Och det missade jag
Ska kanske montera upp en stång hemma, så jag också kan bli hänförd
haha
Ja varför inte. Sen om du behöver något tillbehör till hojen eller något och det är lite långt till lönen så kanske du kan ha lite show med inträde.
Vad är nu detta!?! Tack för omtanken!
Jag har alla förutsättningar på alla sätt och vis för att klara körkortet, så gäller även handledare. Är det något jag söker, så är det en sponsor! Tycker nästan Kawasaki själva ska ställa upp
.
Varsegod
Vill ju ha glada medtrafikanter ute på vägarna.
Dessutom så är det tufft med mc brudar.
Om du "har alla förutsättningar" så kostar det under 2kkr (2000 kr) att ta körkortet. Teoriprovet är väl runt 300kr och uppkörning 1500kr. Eller ja sen var det någon avgift för att trycka körkortet också, ja men runt 2kkr.
Ska man ta hela körkortet, från körkortstillstånd, skaffa handledare som ändå aldrig kan köra pga fel på hojen, blir av med körkortet eller tidvattnet. Sen köra allt på körskola ändå, böcker teori, låna hoj av körskola för uppkörning, uppkörning och igen tryckning av körkort... Då blir det betydligt mer. Men om du åtminstone har lite talang och inte blir total lurad av körskola och vägverket så blir det ändå mycket mindre än en 2008 Ninja 250R .
Nu är jag väl tråkig, men smartare att ta kortet först och hojen sen, åtminstone om man inte har råd med båda samtidigt och ska övningsköra med egna hojen.
Det går snabbare att skaffa hoj när man har kortet än att skaffa kortet när man har hoj. Även en hoj som bara står ett (eller några ?!?) år tappar i värde. Man blir i stort sett straffad av försäkringsbolagen för att man är ny med A-kort, även om det var flera år sen man passerade 21 (mitt A-kort är lika nytt som din hoj
).
För att vara lite mindre tråkig kan jag förstå att det måste vara riktigt gott att köpa ny hoj. Jag skulle nog vara som ett litet barn på (h)julafton.