MCK Vilse Skånevårenturen™ -09 Redux

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Varför inte äta i köket som vanligt folk?! :D

var är det extrema i att äta i köket :hihi

fick du ingen cp-truck?
De fick jag när jag hade helbensgips:)

nä fick bara kryckor :( lika bra det när man bor på 3e våningen utan hiss :gnissla

Får du stödja på benet? Får du det så kläm den ena kryckan under armen och ta maten i nästa och släpa dig fram i lägeheten. Går att gå som en anka och komma fram då :)

tyvärr så får jag inte det, och varje gång jag försöker hoppa lite på det andra benet med bara en krycka så känns det som allt ska hoppa loss där inne :banana

Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Gör det! Han såg ut att trivas där de få sekunderna han vågade :hihi

Tack för bullarna, de var toppengoda! :tummenupp
Jag är gammal rutinerad stångdansare men vis av erfarenheten från en tur runt stången på Etagé i Malmö där jag skadade ledbandet i knät så blir mina framträdanden numer begränsade.

Och det missade jag :huvet
Ska kanske montera upp en stång hemma, så jag också kan bli hänförd :hihi
Va? Räcker det inte att jag strippar?!:mad:
Fast det brukar ju resultera i att du skrattar så du kiknar :3freak

Last edited:

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Och det missade jag :huvet
Ska kanske montera upp en stång hemma, så jag också kan bli hänförd :hihi

haha :rofl :hihi
Ja varför inte. Sen om du behöver något tillbehör till hojen eller något och det är lite långt till lönen så kanske du kan ha lite show med inträde. :banana

Vad är nu detta!?! Tack för omtanken! :krama Jag har alla förutsättningar på alla sätt och vis för att klara körkortet, så gäller även handledare. Är det något jag söker, så är det en sponsor! Tycker nästan Kawasaki själva ska ställa upp :kär .

Varsegod :krama
Vill ju ha glada medtrafikanter ute på vägarna.
Dessutom så är det tufft med mc brudar. :tuttar :yoparty

Om du "har alla förutsättningar" så kostar det under 2kkr (2000 kr) att ta körkortet. Teoriprovet är väl runt 300kr och uppkörning 1500kr. Eller ja sen var det någon avgift för att trycka körkortet också, ja men runt 2kkr.

Ska man ta hela körkortet, från körkortstillstånd, skaffa handledare som ändå aldrig kan köra pga fel på hojen, blir av med körkortet eller tidvattnet. Sen köra allt på körskola ändå, böcker teori, låna hoj av körskola för uppkörning, uppkörning och igen tryckning av körkort... Då blir det betydligt mer. Men om du åtminstone har lite talang och inte blir total lurad av körskola och vägverket så blir det ändå mycket mindre än en 2008 Ninja 250R .

Nu är jag väl tråkig, men smartare att ta kortet först och hojen sen, åtminstone om man inte har råd med båda samtidigt och ska övningsköra med egna hojen.
Det går snabbare att skaffa hoj när man har kortet än att skaffa kortet när man har hoj. Även en hoj som bara står ett (eller några ?!?) år tappar i värde. Man blir i stort sett straffad av försäkringsbolagen för att man är ny med A-kort, även om det var flera år sen man passerade 21 (mitt A-kort är lika nytt som din hoj ;) ).

För att vara lite mindre tråkig kan jag förstå att det måste vara riktigt gott att köpa ny hoj. Jag skulle nog vara som ett litet barn på (h)julafton. :)

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Nu till något HELT annat:

För er som tyckte det var riktigt kul när det svängde men inte riktigt vågade eftersom vi körde på ställen med noll tolerans för fel så vill jag upplysa om att det fortfarande finns ett antal platser kvar på "vår", Sydskanes Emses, körning på Ring Knutstorp måndagen den 27:e april.

Om du aldrig har provat på att köra på bana innan och inte vet hur det är att riktigt "blåsa ur" hojen så är detta ett ypperligt tillfälle att prova på under kontrollerade former! :yoparty

Ta nu chansen och gå in och anmäl er på: www.sydskanesemse.nu

Jag lovar er att ni får lika kul som ni hade på Vilseturen! :tummenupp

Last edited:

vilse

Lite lätt vimsig ibland...
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
ZX6R -07 Banhoj
För er som tyckte det var riktigt kul när det svängde men inte riktigt vågade eftersom vi körde på ställen med noll tolerans för fel så vill jag upplysa om att det fortfarande finns ett antal platser kvar på "vår", Sydskanes Emses, körning på Ring Knutstorp måndagen den 27:e april.

Om du aldrig har provat på att köra på bana innan och inte vet hur det är att riktigt "blåsa ur" hojen så är detta ett ypperligt tillfälle att prova på under kontrollerade former! :yoparty

Hur är det där, får man som åskådare kommer och kolla/fota under en sådan dag? Jag och en kompis funderar på att göra en utflykt nämligen... :hihi

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Hur är det där, får man som åskådare kommer och kolla/fota under en sådan dag? Jag och en kompis funderar på att göra en utflykt nämligen... :hihi
Ni är hjärtligt välkomna!
Om ni vill ha fotovästar så anmäler ni er och kvitterar ut en sådan av depåchefen för dagen (ett tips, klicka på "Depåchefer" så ser ni vem vi är)

Oas var och fotade SSEmses funktionärsstab samt SMC:s instruktör idag.

Länk till fin-fina bilder: http://www.oddson.se/knut090419/index.html

/ Depåchefsansvarig

Last edited:

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F

Fint erbjudande. Men jag ska till Knutstorp torsdagen den 30:e April. :yoparty
Det får räcka med en gång per vecka. :p

vilse

Lite lätt vimsig ibland...
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
ZX6R -07 Banhoj
Ni är hjärtligt välkomna!
Om ni vill ha fotovästar så anmäler ni er och kvitterar ut en sådan av depåchefen för dagen (ett tips, klicka på "Depåchefer" så ser ni vem vi är)

Oas var och fotade SSEmses funktionärssatb samt SMC:s instruktör idag.

Länk till fin-fina bilder: http://www.oddson.se/knut090419/index.html

/ Depåchefsansvarig

De bilderna har jag redan hunnit se :hihi

Jag tror nog jag skulle känna igen dig, om inte så hänger kompisen ihop med AleX så det löser sig nog.

Det svåraste kommer att bli att hitta till knutstorp :gnissla

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Varsegod :krama
Vill ju ha glada medtrafikanter ute på vägarna.
Dessutom så är det tufft med mc brudar. :tuttar :yoparty

Om du "har alla förutsättningar" så kostar det under 2kkr (2000 kr) att ta körkortet. Teoriprovet är väl runt 300kr och uppkörning 1500kr. Eller ja sen var det någon avgift för att trycka körkortet också, ja men runt 2kkr.

Ska man ta hela körkortet, från körkortstillstånd, skaffa handledare som ändå aldrig kan köra pga fel på hojen, blir av med körkortet eller tidvattnet. Sen köra allt på körskola ändå, böcker teori, låna hoj av körskola för uppkörning, uppkörning och igen tryckning av körkort... Då blir det betydligt mer. Men om du åtminstone har lite talang och inte blir total lurad av körskola och vägverket så blir det ändå mycket mindre än en 2008 Ninja 250R .

Nu är jag väl tråkig, men smartare att ta kortet först och hojen sen, åtminstone om man inte har råd med båda samtidigt och ska övningsköra med egna hojen.
Det går snabbare att skaffa hoj när man har kortet än att skaffa kortet när man har hoj. Även en hoj som bara står ett (eller några ?!?) år tappar i värde. Man blir i stort sett straffad av försäkringsbolagen för att man är ny med A-kort, även om det var flera år sen man passerade 21 (mitt A-kort är lika nytt som din hoj ;) ).

För att vara lite mindre tråkig kan jag förstå att det måste vara riktigt gott att köpa ny hoj. Jag skulle nog vara som ett litet barn på (h)julafton. :)

Fråga jag eller!?! VA!!:rofl :hihi :rofl Vilket utlägg!! Och du tror där står något nytt som jag inte redan vet!?! :D :D

Värdeminskningen är inget bekymmer, lill ninjan är och förblir min :kär-lek . Jag skaffar större cc till gatuasfalten och trycka ner henne i bana och när hon inte längre behagas att stå på två hjul och startas, då ska hon begravas i trädgården :( . Försäkringsbolaget är inte heller ett bekymmer, man är mc-brud :yoparty

Kolla Kawasaki Ninja 250r tråden och min historik på min profilsida,
andra frågor hänvisar jag till min PM eller gästbok :krama

slashas

en elefant glömmer aldrig
Gick med
9 Apr 2008
Hoj
suzuki gsx1100f -88
De bilderna har jag redan hunnit se :hihi

Jag tror nog jag skulle känna igen dig, om inte så hänger kompisen ihop med AleX så det löser sig nog.

Det svåraste kommer att bli att hitta till knutstorp :gnissla

åkte ju förbi i går..............hur är det med minnet

M.B

M.B
Gick med
12 May 2008
Hoj
09 kavasaki z1000
Hallå ville bara passa på att tacka för en jätte trevlig runda i går jätte bra arangeman annigen slut när man kom hem precis som det ska va
M.v.h
M.B

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln