o gammalt batteri som jag skulle bytat läänge sen
2. jag hade ju touringstödet på
3. de va ena kontakten till en tändspole som va lite lös o gummiskon hade glidit av kolla ej efter punkt 2

så i tre av tre fall va de jag o inte maskinen som ska ha :fatta! om de vat en ducce hade de vat mycke värre alla gånger o dessutom maskinfel :D
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Senaste rapporten från rundan, ser mkt bra ut. Är så grymt sugen på att brassa :yoparty Tog en liten rekrunda på sista halvan med ungarna i bilen. Nu skall jag ut o putsa, meka på alla fästen osv osv. Sen glider nog jag ner till macken i Eslöv ikväll, huggsexa om bästa platserna ju :gnissla
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
PGH skrev:
2215151 Senaste rapporten från rundan, ser mkt bra ut. Är så grymt sugen på att brassa :yoparty Tog en liten rekrunda på sista halvan med ungarna i bilen. Nu skall jag ut o putsa, meka på alla fästen osv osv. Sen glider nog jag ner till macken i Eslöv ikväll, huggsexa om bästa platserna ju :gnissla
Pax för att vara längst fram!!!! :näsblod Ska vi ses där 21:00? Du tar med dig tvåmannatältet va?

Själv har jag ringt mackägaren, pizzeriaägaren och varit o inhandlat div. utsmyckningsdetaljer! :banana Ska tvätta o blinga hojen snart.
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
har precis tvättat hojen varför börjar de alltid regna precis när jag lägger på vax på sista kåpan..får alltid snabba mig in o torka bort de inne..den vill nog inte va ren :huvet jaja nu ska de fixas kamera fäste o flagga :banana snart dags ju :)
 

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Scania-land
Hoj
Kardansporttourer

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Jag får hoppa, glömt att besiktiga skiten så där är körförbud på den...
 

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Scania-land
Hoj
Kardansporttourer
Då va de klippt! Fråga mig INTE hur jag mår....Glidit runt på hojen??Frågar DU ändå mig hur jag mår?? Hur mår jag....HUR JAG MÅR!!??
Phuuuh!
Jotack......har det bra nu, men är astrött efter att ha baxat på hojen i 3 km, så nu har jag minsann gjort mitt stora träningspass ofrivilligt. :-()

Det började med att jag skulle köra ut på en skön och underbar MC-tur. Dels för att lära känna hojen, dels för att prova på olika "övningar" med den. Kom dryga kilometern då fanskapet stannade!! Jaja.....försökte starta den, men den vägrade. Batteriet ville inte som jag ville - strata upp fint och låta motorn vara igång. *skriiiiiiiiiiik!!!!!!!!!!* Jag som köpt hojen igår och då funkade allt klockrent! Varför ska den krångla nu när jag var på gång och skulle köra hoj med många många många.....och många andra imorrn - nationaldagen till ära! Hmm låt mig se: Morgondagen...tisdag.....6 juni 2006.....060606....tar man bort nollorna....YIKES!!! "666 - Number of the beast"!!!!???? Skrockfull!? Neeeeh inte jag inte! Men man börjar ju undra vart de slutar??? Så tja.....har det bra med träningsvärk och suktar djupt och tråååånande efter MASSAGE.....kvinnlig sådan som vill sköta om mig???? :eek:()

Summa sumarum: Känns inte som jag ska köra den där turen imorrn - Nationaldagsturen. *SUUUUCK!!!*

:huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :va
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Så, jag o min backmarker har rekat rundan igen. Allt fix inför i morgon.
Myyyyyyyyyyycket fina saker!! :hihi
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Aldrig förr, har så många väntat, så länge, så ivrigt, för att köra så många fina kurvor, som den 6 juni 2006. Jag säger bara GIVE IT TO ME BABY aha aha :yoparty O alla 107 flickor sa, inte illa pinkat för 4 vilsna sneseglare. Vi får se hur det går imorgon, jag kommer inte köra fel eller nått, om jag gör det så skall jag sälja hojen, typ.
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Ja det ser ut att det blir helt ok körväder!

Jag ser fram emot detta och ska göra mitt bästa som förstagångs Reisleiter!

Vi ses alla imorgon med gott humör!


//Cel aka MCK V Controller
 

röris

Rätar ut böjarna
Gick med
13 Aug 2005
Ort
Teckomatorp
Hoj
Gsx-r 1000 K7
81. Kazta - Kebabpizza
82. PutteLiten (Hojen är körklar jag har tjuvläst i RoH delen ) - Hawaii
83. Winberg - Calzone Fungi
84. SGR - Kebabpizza
85. -dB polare1 - Kebabpizza
86. -db polare2 - Capricciosa
87. Ante2wheels - Hawaii
88. Fredchens polare 2 + spätta - kolla fredchen för mat
89. Fredchens polare 3 - kolla fredchen för mat
90. ninja Pidde - Hawaii
91. nogiE - Kebabpizza
92. Bitch 748
93. kompis till martwin + spätta 2 x Capricciosa
94. joja - Calzone Fungi
95. ännu en kompis till martwin - Hawaii
96. Emmelie
97. t509 med The Figther på bönpallen - backmarkers till Maverick_ou812
98. röris
99. M@rre (nån som ska sammåka från S-torp?)
Itthondra. :brinnerup TouchMan 65 - Kebabpizza UTAN fefferoni. :)
101. Miggepigge - Kebabpizza
102. zilog - Kebabpizza
108.Röris kompis.Delar pizza :yoparty
Sen har vi "OM" listan och "Kanske" (meslistan)

1. Oddjob - jag måste fan ha fixat kortet tills dess.[/QUOTE]
 

Kung Eilert

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Skåne
Hoj
(E)R-6
xLnT skrev:
2214863 Tjenna..
Första inlägget på sporthoj :D

Tänkte höra om det är OK om man kommer med en Black widow?
Måste inte vara moddel räser va?

Och vilken hastighet kommer grupperna ligga kring?
70-90 ?

Fick kortet för 2 veckor sedan och har inte kört i grupp innan.. men ser fram emot att få göra det.

Mvh //Magnus

Jag "uppar" denna för jag ser inget svar :confused:

Är det ok att någon hänger med som inte har skrivit upp sig på listan?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top