MCK Vilse Skånevårenturen™ -09 Redux

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
:rofl

Tack alla arrangörer för en skrämmande välorganiserad tur, till och med koll på hur många som tänker crasha innan vi ens startat :)
Vill inte citera Nicky Hayden men "numbers don´t lie"
Tråkigt att behöva få rätt, hoppades att det uttalandet skulle "bita" lite bättre. Fast å andra sidan, 200 hojåkare, 30 mil SVT/person = 6000 hojmil. Inte konstigt att det blir några avåkningar, vi får bara hoppas alla som var lite mindre lyckosamma snart kan vara på banan igen! :)
 

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Ort
På toppen av Lund
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana
Vill inte citera Nicky Hayden men "numbers don´t lie"
Tråkigt att behöva få rätt, hoppades att det uttalandet skulle "bita" lite bättre. Fast å andra sidan, 200 hojåkare, 30 mil SVT/person = 6000 hojmil. Inte konstigt att det blir några avåkningar, vi får bara hoppas alla som var lite mindre lyckosamma snart kan vara på banan igen! :)

Men där var ingen som skadade sig allvarligt väl? eller? Visst inte kul med avåkningar men man får se det från den ljusa sidan när det trotts allt går okej..
 

Fnurre

Fler kurvor åt folket - och oftare!
Gick med
14 Apr 2007
Ort
Ystad
Hoj
GSX-R 1000 -02
Är det inte ett krav att man ska köra vilse? :va
Tänk nu om vi inte får vara med mer!:rofl

Ok, det kan ju vara så att några hade en extra liten tur som trots allt innebär att vi inte e diskade för deltagande framöver. Lär finnas ngn form av karta som förekommer i forumet med olika vilseledande vägval.....:hej
 

Guldis

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2009
Ort
Landskrona
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
Vill inte citera Nicky Hayden men "numbers don´t lie"
Tråkigt att behöva få rätt, hoppades att det uttalandet skulle "bita" lite bättre. Fast å andra sidan, 200 hojåkare, 30 mil SVT/person = 6000 hojmil. Inte konstigt att det blir några avåkningar, vi får bara hoppas alla som var lite mindre lyckosamma snart kan vara på banan igen! :)


Då har vi idag typ kört nästan 1/7 runt jorden :3freak
 

izor

Guest
Jo tack jag märkte det, va ju tur jag skulle hem och inte med er :hihi :hihi ibland önskar man att man hade lite plast på hojen så man slapp vinden :hihi

Ajja så brådis va de inte:D :D men motorväg e ju såååå tråkigt så man vill bara få de gjort:yoparty :yoparty

Stort tack till Mck Vilse som fixat detta galna upptåg och Aidem som roddade min grupp o gjorde de helt kanon:Bugar :Bugar
 

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Ort
På toppen av Lund
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana
Ajja så brådis va de inte:D :D men motorväg e ju såååå tråkigt så man vill bara få de gjort:yoparty :yoparty

Stort tack till Mck Vilse som fixat detta galna upptåg och Aidem som roddade min grupp o gjorde de helt kanon:Bugar :Bugar

brådis nock för att jag inte skulle lyckas hänga på, tungt som fan med vinden hehhe
 

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Ystad
Hoj
BMW F 650 GS -01
Vill tacka Wonderwizard för dagens runda!
Jag trivdes bra i grupp fyra, lagom tempo för mig o beemern jag lånade. :)
Riktigt sköna vägar med goa kurvor, precis som det ska va! Ser fram emot nästa tur!
Dags att spana bilder... :yoparty
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Men där var ingen som skadade sig allvarligt väl? eller? Visst inte kul med avåkningar men man får se det från den ljusa sidan när det trotts allt går okej..
Jo så är det men det är ändå tråkigt när det händer. Jag önskar att vi kunde rodda en runda helt utan som vi gjorde när Röris och Stooffe gått bort. Jag tänker på dem varje MCK Vilsetur. :(
 

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Ort
På toppen av Lund
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana

Nu när du har lärt dig rutten från båstad o hem så tycker jag vi roddar ihop en tur på de sköna vägarna snart igen :tummenupp :tummenupp

Jo så är det men det är ändå tråkigt när det händer. Jag önskar att vi kunde rodda en runda helt utan som vi gjorde när Röris och Stooffe gått bort. Jag tänker på dem varje MCK Vilsetur. :(

Utan tvekan, hade som du sa varit kul med en helt avåkningsfri runda. Inte kul när det går snett alls. :(
 
Last edited:

Krickan4

The Tivoli
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kontinenten
Hoj
Suzuki Gsxr
Det var kul att ni trivdes i min grupp och tempo, synd att vi hade en av åkare i gruppen men lite ny färg på den så blir den som ny igen:tummenupp


Och det var en som fråga när vi kom till Statiol vem som vann? DET VAR JAG :banana :banana :banana :banana :D
 

primix

Primix
Gick med
10 Jul 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
CBR 1100 Blackbird
Vill tacka Wonderwizard för dagens runda!
Jag trivdes bra i grupp fyra, lagom tempo för mig o beemern jag lånade. :)
Riktigt sköna vägar med goa kurvor, precis som det ska va! Ser fram emot nästa tur!
Dags att spana bilder... :yoparty

Vill oxå tacka Wonderwisard och alla andra som gjorde dagen till en kanondag , Tack tack ......
 

Ninja_Assassin

[[ db is tha shit ]]
Gick med
11 Jan 2009
Ort
I poolen
Hoj
Kawasaki ZX10R (2008) Orange lightning
Ryktet går att....

:hördu
...att det även finns en grupp på FaceBook :tummenupp

:rock

Vi Som Överlevde SkåneVårenTuren 2009 - gruppen...

Hej Hopp

tog oss 13 min från statoil eslöv ti statoil staffanstorp :p




:bow

...i fet mot/sidvind... måste varit en himmla MASSA hemlängtan, eller?? :D
 
Last edited:

Topchop

Medlem
Gick med
22 Jun 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
RD 350 -84/ -85-86 / Z1000 -79 / ZXR 750 -89 / GSXrB12 -91-96
Nu e man äntligen hemma, trött & öm i kroppen (åldersrelaterat)

fint väder, go mat & inga incidenter i min grupp.
vilse körde vi, men vafan... vi kom fram iaf :D

Körde vi vilse :va . Märkte vi aldrig, kanske bra...
TACK för trevlig tur Wonderwizard och bra vägledning. Vi hängde med rätt bra trots trött gammelgixxer och två på moppen :yoparty . Puman tyckte det va skitkul så hon fick övningsköra hem så jag kunde sova lite :)
Sju groggar nu så det är väl dax att knoppa.
Näst sist: Tack NI som roddat detta :krama
Allra sist: Våra tankar går åxå till er som ramlade av, krya på och kom igen :krama
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top