MCK Vilse - Skånevårenturen™ 2007 - 04 - 21

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
detta får nog JKay svara på.... men en 80st var vi väll JKay the man?

Klart jag kan svara på det! :)
88 hojar startade från PREEM i Kävlinge. Alla utom 1 kom hem i helt skick. Eller va det 2? :va

FreddieFreak

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Hoj
*Avställd*Suzuki GSX-R 1100W -98,a
Klart jag kan svara på det! :)
88 hojar startade från PREEM i Kävlinge. Alla utom 1 kom hem i helt skick. Eller va det 2? :va

Oj.. de va ju en del :) Nicet jööh :tummenupp
Då blir vi kanske hundra iår då :yoparty

Kom o tänka på dom stopp vi kommer ha, stackars själar som råkar ut för hungriga knuttar... hehehe:tungan :tungan :tungan

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Om du syftar på mig med den andra så höllt min, bara en liten nätt vältning
:yoparty

Njaaaäää...det var Adi som trilla över söderåsen...sen vette katten om det var fler som dratta i backen under SVT 2006? Eller sviker minnet mig så? Minns inte att du gjorde "tappa hojen" tricket. :va

Oj.. de va ju en del :) Nicet jööh :tummenupp
Då blir vi kanske hundra iår då :yoparty

Kom o tänka på dom stopp vi kommer ha, stackars själar som råkar ut för hungriga knuttar... hehehe:tungan :tungan :tungan

Över 100 har vi redan varit.

Nationaldagsrundan (NDR) var vi 110 hojar och Söder om Landsvägen (SLT) var vi 102 st!! :yoparty

Tänk dig 110 hojar med ca 120 pers som ska ha mat...det fixade pizzerian i Kivik bra! Vissa åt på annat ställe.

Last edited:

Heij

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
BMW F 800GS
Njaaaäää...det var Adi som trilla över söderåsen...sen vette katten om det var fler som dratta i backen under SVT 2006? Eller sviker minnet mig så? Minns inte att du gjorde "tappa hojen" tricket. :va
QUOTE]

Tappa o tappa miste balansen lite, så fick se diket på närahåll

fargo

gammelsmurf
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
gt550
Men du ser till att vara vaken på krön m.m. hädanefter!

Jag tycker att vi bestämmer oss för att avskaffa backkrön, träd, brunnar, diken och sist men inte minst mötande körbana. Först då blir jag nöjd:tungan :tungan :tungan

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R

Tappa o tappa miste balansen lite, så fick se diket på närahåll

Ahaaa...på så vis! :D

Jag tycker att vi bestämmer oss för att avskaffa backkrön, träd, brunnar, diken och sist men inte minst mötande körbana. Först då blir jag nöjd:tungan :tungan :tungan

:D:D :tummenupp

Last edited:

FreddieFreak

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Hoj
*Avställd*Suzuki GSX-R 1100W -98,a
Över 100 har vi redan varit.

Nationaldagsrundan (NDR) var vi 110 hojar och Söder om Landsvägen (SLT) var vi 102 st!!

Tänk dig 110 hojar med ca 120 pers som ska ha mat...det fixade pizzerian i Kivik bra! Vissa åt på annat ställe.

Aaha... Här var det lite bra fakta :)
NDR o SLT...... Right! :tummenupp
Ja shit... de var ju en del de :yoparty
Är ju en gammal kock o bartender så man vet ju hur det kan gå till...
Jag kan se dom nu som inte e förberedda....:D :D Dom kommer spinna så satans fort så dom kan kyssa sig själv i röven..:arsele :D
:rofl
Skall bli kul o få hänga me:2cool

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Aaha... Här var det lite bra fakta :)
NDR o SLT...... Right! :tummenupp
Ja shit... de var ju en del de :yoparty
Är ju en gammal kock o bartender så man vet ju hur det kan gå till...
Jag kan se dom nu som inte e förberedda....:D :D Dom kommer spinna så satans fort så dom kan kyssa sig själv i röven..:arsele :D
:rofl
Skall bli kul o få hänga me:2cool

Du är välkommen! :)
Det brukar vara stort för dem flesta (läs alla). Skånevårenturen var min första gruppkörning (2006) dessutom som Raislajter. Jag stack ut hakan lite för långt och menade på att det var för lite engagemang i Skåne!!! Hahahaha!!!
Fick med mig Maverick och PGH, planerade turen och trodde för mitt liv inte att det skulle komma så många! Räknade med en 25-30st...MAAAX!
På dagen D...när man står o har 65% av alla anmälda på PREEM...då vart jag nervis! Sen hämta upp resten i Klippan....jisses vilket följe!

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Oj, var det din första gruppkörning JKay? Det klarade du bra och inget av din nervositet märktes.

SLT hölls väl första gången 2005 va? Hur många var ni som körde då? Det kanske Maverick minns?

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Oj, var det din första gruppkörning JKay? Det klarade du bra och inget av din nervositet märktes.

SLT hölls väl första gången 2005 va? Hur många var ni som körde då? Det kanske Maverick minns?

Jepp...min första ever. Nervositeten släppte så fort första talet på morgonen gick av staplen. :hihi

Jag vet att NDR & SLT kördes 2005 men då var antalet deltagare låååångt ifrån dem vi har idag. :)

Fredchen

Radical Riders
Gick med
16 Sep 2004
Hoj
r1 05...
shit detta är ju snart, har ju sålt min hoj. Tänkte hålla mig borta från hoj denna säsongen men nu när man läser om vad som komma skall så blir man ju sååååå sugen. Dags att gå in på blocket :)

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu

Egentligen startade allt 2005 och föregångaren till SVT hette Påskharerundan och kördes som sig bör till Påsk. Den gången samlades vi på mitt jobb och inledde med ägg o sillafrukost som jag bjöd på. Lite lättare då vi bara var 7 hojar :D

Lite historia: http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=72844

Nationaldagsrundan (NDR) roddades samma år och det var då wonderwizard klev in i handlingen och skaffade sig titlen "Vice ordf." Vi blev 29 hojar och det var riktigt mäktigt att rulla in i Kivik med 32 personer efter sig.
Lite historia: http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1425096&postcount=128

Tråden: http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=82919

Söder om Landsvägen Tour följde och på grund av väldigt skakiga väderleksprognoser blev vi 5 hojar o 6 deltagare.

Lite historia: http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=96944

Vet inte... men det känns som om MCK Vilse vuxit lite.... :yoparty

Har även råddat "Åktåberfesten" och "Ringsjön runt" samt lite annat smått o gott med goa gäng.
http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=100058

http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=81019

http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=93452

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
Ser att vissa har "bokat" sig i vissa grupper....detta har ju inte jag gjort,
hoppas detta kan göras på plats sen den 21/4....kanske ingen ledig grupp kvar då som vill ha en....:(

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Ser att vissa har "bokat" sig i vissa grupper....detta har ju inte jag gjort,
hoppas detta kan göras på plats sen den 21/4....kanske ingen ledig grupp kvar då som vill ha en....:(

Det är på plats (den kaotiska) bokningen brukar göras så det är nog ingen fara. Jag skrev i vilken grupp jag ville köra i bara så att de har en liten vägledning om hur många som vill köra i vilken grupp... Men det var nog onödigt av mig :)

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka